Gå til innhold

Jeg hadde bursdag forleden. Fikk ikke noe gratulasjon av en så kalt venninne. Nå har hun straks bursdag. Gratulere eller la vær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 8.6.2025 den 20.36):

Hevnen er søt (jeg hadde ikke gratulert henne) 

Barnslighet løser alt :) 

Anonymkode: 1b20b...24b

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg kan glatt glemme at jeg selv har bursdag, så det kan godt mulig være at hun har glemt det.

Herregud, folk er så (p)syke når de klarer å lage dette til et jævla problem! 
Jeg har en venninne hvor jeg gratulerte henne med dagen på SMS. Jeg skrev ingen hilsen på facebook. Tenkte ikke på det en gang, da jeg var syk og ikke var på facebook den dagen... Hun ble kjempefornærmet, og lot være å gratulere meg med dagen på facebook i 3(!!!?) år.... Heldigvis kunne jeg ikke brydd meg mindre. Dette blir for dumt i min verden. Hun fikk altså en gratulasjon av, men jeg skrev ikke "Gratulerer med dagen her inne også"-type melding på face... Dette er en kvinne som er veeeeldig opptatt av fasade. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 20.39):

Jeg gratulerte ikke de som ikke gratulerte meg.

Anonymkode: 3c240...7f4

Åhh, gratulerer med barnsligheten! 

• Liker 1
Skrevet

å glemme noens bursdag er fort gjort og ikke noen big deal. 

det å faktisk huske en bursdag og la være å gratulere på trass, det er utrolig umodent og veldig sært.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er sannsynligvis toppen av barnslighet: min beste venninne gjennom mange år har bursdag én uke før meg. Jeg har alltid gratulert henne + gitt henne en oppmerksomhet. De to siste årene har hun glemt meg, altså én uke etter sin egen bursdag, og det er ikke fordi hun har så mye på tapetet. Tvert imot, hun har så få relasjoner i livet og lite å gjøre om dagen at hun så absolutt har nok kapasitet til å sende meg en bursdagsmelding. Da hun igjen glemte meg i fjor ble jeg faktisk så skuffet at jeg ikke orket å jobbe for vennskapet lenger. Har sluttet å ta initiativet, og med det har vennskapet dødd. Var visst et enveisvennskap, det der. Og ja: kjempebarnslig av meg. 

Anonymkode: 74986...d41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 20.33):

Egentlig fortjener hun ikke noe gratulasjon når jeg ikke fikk, men hørt uttrykket be the better person. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 5a9ec...091

det blir litt "fjortiss" for meg - jeg ville vært en bedre person for egen del og gratulert. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at "be the better person" (det er vel vanligvis "bigger", men) er ment som et uttrykk heller enn helt bokstavelig, altså.

Synes likevel det er jævlig artig at du fortsatt tenker at det å være en bedre person er et alternativ her. Når man sitter og dobbeltsjekker gratulasjoner, for så å nøye vurdere rett respons på uteblitt gratulasjon og deretter konferere anonymt på nett med andre om det - da er veien til å være en bedre person enn en som en gang glemte en gratulasjon ganske lang. Tenk å være så høy på seg selv at man tenker ikke tenker "shit, jeg er allerede den kjipeste av oss" idet man innser at man spør ukjente folk på nett om hva som er en proporsjonal reaksjon på at en venn glemmer å si gratulerer en gang.

Anonymkode: f7d50...a79

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må bare unnskylde dette. Men jeg vet hun var på Facebook den dagen og valgte å la vær. Hun får det opp, men den er grei. Bestemt meg for å gratulerer tross dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere må bare unnskylde dette. Men jeg vet hun var på Facebook den dagen og valgte å la vær. Hun får det opp, men den er grei. Bestemt meg for å gratulerer tross dette. 

Dette er meg, jeg ser det på FB og så tenker jeg at jeg skal skrive en hyggelig hilsen litt senere når jeg har bedre tid, men så er det borte... 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det beste er jo å anta det verste og at hun bevisst overser deg. :himle:
Herlighet, voks opp!

Endret av Kålrota

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...