Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har vært så gretten de siste dagene uten at jeg helt vet hvorfor. Jeg har prøvd å snakke med han, men han svarer bare frekt tilbake ved å stille spørsmål med er det galt at han har følelser osv.

I går var åtteåringen umulig og det endte med at han og barna måtte dra uten meg. Jeg har jobbet med eksamen i to uker nå, og har en neste uke og, så hodepinen kommer fort, og jeg er mye kvalm om dagen. 

Jeg vet ikke hva som skjedde, men han har vært sur siden. Sånn stille og tilbaketrukket. Han vil ikke si hvorfor, selvom jeg var bedt om unnskyldning fra min side.

Idag har jeg ordnet til piknik, laget syrniki, ryddet kjøkkenet og håpte vi kunne få til en fin tur, men han valgte heller å være sur på turen også, nektet å spise og har vært stille og tilbaketrukket i hele dag. Han holdt på å eksplodere da jeg ba ham om å ta seg sammen. Enten sier han grunnen eller så tar han seg sammen og legger det bak seg. Det tålte han ikke.

Da vi kom hjem var jeg så kvalm at jeg måtte gå å legge meg. Han forsurer hele effings dagen. Det kan være hundre grunner til at han er sur fordi han er så ekstremt sensitiv og mulig fordi jeg ikke gav han seksuell oppmerksomhet til morgenen idag, men hvordan skal jeg vite det .. 

Vi må jobbe ekstra hardt med forholdet om dagen også. Vi har egentlig vært fra hverandre i snart tre år, men i januar bestemte vi oss for å prøve igjen, og det har vært litt frem og tilbake, og det har egentlig gått veldig fint, til han fikk kjerring oppførsel nå siste dagene... 

Stakkars unger. Hele verdenen sirkler rundt han og han gjør alle uenigheter om til et angrep på han, og måten han er på presser frem det maskuline i meg som ikke akkurat gjør at jeg trives så veldig heller. 

Anonymkode: e885c...627

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din høres veldig slitsom ut. Hvorfor måtte du be om unnskyldning for at du hadde vondt i hodet? Du holder på med eksamen, han burde da for pokker kunne støtte deg??

Anonymkode: ac98d...21c

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mannen din høres veldig slitsom ut. Hvorfor måtte du be om unnskyldning for at du hadde vondt i hodet? Du holder på med eksamen, han burde da for pokker kunne støtte deg??

Anonymkode: ac98d...21c

Ja skjønner det ikke helt selv. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke tar like mye ansvar nå som jeg er opptatt med eksamen, så derfor har jeg bedt om unnskyldning. Han har sagt hele tiden at det går bra, han fikser det med barna og vært veldig hjelpsom, men nå har han bare sunket helt og vært sur. Jeg avviste han til morgenen idag fordi barna satt i stua rett ved soverommet , og det tålte han ikke. Jeg prøvde å gjøre dagen fin likevel men tydeligvis er det ikke en dritt som hjelper.

AnonymBruker
Skrevet

Et voksent menneske må klare å si hva slags følelser man har, og ikke bare unnskylde seg meg at man har lov til å ha følelser. 

Det blir som å si jeg har lov å eksistere, uten å anerkjenne at samliv krever kommunikasjon. Barnslig.

Anonymkode: 909b1...2cb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjerring-oppførsel???

Anonymkode: ccd3d...e71

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en drittunge av en mann du har. 
Tupp han ut og skaff deg et skikkelig mannfolk

Anonymkode: 738e6...1ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjerring-oppførsel???

Ja mannfolk kan oppføre seg som sure kjerringer. Ts, jeg har en helt lik mann som du har bare det at han gjør ikke en dritt hjemme bortsett fra å snekre på ring som han ikke blir ferdig med. Når han er stresset, sur og blir en kjerring så blir han mutt og sur. Han svarer ja eller nei også går han i egen boble. Og nei det er ikke depresjon, går det bra på jobben så blir han så happy og er medgjørlig. 

Mitt råd er å bare la han være i fred, gjør ferdig eksamen din og ikke la han ødelegge dagen. Han blir seg selv igjen etter noen dager. Mannfolk holder følelsene inni seg enn oss kvinner og da blir de sånn som du beskriver 

Anonymkode: 17802...ed1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et voksent menneske må klare å si hva slags følelser man har, og ikke bare unnskylde seg meg at man har lov til å ha følelser. 

Det blir som å si jeg har lov å eksistere, uten å anerkjenne at samliv krever kommunikasjon. Barnslig.

Anonymkode: 909b1...2cb

Ja, han vil jo ikke kommunisere. Ikke det er jeg er så innmari glad i å prate om følelser og sånt, men noen samtaler må man bare ta uansett. Det er jo det voksne med ansvar for barn gjør. Det er lov å ha en dårlig dag, men da må man kommunisere det ut så man kan samarbeide. Hadde han heller ville være hjemme enn å bli med på tur, så kunne han jo det.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjerring-oppførsel???

Yes. Mensen. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en drittunge av en mann du har. 
Tupp han ut og skaff deg et skikkelig mannfolk

Anonymkode: 738e6...1ba

😏 Ja men nå skal vi liksom få det til å fungere. Det valget vi tar nå må bli permanent. Da kan han ikke komme inn igjen liksom.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja mannfolk kan oppføre seg som sure kjerringer. Ts, jeg har en helt lik mann som du har bare det at han gjør ikke en dritt hjemme bortsett fra å snekre på ring som han ikke blir ferdig med. Når han er stresset, sur og blir en kjerring så blir han mutt og sur. Han svarer ja eller nei også går han i egen boble. Og nei det er ikke depresjon, går det bra på jobben så blir han så happy og er medgjørlig. 

Mitt råd er å bare la han være i fred, gjør ferdig eksamen din og ikke la han ødelegge dagen. Han blir seg selv igjen etter noen dager. Mannfolk holder følelsene inni seg enn oss kvinner og da blir de sånn som du beskriver 

Ja får jo bare la han være. Skulle ønske han hadde en hobby utenfor huset, treningssenter, skaffe seg noen venner. Han presterer å vaske inni kjøkkenskapet fordi han er sur , og det er greit det altså, men det er så utrolig damete. Det er jo min jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, han vil jo ikke kommunisere. Ikke det er jeg er så innmari glad i å prate om følelser og sånt, men noen samtaler må man bare ta uansett. Det er jo det voksne med ansvar for barn gjør. Det er lov å ha en dårlig dag, men da må man kommunisere det ut så man kan samarbeide. Hadde han heller ville være hjemme enn å bli med på tur, så kunne han jo det.

Yes. Mensen. 

😏 Ja men nå skal vi liksom få det til å fungere. Det valget vi tar nå må bli permanent. Da kan han ikke komme inn igjen liksom.

Ja får jo bare la han være. Skulle ønske han hadde en hobby utenfor huset, treningssenter, skaffe seg noen venner. Han presterer å vaske inni kjøkkenskapet fordi han er sur , og det er greit det altså, men det er så utrolig damete. Det er jo min jobb.

Hvis gubben min vasket når han blir mutt og sur så hadde jeg faen meg vært evig takknemlig for det. La han vaske, gå å kos deg og ignorer han.  Mannfolka blir som drittunger også. Må ha oppmerksomhet og når du gir det til dem da går de i trassemodus. Gi f så skal du se

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjerring-oppførsel???

Nettop. Hvis du ikke kan elske meg når jeg er på mitt verste, da fortjener du meg ikke på mitt beste 🤣🥳 

#likestilling

Anonymkode: 1fe52...c23

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sier:

jeg forstår at du har følelser som plager deg, men hvis du ikke forteller hva behovet ditt er, så er det slitsomt for meg å være rundt deg. Følelser påvirker ikke bare de som føler dem, men også de som er tilstede.

hvis du ikke ønsker å dele følelsene, må vi ihvertfall finne en måte å være rundt hverandre på som fungerer for begge to. Hva tenker du er løsningen? 

(Hvis han ikke samarbeider)

Finn en løsning som føles best for deg. Gå i ett annet rom, ta med deg barnet, eller la han være med barnet alene mener du går en annen plass. Gjør handling, vis at du ikke trives med sånn kommunikasjon.

ikke vær aggressiv eller konfronterende, men vær helt rolig og tydelig med hva du forventer og hva som føles ubehag for deg og hvordan du vil ha det for å trives. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare la han være da? Han har jo for så vidt rett i at han også må få lov til å ha følelser. Ikke alltid man ønsker å ta opp alt/ krangle. Unødvendig å nægge opptil enda dårligere stemning enn nødvendig av deg. Ingen er i godt humør 100% av tiden. Vi er alle mennesker tross alt. 

Du sitter der og vurderer hele forholdet deres basert på at han har vært gretten et par dager. Hallo, hva slags forhold er dette. Tåler det ikke mer enn dette, var det ikke liv laga ifra før 

Anonymkode: f2ad2...4ad

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver han som "stille og tilbaketrukket" når han er sur, og jeg tenker at det kanskje tross alt ikke er den værste måten å være sur på. 

Han har noe som plager han, men ønsker egentlig ikke noe konflikt ut av det og ønsker derfor ikke å ta det opp med deg. Han vil bare være i fred og la det blåse forbi. 

Jeg er nok litt den typen selv. Egentlig ganske konfliktsky og hater diskusjoner og krangling. Det løser sjelden noe og ender bare med at man sier noe dumt til hverandre uansett. Jeg vil mye heller bare være i fred og la det gå over. 

Anonymkode: 732c3...02d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du beskriver han som "stille og tilbaketrukket" når han er sur, og jeg tenker at det kanskje tross alt ikke er den værste måten å være sur på. 

Han har noe som plager han, men ønsker egentlig ikke noe konflikt ut av det og ønsker derfor ikke å ta det opp med deg. Han vil bare være i fred og la det blåse forbi. 

Jeg er nok litt den typen selv. Egentlig ganske konfliktsky og hater diskusjoner og krangling. Det løser sjelden noe og ender bare med at man sier noe dumt til hverandre uansett. Jeg vil mye heller bare være i fred og la det gå over. 

Men forsurer du resten av familien mens du "er stille"? Kunne du sagt ifra at du trenger å være i fred ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men forsurer du resten av familien mens du "er stille"? Kunne du sagt ifra at du trenger å være i fred ? 

Av alle 100 høviske av hint og nonverbal queue’s dere damer har innebygd i deres kommunikasjon mekanismer, at da forstår dere ikke den ene menn har. Slutt å snakke! Er det så forbanna vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Av alle 100 høviske av hint og nonverbal queue’s dere damer har innebygd i deres kommunikasjon mekanismer, at da forstår dere ikke den ene menn har. Slutt å snakke! Er det så forbanna vanskelig?

Queue = kø

Cue = hint, signal

Anonymkode: b47fe...739

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei. Men jeg leser ikke så mye konkret som forsurer i HI heller. Bortsett fra at han ble sint når TS prøvde å snakke om det. 

Ellers beskriver hun han som stille og tilbaketrukket flere ganger i innlegget. 

Går det ikke an å bare la han være i fred hvis det er det han vil. Når TS ikke lar han være i fred men absolutt til snakke om ting, så er mannen alle fall ikke alene om å evt forsure stemningen. Man er alltid to om en krangel, og her virker det som mannen prøver å unngå akkurat det. 

Selv hater jeg i alle fall krangler, og lar heller være å si noe og venter til alt bare går over. Bedre enn diskusjoner som ikke løser noe og bare ender med at man sier dumme ting. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 20.28):

Ja skjønner det ikke helt selv. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke tar like mye ansvar nå som jeg er opptatt med eksamen, så derfor har jeg bedt om unnskyldning. Han har sagt hele tiden at det går bra, han fikser det med barna og vært veldig hjelpsom, men nå har han bare sunket helt og vært sur. Jeg avviste han til morgenen idag fordi barna satt i stua rett ved soverommet , og det tålte han ikke. Jeg prøvde å gjøre dagen fin likevel men tydeligvis er det ikke en dritt som hjelper.

Så…..

Du har eksamen og dette gjør ham pottesur?

Bare ignorer fyren frem til eksamen er over.

Så spør du ham hva som foregikk. 

Hadde ikke blitt kjempemotivert til å prøve på nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 20.01):

Mannen min har vært så gretten de siste dagene uten at jeg helt vet hvorfor. Jeg har prøvd å snakke med han, men han svarer bare frekt tilbake ved å stille spørsmål med er det galt at han har følelser osv.

I går var åtteåringen umulig og det endte med at han og barna måtte dra uten meg. Jeg har jobbet med eksamen i to uker nå, og har en neste uke og, så hodepinen kommer fort, og jeg er mye kvalm om dagen. 

Jeg vet ikke hva som skjedde, men han har vært sur siden. Sånn stille og tilbaketrukket. Han vil ikke si hvorfor, selvom jeg var bedt om unnskyldning fra min side.

Idag har jeg ordnet til piknik, laget syrniki, ryddet kjøkkenet og håpte vi kunne få til en fin tur, men han valgte heller å være sur på turen også, nektet å spise og har vært stille og tilbaketrukket i hele dag. Han holdt på å eksplodere da jeg ba ham om å ta seg sammen. Enten sier han grunnen eller så tar han seg sammen og legger det bak seg. Det tålte han ikke.

Da vi kom hjem var jeg så kvalm at jeg måtte gå å legge meg. Han forsurer hele effings dagen. Det kan være hundre grunner til at han er sur fordi han er så ekstremt sensitiv og mulig fordi jeg ikke gav han seksuell oppmerksomhet til morgenen idag, men hvordan skal jeg vite det .. 

Vi må jobbe ekstra hardt med forholdet om dagen også. Vi har egentlig vært fra hverandre i snart tre år, men i januar bestemte vi oss for å prøve igjen, og det har vært litt frem og tilbake, og det har egentlig gått veldig fint, til han fikk kjerring oppførsel nå siste dagene... 

Stakkars unger. Hele verdenen sirkler rundt han og han gjør alle uenigheter om til et angrep på han, og måten han er på presser frem det maskuline i meg som ikke akkurat gjør at jeg trives så veldig heller. 

For en drittunge du er sammen med. Sur, men vil ikke si hva det er? Sur fordi du ikke viser ham seksuell interesse når han oppfører seg som en tenåring. Ja, det er lov å ha følelser, men voksne må håndtere dem på en ordentlig måte! Høres ut som parterapi er lurt.

Anonymkode: e41aa...04d

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å si unnskyld når du ikke har gjort noe galt! Det er ikke galt å ha vondt i hodet eller være sliten pga eksamen. Det er heller ikke noe galt i å si nei til sex med mindre du gir uttrykk for at han er ekkel. 

Lager han sur stemning, så be han om å surmule for seg selv siden han ikke klarer å si hva problemet er. Du skal ikke måtte gå rundt og fundere på hva du har gjort for å gjøre han sur. Voksne folk sier det med ord så folk slipper å gjette og gå på nåler. Dette er utrolig barnslig oppførsel som han skulle ha sluttet med i barneskolealder. Kanskje foreldrene lot han holde på slik uten konsekvenser. 

Anonymkode: 32677...902

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...