Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg blir halshugget så vil jeg si at jeg er ikke imot innvandrere, og handler ofte i slike butikker fordi grønnsaker og te er billigere.

I mange innvandrerbutikker er det rotete, sjuskete og ofte skittent, og i hyllene ligger ofte varer slengt her og der, gjerne uten pris.

Hva er grunnen til det egentlig?

Anonymkode: 748bf...5a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er ufaglærte. I mange tilfeller har de ingen arbeidserfaring overhodet, verken i Norge eller i hjemlandet. De starter butikk fordi de ikke får jobb andre steder. 

Derfor prisene er lave. 

Anonymkode: aa87d...539

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er butikkene slik i hjemlandet deres? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før jeg blir halshugget så vil jeg si at jeg er ikke imot innvandrere, og handler ofte i slike butikker fordi grønnsaker og te er billigere.

I mange innvandrerbutikker er det rotete, sjuskete og ofte skittent, og i hyllene ligger ofte varer slengt her og der, gjerne uten pris.

Hva er grunnen til det egentlig?

hvor jeg bor, det er ikke skittent i det hele tatt i innvandrer butikker.. ganske litt rotete men det liker jeg :D

AnonymBruker
Skrevet

Opplever de ikke slik her i området, men de kan være litt trange og ha dårlig belysning. Jeg lurer mer på hvorfor de har lov til å ha åpent på søndager. 

Anonymkode: c01fe...294

Skrevet

Man skal lure på mye. Når du er i butikken, spør. Så får du svar fra kilden. Kanskje hvis du har noen tips til hylle løsning, så tar de imot det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke her jeg bor heller. 
Kun ferske og gode grønnsaker og frukt. 

Kommer du midt i vareleveranser så kan det være litt rotete inntil varene har fått sine plasser i hyllene

Anonymkode: 2c492...c46

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de skal føles som hjemme? 😎 Helt ærlig, trangt og mye varer gjør det vel vanskelig å ha litt mer orden og ha det rent på det lille arealet. Prissetting er jo ikke automatisk heller, så er mye jobb å merke ALLE varer. Men her jeg bor så jobber de som innibomben. En arbeidsmoral som mange ganger mangles i norske butikker. 

Anonymkode: ed1fc...3b1

• Liker 1
Skrevet

Det prioriteres vel heller ikke fine hyller og en del mer «presentable» løsninger, i mangel på bedre beskrivelse. På REMA og andre butikker er jo hylleplassen kjøpt og det er et annet system. 

Det er ofte lite plass i forhold til utvalget av varer også. Jeg skjønner godt hva du mener, men tror det er enkle grunner som ligger bak. Plass, prioritering og utvalg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det en butikk som er så grusom at jeg tenker Mattilsynet burde sett den. Grønnsakene er visnet/råtne og det er rotete og skittent i grønnsaksavdelingen, slik at man får lite lyst til å handle der. De som jobber der er også sure og innesluttet, så man føler seg alt annet enn velkommen der inne. I nabobyen derimot, er det en ren, ryddig butikk med fantastisk frukt og grønt, de har alltid mye og friske varer inne, og de ansatte er hyggelige. Så her spriker det tydeligvis stort.

Og en kommentar til en annen kommentar her, man trenger ikke utdannelse for å holde det ryddig og rent!

Anonymkode: f5f91...dc8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i området så er mange av importbutikkene svært små, og så har de i tillegg mange varer. Jeg antar at de gjør så godt de kan utifra hva de har tilgjengelig av plass og hyller osv. Og så er de ofte ikke mange ansatte, så det tar derfor lenger tid å få på plass varer. Kanskje har de ikke råd til renholdere og må gjøre det selv, og da kan man tenke hvordan det ser ut hos folk - alt fra skikkelig grisete til strøkent - og anta at det blir noe av det samme i butikken. Det har også noe med hvor mye man skal rekke ila skiftet, og renhold er muligens ikke det man prioriterer høyest (enda jeg synes det er viktigere enn å få ting raskest mulig i hyllene).

Jeg bruker to importbutikker. Den ene er bitteliten, overfylt, småskitten, men de har fantastiske frukt og grønnsaker. Ypperste kvalitet til meget gode priser. Alltid ferskt og friskt. Det er to som jobber der, men aldri samtidig, så det er alltid bare èn på jobb. Den er like i nærheten av her jeg bor, så veldig enkel å stikke innom. Jeg liker butikkeieren godt, alltid så hyggelig og blid.
Den andre er kjempestor og minner om en ordinær Kiwi. Helt ok ren og ryddig, slik det seg hør og bør i en butikk. Jeg synes ikke grønnsakene og frukten er like god, og de har litt høyere priser. De har også flere ansatte.

Anonymkode: 1da86...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...