Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (24 minutter siden):

Er vel vanlig det? Vi har alltid hatt middag i spisestuen.

Er vanligere å spise ved kjøkkenbordet. Er ikke vanlig å ha spisestue OG spisebord knyttet til kjøkkenet.

Anonymkode: e4a0b...3c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du blir deprimert av dette så bør du bli akutt innlagt på mentalsykehus. 

Stakkars mann som må leve med så mye drama i sitt eget liv. 

Anonymkode: 245dd...83f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg ante ikke at det var så mange som ville akseptert at spisestuen, et rom som er i daglig bruk ser ut som et museum 🙈 jeg bare klarer ikke skjønne hvordan vi skal få dette til å fungere… og hele poenget med å pusse opp rommet forsvinner jo nå vi etterpå skal sette inn alle disse møblene igjen… 🙄 

Anonymkode: a6d2f...7c9

Skrevet (endret)

For meg fremstår dette som en bagatellmessig greie. Så lenge møblene ikke hadde luktet matrester og røyk ville jeg vært storfornøyd.

Jeg ville vist hensyn til opprinnelig trekk, og fått sydd nye løse trekk til stolene. Og funnet duker og løpere som jeg ble glad av. Om jeg hadde tida ville jeg laget store, iøynefallende dekorasjoner for skjenken og bordet, hengt opp bilder og satt opp krushunder. Og forhandlet med mannen rundt modernisering av lys amatur i rommet. Jeg hadde ønsket meg noe stilfullt og kjempemoderne, kanskje også det lysende elghodet noen designet en gang i forrige tiår.

Endret av Sparkling_Pink
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg TS - de møblene er deprimerende. 

Anonymkode: 9f022...09f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig med deg TS - de møblene er deprimerende. 

Anonymkode: 9f022...09f

Takk 😔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar du brukte ordet deprimert mer som en metafor. 

Møblene er grusomme synes jeg. Ovalt bord, altfor mye utskjæringer på stolene og stoffet minner meg om gamle hotell.

Men ikke mal dem. Malte møbler ser ofte så billig og diy 

Anonymkode: ef788...16c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig med TS her, det møblementet der var mildt sagt ikke pent. Alt for mye snirkler og mønster og stoffet setene er trukket med var... ikke delikat. Hadde gubben kommet med noe sånt her så hadde jeg vurdert å sendt han rett på legesjekk og jeg er egentlig veldig glad i mørke farger og møbler men da i sort og mørk grå og lignende.

Nekter mannen til TS å kvitte seg med de så hadde jeg satt frem et kompromiss og puttet de på et lager. Da er de fortsatt i hans eie men ikke synlige.

Anonymkode: 6976d...d9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes møblene er veldig fine og tradisjonelle, men jeg ville aldri beholdt dem hvis jeg bodde med en som hatet dem. Gjenstander skal bare inn i felles hjem hvis begge er enige. Jeg tenker at dette er et forsøk fra mannen på å dominere og overkjøre. Ikke finn deg i det TS!

Anonymkode: f0c65...e6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere barn, TS? Eventuelt om dere skal ha barn på sikt? Hvis det så ville jeg beholdt bordet til de var eldre (og ikke vært veldig redd for spisestuemøblementet mitt). Det skal lekes med play dough, kastes bestikk i bordet og så videre og så videre. 

Anonymkode: 09745...195

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel jeg ante ikke at det var så mange som ville akseptert at spisestuen, et rom som er i daglig bruk ser ut som et museum 🙈 jeg bare klarer ikke skjønne hvordan vi skal få dette til å fungere… og hele poenget med å pusse opp rommet forsvinner jo nå vi etterpå skal sette inn alle disse møblene igjen… 🙄 

Dere løser det ved å snakke sammen og bli enige om en løsning. Hverken du eller mannen din har fasit på hvordan dere skal ha det. Men dere må respektere den andres mening. Løsningen finner du vet å snakke med mannen din, ikke på kvinneguiden.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Neida… det er jo mahogny så å male det var visst å ødelegge det…. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få dette til å fungere. Han vil heller ikke trekke de om fordi dette er det originale. Det er danske møbler og veldig dyre da de ble kjøpt inn og fraktet til Norge… så da er jeg visst dømt til å bo på et museum da. 

Jeg skjønner deg virkelig! Kast ut shjiten og kjøp nytt fra IKEA 🥴

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Likte å fargen

Og for å si det rett ut : dette er noe som holder mye bedre en det en får kjøpt i dag. Så svigers kjøpte alt nytt for 3 år siden, stoler går opp i liming, knekker, bord plate skjoldete osv. Så de angree på de kjøpte ny spisestue for over 20.000 kr

Anonymkode: 76e75...0a3

Akkurat som før, går man også i dag tak i møbler av høy kvalitet. Men da må man nok opp i pris (som de garantert gjorde, de som kjøpte dette mahognigreiene). 20 000 er ikke spesielt mye for bord og stoler ++. Vi kjøpte spisebord, skjenk og 8 stoler i massiv eik for et par år siden til 80 000, og det er akkurat like fint og funksjonelt den dag i dag 

Anonymkode: 46e57...d00

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør deg deprimert…? Jeg provoseres av folk som misbruker så alvorlige diagnoser som depresjon i en så ubetydelig kontekst. 

Regner med at typen din har følelser knyttet til denne spisestua, så da syns jeg at han får beholde den. Søk på pintrest, google og i interiørblander om hvordan dere kan pusse opp/style rommet spisestuen er i. 

Anonymkode: 9a7f8...ed2

• Liker 9
Skrevet

Jeg elsker slike møbler og er på jakt etter noe lignende. Det er altså ikke alle som hater slikt. 
Men dere skal jo begge bo der, så dere må finne et kompromiss. Han får finne ut av hva som er viktigst, spisebordet eller det tilhørende møblementet. 
(og som flere har påpekt, ikke bruk «deprimert» i denne sammenhengen. Det får deg bare til å fremstå som mindre intelligent). 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at du fikk bakoversveis her. Det ser jo nitrist ut i det anonyme rommet, og duk på toppen gjør vondt verre...

Når det er sagt så er det egentlig flotte møbler som kan passe fint sammen med mer moderne styling. Dropp 'vi-la-bare-et-laken-over-mens-vi-malte-rommet-duken'. Få på plass et fint teppe under gruppen, og mal veggene i en farge som passer til stolene. Her kan du gjøre det på mange forskjellige måter. Match vegger med stoltrekkene og dekorer med gjenstander i en kontrastfarge. Bruk grått for å roe ned inntrykket, eller en litt varm grønn for å gjøre det mer lunt. Mørkere grønt for en mer sofistikert stil. Mønstret tapet for å skape mer liv. Få frem noen lamper og lysestaker i bronse, messing eller kobber, alt ettersom. Du har så utrolig mange muligheter!

Hele to hjørneskap, et digert skap og en skjenk kan bli i overkant, så et fint kompromiss er å sette noe av det på lagring eller plassere det et annet sted i huset. Jeg synes du skal gi det en sjanse. Prøv å få inn litt andre farger der før du bestemmer deg for at du er helt anti. Hvis flyttingen har skjedd ganske nylig er det helt normalt at man føler at ting blir feil før man har fått bodd seg inn skikkelig. Om du fortsatt hater gruppen etter dere har forsøkt å gjøre endringer holder jeg med deg i at den må vekk.  

Anonymkode: 210a9...411

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du må strippe ned rommet og møblene. Fjern alt av duker, nips og gammelkjerringblomster. Fin en sprek og kul farge til veggene og trekk om stolene. På skap/skjenk kan du klare å endre mye av uttrykket ved å innrede med deres ting, sterke farger (evt gå for strengt svart/hvitt).

Du skriver du blir deprimert av dette. Det er en overreaksjon, men kan skjønne om du blir seprimert av at mannen overkjører deg. Er dette hans families tidligere hus? Det er viktig at det nå blir DERES hus, ikke et sted du er gjest og han har vetorett.

Anonymkode: 2d012...7d2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg undrer meg over at ingen er opptatt av helheten i denne boligen. Er dette er 200 år gammelt hærskapshus, eller er det et hus fra syttitallet med små rom? Når det er sagt så kan du kanskje få svar på om vi er enig med deg eller mannen din. Det løser vel ikke ditt problem? Du må vel finne en måte å leve med det. Det er mange som må leve med ektefellens interiørsmak. Hvis du ikke greier å overtale han, så må du finne ut hvordan du kan slutte å irritere deg. Kanskje du skal bruke litt humor å understreke for gjester og venner at dette er "hans" spisestue. Kjøp et stort skilt med "MANCAVE" på og skru godt fast ved eller på døren.

Endret av Mannisinbestealder
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er vanligere å spise ved kjøkkenbordet. Er ikke vanlig å ha spisestue OG spisebord knyttet til kjøkkenet.

Vi har ikke kjøkkenbord, men vi har spisestue ved siden av kjøkkenet 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (12 timer siden):

Loppemarked neste 😉

Har du mistet alt av vett og forstand??

Anonymkode: aea02...cbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...