AnonymBruker Skrevet 8. juni #21 Skrevet 8. juni Kjempefin farge på bordet, men duken er grusom så den ville jeg droppet. Anonymkode: d544f...5cc 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #22 Skrevet 8. juni Likte å fargen Og for å si det rett ut : dette er noe som holder mye bedre en det en får kjøpt i dag. Så svigers kjøpte alt nytt for 3 år siden, stoler går opp i liming, knekker, bord plate skjoldete osv. Så de angree på de kjøpte ny spisestue for over 20.000 kr Anonymkode: 76e75...0a3 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #23 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er liksom ikke bare et møbel… det er et helt rom… et rom vi skal bruke mye…ha gjester i osv… hadde du virkelig tatt så lett på det om det var sånn du måtte bo? Anonymkode: a6d2f...7c9 Jeg hadde ikke likt å ha det slik selv, men jeg ville akseptert at mannen har like mye å si som meg. Om han ikke gikk med på å selge møblene og at dere sammen fant noe dere begge likte, ville jeg sett om det er andre rom i huset du kunne gjort hovedvekten av valgene. Kanskje du kan bestemme møblene i stua? Anonymkode: e4a0b...3c4 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #24 Skrevet 8. juni Jeg ville kjøpt noen kule ryggputer til alle stolene og i tillegg kranglet meg til å trekke om stolsetene. Alle oppbevaringsmøblene som hører til behøver du ikke å ha i samme rom, sett noe i en bod, gjesterom osv, så blir det ikke så tungt og dystert. Anonymkode: 855b4...a30
AnonymBruker Skrevet 8. juni #25 Skrevet 8. juni Gustaviansk spisestue, ser det ut til at det er. Da har du møbler i evigheter. Så jeg er enig med mannen din. Anonymkode: e94bc...d14 8 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #26 Skrevet 8. juni Kjenner følelsen TS. Når jeg ble sammen med min mann så bodde han i en leilighet han selv hadde pusset opp. Den var fin og moderne så det er tydelig at han egentlig har ganske god smak. Vi arvet et hus og jeg så for meg at vi skulle pusse opp dette huset for å få det like fint som i leiligheten. Han har jo bevist at han både har god smak og at han kan. Men tror du han vil? Neida, for slik som det ser ut her nå har det alltid sett ut her 😳 Vi snakker stygg tapet, grusom maling og gardinbrett. Jeg får ikke engang lov til å bytte ut gardinene - for de har alltid hengt der. Heldigvis har vi byttet ut en del møbler da de faktisk var gamle og slitt, men jeg er litt usikker på om det egentlig ble bedre for nå har vi "moderne" møbler i stua til "Olga på noen og åtti" 😅 Jeg har prøvd å gjøre det litt personlig med å style og sette inn blomster, men altså... Og jeg er faktisk ikke storforlangende og krever å få omgjort hele huset til å ligne en post på instagram. Man kommer veldig langt med nye gardiner og noe maling. Trøst deg med at du kunn har denne spisestuen TS, jeg har blomstrete tapet i stuen.... Sånn for å sette det i perspektiv 😅 Heldigvis har mannen min andre gode kvalieter.... Anonymkode: 503ff...283 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #27 Skrevet 8. juni snart_bilist skrev (29 minutter siden): Elsker retro og vintage og synes denne spisestuen var nydelig, og i høy kvalitet. En ulempe jeg ville hatt litt utfordringer med er at slike flotte gamle lakkerte spisestuer fort kan få merker i bordplaten. De er jo liksom laget for finstue, og ikke nødvendigvis hverdagsbruk. Hva tenker mannen din om hvordan bordplaten i mahogny skal beskyttes og vedlikeholdes? Den skal alltid ha en diger duk på seg… som på bildet… Anonymkode: a6d2f...7c9
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja det hadde jeg, selv om interiør og oppussing faktisk er en stor interesse for meg. Du får det til å høres ut som han vil beholde en galge eller sexstol i stua, ha en full bar i stua, eller ha fotballklubb samlingen sin på utstilling. Slikt hadde jeg også slitt veldig med, men du lager så stor styr for en spisestue mange vil synes er fin. Spisestue er det også, som neppe blir brukt så mye. Om dette er for vanskelig for deg kan et langt samliv bli fryktelig vanskelig. Ikke minst for din mann. Anonymkode: b7720...512 Den brukes jo hver eneste dag.. jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker vi ikke bruker den? Anonymkode: a6d2f...7c9
AnonymBruker Skrevet 8. juni #29 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kjenner følelsen TS. Når jeg ble sammen med min mann så bodde han i en leilighet han selv hadde pusset opp. Den var fin og moderne så det er tydelig at han egentlig har ganske god smak. Vi arvet et hus og jeg så for meg at vi skulle pusse opp dette huset for å få det like fint som i leiligheten. Han har jo bevist at han både har god smak og at han kan. Men tror du han vil? Neida, for slik som det ser ut her nå har det alltid sett ut her 😳 Vi snakker stygg tapet, grusom maling og gardinbrett. Jeg får ikke engang lov til å bytte ut gardinene - for de har alltid hengt der. Heldigvis har vi byttet ut en del møbler da de faktisk var gamle og slitt, men jeg er litt usikker på om det egentlig ble bedre for nå har vi "moderne" møbler i stua til "Olga på noen og åtti" 😅 Jeg har prøvd å gjøre det litt personlig med å style og sette inn blomster, men altså... Og jeg er faktisk ikke storforlangende og krever å få omgjort hele huset til å ligne en post på instagram. Man kommer veldig langt med nye gardiner og noe maling. Trøst deg med at du kunn har denne spisestuen TS, jeg har blomstrete tapet i stuen.... Sånn for å sette det i perspektiv 😅 Heldigvis har mannen min andre gode kvalieter.... Anonymkode: 503ff...283 Du, jeg har også sånn hus nå 😂 men vi skal pusse opp da. Men spisestuen må visst bli 🙄😭 Anonymkode: a6d2f...7c9
test1e Skrevet 8. juni #30 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen oppløftende ord? Jeg hadde heller ikke lyst til å bytte spisestuen (Bord og stoler) Men kona insisterte og betalte for moroa selv. Det ble moderne spisestue i hvit eik fra Norrgavel. Jeg må jo innrømme at det ser mer moderne ut her nå, men om jeg hadde betalt 80K for bord og stoler, ikke uten pistol mot tinningen 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #31 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du, jeg har også sånn hus nå 😂 men vi skal pusse opp da. Men spisestuen må visst bli 🙄😭 Anonymkode: a6d2f...7c9 Haha jeg er faktisk litt letta over at vi er flere i samme situasjon 😅 Jeg forstår jo nostalgien ved at huset "alltid har vært sånn", men altså.... Jeg ber ikke om en oppussing til mange millioner, men litt maling på veggene??? Den blomstrete tapeten flasser av enkelte steder, men det gjør vist ikke noe. Dette er mannen som omtrent støvsuger bilen sin med pinsett for å være sikker på at det ikke er et støvkorn i den 😅 Du har min fulle medfølelse TS. Vi har faktisk en lignende spisestue vi også, men den klarte jeg faktisk å få plassert i et annet rom som ikke brukes... Den har rosa pelstrekk.... Anonymkode: 503ff...283
AnonymBruker Skrevet 8. juni #32 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Den brukes jo hver eneste dag.. jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker vi ikke bruker den? Anonymkode: a6d2f...7c9 Imponerende om dere bruker spisestuen hver dag, men uansett er det bare en spisestue, som ikke engang er stygg, og du drar dette så langt at du blir deprimert. Da har du et fokus som gir deg og dere problemer. Min mann kom hjem fra en messe meget bord og to tilhørende svære lamper med ledlys inni. Han synes det var så kult. Jeg synes det var grusomt, men så elsker jeg også min mann. Jeg fikk det til å fungere, til han selv falt for løsning som vi begge likte bedre. Han liker også farget lys som julepynt. Jeg har bestandig hatet det, men igjen, jeg elsker min mann og det er også hans hjem. To måneder i året pynter han ivrig, og jeg deler hans glede ved dette, fordi mannen jeg virkelig bryr meg om er glad og fornøyd. 70% er uansett preget av mine ønsker og min smak, så jeg har ingenting å klage over, og gjør det ikke. Min verden går ikke under på slikt. Jeg har verdens beste mann og kjærlighet. Det betyr mer enn slikt. Anonymkode: b7720...512 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #33 Skrevet 8. juni Du sier dere har overtatt huset, har dere arvet det? Og isåfall fra hvilken side? Eller har dere faktisk kjøpt huset sammen? Anonymkode: 79f86...dc7
Illuminatum Skrevet 8. juni #34 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Imponerende om dere bruker spisestuen hver dag, Anonymkode: b7720...512 Er vel vanlig det? Vi har alltid hatt middag i spisestuen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #35 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Haha jeg er faktisk litt letta over at vi er flere i samme situasjon 😅 Jeg forstår jo nostalgien ved at huset "alltid har vært sånn", men altså.... Jeg ber ikke om en oppussing til mange millioner, men litt maling på veggene??? Den blomstrete tapeten flasser av enkelte steder, men det gjør vist ikke noe. Dette er mannen som omtrent støvsuger bilen sin med pinsett for å være sikker på at det ikke er et støvkorn i den 😅 Du har min fulle medfølelse TS. Vi har faktisk en lignende spisestue vi også, men den klarte jeg faktisk å få plassert i et annet rom som ikke brukes... Den har rosa pelstrekk.... Anonymkode: 503ff...283 Herregud ja, jeg tok ned gardinene her for å kaste.. han spurte om jeg skulle vaske de 🙈 jeg bare eeeeh nei.. de hadde hengt der i 30 år.. og datt nesten fra hverandre når jeg tok de ned 🙈 jeg skjønner virkelig ikke den «sånn har det alltid sett ut så la oss beholde det sånn». Hadde jeg visst det skulle bli sånn her så hadde vi solgt huset og heller kjøpt et nytt uten historie… Anonymkode: a6d2f...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #36 Skrevet 8. juni Illuminatum skrev (Akkurat nå): Er vel vanlig det? Vi har alltid hatt middag i spisestuen. Ikke vanlig for oss. Vi spiser stort sett ved kjøkkenbordet, eller ved salongbordet. Det er uansett ikke poenget. Ts blir deprimert av å ha en spisestue mannen liker. At hun heller ville foretrukket en annen er greit nok, men i et samliv må begge kunne ha noe å si angående hvordan hjemmet skal være. Det er ingen grusom stygg spisestue som burde ødelegge livet hennes. Anonymkode: b7720...512 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #37 Skrevet 8. juni Illuminatum skrev (5 minutter siden): Er vel vanlig det? Vi har alltid hatt middag i spisestuen. Vi spiser middag på kjøkkenet, og spisestuen - som jo er en egen stue, bruker vi bare når det er gjester Anonymkode: b9757...d0f
AnonymBruker Skrevet 8. juni #38 Skrevet 8. juni Helt enig med trådstarter, det er grufullt. Men siden det er strenge restriksjoner på felling av mahogany så er det et stort marked i brukt mahogany som dette og det er sannsynlig at du kan få ganske mye penger for rælet. Vil det gjøre noen forskjell for din mann? Jeg har drevet en del med båtrestaurering og det er vanskelig å finne teak og mahogany. Anonymkode: 9ae5f...860 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #39 Skrevet 8. juni Om få år frem i tid ville du ha angret bittert om du fikk trumfet gjennom å kvitte dere med den spisestuen, Ts. Ellers, be mannen din sørge for å få særeie på spisestuen Anonymkode: b7aaf...fd5 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #40 Skrevet 8. juni Man beh selvfølgelig ikke dominerende møbler én av to voksne i hjemmet inderlig misliker. Kompromisset er at møblene settes på lager fremfor at man kvitter deg med dem. Anonymkode: 88dde...ec3 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå