AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Vi har overtatt et hus med en gammel spisestue. Jeg hater den, men mannen elsker den og vil beholde den. Det er da med stoler til 12 personer, to hjørneskap, et digert skap og en skjenk… altså hele rommet er i samme serien så han vil ikke kvitte seg med noen av møblene fordi det er jo «til spisestua»…. Aner ikke hva jeg skal gjøre.. jeg hater den virkelig.. det gjør meg deprimert å tenke at vi må ha det sånn her… Hva er poenget med å pusse opp da liksom…. Noen oppløftende ord? Anonymkode: a6d2f...7c9 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Jeg hadde iallefall ikke blitt deprimert av noe slikt. Jeg hadde lest interiørblader og gjort det beste ut av det. Laget fin ramme med farger og styling, trukket om setene, og akseptert at min mann har samme rett til å forme vårt hjem som meg. Anonymkode: b7720...512 30 2 10
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Vanskelig å komme med oppløftende ord til dette kjenner jegEr han imot å i alle fall male dette i en litt mer oppløftende farge? Det bør jo være minste kompromisset han kan gjøre. Anonymkode: 46e57...d00 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vanskelig å komme med oppløftende ord til dette kjenner jegEr han imot å i alle fall male dette i en litt mer oppløftende farge? Det bør jo være minste kompromisset han kan gjøre. Anonymkode: 46e57...d00 Neida… det er jo mahogny så å male det var visst å ødelegge det…. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få dette til å fungere. Han vil heller ikke trekke de om fordi dette er det originale. Det er danske møbler og veldig dyre da de ble kjøpt inn og fraktet til Norge… så da er jeg visst dømt til å bo på et museum da. Anonymkode: a6d2f...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Kjempefine møbler, og heldige dere er som har som har et helt sett! Jeg ville forsøkt å sett mulighetene her i stedet for å deppe og legge det for hat. Gå på Pinterest, kjøp noen engelske ukeblader for å se hvordan du kan matche klassike møbler med masse farger og andre kule møbler og kunst. Ofte må møbler og farger vokse litt på en også. Vi flyttet inn 8 et iver 200 år gammel hus for noen år siden med masse møbler som er enda eldre. Mye hadde jeg et mer eller mindre håpløst forhold til, men nå etter å ha bodd her noen år ser jeg muligheter og løsninger jeg ikke gjorde i starten. Anonymkode: b9757...d0f 20 13
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hadde iallefall ikke blitt deprimert av noe slikt. Jeg hadde lest interiørblader og gjort det beste ut av det. Laget fin ramme med farger og styling, trukket om setene, og akseptert at min mann har samme rett til å forme vårt hjem som meg. Anonymkode: b7720...512 Det er liksom ikke bare et møbel… det er et helt rom… et rom vi skal bruke mye…ha gjester i osv… hadde du virkelig tatt så lett på det om det var sånn du måtte bo? Anonymkode: a6d2f...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida… det er jo mahogny så å male det var visst å ødelegge det…. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få dette til å fungere. Han vil heller ikke trekke de om fordi dette er det originale. Det er danske møbler og veldig dyre da de ble kjøpt inn og fraktet til Norge… så da er jeg visst dømt til å bo på et museum da. Anonymkode: a6d2f...7c9 Tror ikke at det blir pent å male det. Maling vil ødelegge mye av kvalitet også, og du vil ende opp med et sånn billig shabby shick stil. Se på omgivelsene rundt, forsøk å matche det mer klassiske med morderne. Dette er møbler du kan ha for resten av livet i ulike hjem 🙏 Anonymkode: b9757...d0f 12 6
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Nydelig bord! Men hadde aldri hatt alle møbler i en hel serie, det ser bare rart ut og som en katalog. Anonymkode: 24f10...5fc
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er liksom ikke bare et møbel… det er et helt rom… et rom vi skal bruke mye…ha gjester i osv… hadde du virkelig tatt så lett på det om det var sånn du måtte bo? Anonymkode: a6d2f...7c9 Trøst deg med at dersom dette er det som plager deg mest så har du det egentlig ganske bra. Møblene er ikke min smak heller, men du kan definitivt få det til å fungere. Moderniser resten av rommet (gulv, vegger osv.) og la møblene stå. Anonymkode: 59a54...802 15 1 6
fru Alving Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni (endret) Møblene er fine og du må ikke male de. det dere kan gjøre er å trekke de om og pusse de opp. Det er klart at dette er en stil som nok var stor for 30/40/50 år siden så det er ikke moderne møbler per se. Men det er kvalitet og fint treverk. jeg tenker at om mannen din får beholde dette i spisestua så kan du få bestemme et annet rom, for eksempel kjøkkenet. Tenker og at med et mer moderne (oppusset!) rom og et annet trekk på stolene så kan det blir riktig så fint og gi et helt annet inntrykk. Endret 8. juni av fru Alving 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Kompromisser må til, som flere sier. Du får bestemme noe annet. Slutt å sutre, det er møbler, han elsker dem... han elsker deg også, men bør få lov til å være med å bestemme. Fyll rommet med blomster og nyt en kopp kaffe, se filmer og serier fra "gamledager" og prøv å nyte at dere har kjøpt hus, og at møbler bare er ting.... Anonymkode: ea37c...82a 12
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Virker som det er større problemer i dette ekteskapet enn spisestuemøbler. Kanskje dere burde fgå i parterapi. Hvis dere ikke klarer å finne en løsning på dette sammen, har dere større problemer. Anonymkode: 05fab...f25 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neida… det er jo mahogny så å male det var visst å ødelegge det…. Jeg aner rett og slett ikke hvordan jeg skal få dette til å fungere. Han vil heller ikke trekke de om fordi dette er det originale. Det er danske møbler og veldig dyre da de ble kjøpt inn og fraktet til Norge… så da er jeg visst dømt til å bo på et museum da. Anonymkode: a6d2f...7c9 Støtter mannen, men om du ikke klarer å leve med at han får bestemme møblene i ett rom så får du selge det til noen som vil sette pris på det. Så kan han kjøpe seg noe annet som gjør han glad for pengene. Anonymkode: 1e6e0...fc5 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Støtter mannen, men om du ikke klarer å leve med at han får bestemme møblene i ett rom så får du selge det til noen som vil sette pris på det. Så kan han kjøpe seg noe annet som gjør han glad for pengene. Anonymkode: 1e6e0...fc5 Veldig enig i dette. Å male disse møblene vil ødelegge de helt. Anonymkode: b9757...d0f 8 6
Kometen Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni Er møblene fra hans familie? Da må du i alle fall leve med dem om dere har fått overtatt et hus, kanskje til en hyggelig pris? 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er liksom ikke bare et møbel… det er et helt rom… et rom vi skal bruke mye…ha gjester i osv… hadde du virkelig tatt så lett på det om det var sånn du måtte bo? Anonymkode: a6d2f...7c9 Ja det hadde jeg, selv om interiør og oppussing faktisk er en stor interesse for meg. Du får det til å høres ut som han vil beholde en galge eller sexstol i stua, ha en full bar i stua, eller ha fotballklubb samlingen sin på utstilling. Slikt hadde jeg også slitt veldig med, men du lager så stor styr for en spisestue mange vil synes er fin. Spisestue er det også, som neppe blir brukt så mye. Om dette er for vanskelig for deg kan et langt samliv bli fryktelig vanskelig. Ikke minst for din mann. Anonymkode: b7720...512 12 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni Jeg hadde nok vurdert muligheten for å flytte litt rundt på møblene, få de plassert ut i flere rom feks for å få en rød tråd slik? Satt bort et par av de 12 stolene i andre rom, samme med minst et hjørneskap og skjenken. Alt må ikke stå samlet. Få inn litt farger og mer deg interiør uten å kaste, male eller trekke om☺️ Anonymkode: bee8f...054 8 1
snart_bilist Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Elsker retro og vintage og synes denne spisestuen var nydelig, og i høy kvalitet. En ulempe jeg ville hatt litt utfordringer med er at slike flotte gamle lakkerte spisestuer fort kan få merker i bordplaten. De er jo liksom laget for finstue, og ikke nødvendigvis hverdagsbruk. Hva tenker mannen din om hvordan bordplaten i mahogny skal beskyttes og vedlikeholdes? 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni Jeg hadde elsket å ha sånne møbler! Jeg ville brukt dykk på bordet i hverdagen for å unngå riper. Anonymkode: 6ebcf...962 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå