AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Hyttehelg. I går var jeg ikke alt for ille når det kommer til kosthold. Ble et par glass vin, litt dessert og sjokolade, men ikke mye og langt fra slik som tidligere da jeg ga F. Men i dag, etter en tur i marka, vi kom hjem til besteforeldre som ventet i hytta og serverte vafler, klarte jeg å stå i mot. Tok heller en liten skål cottage cheese og Kesam med bær. Også fikk barna sjokolade fra dem og tilbudte meg. Først var det som jeg gikk på auto. Men så fikk jeg dårlig samvittighet og tenkte «nei, jeg koste meg litt ekstra i går. Nå må jeg tilbake til hverdagen». Så da gikk jeg på badet, fant tørkepapir og spyttet det ut og kastet det. Det har aldri hent meg før. Men det føles bedre. Vet jeg hadde blitt irritert på meg selv, om jeg hadde svelget den (en bit troika). Skal legge til at jeg er i overgangsalderen og jeg føler jeg må være ekstra streng, for har akkurat klart å komme under bmi 23 og da må jeg spise mye mindre enn før, så de ekstra kaloriene kan jeg ikke innta daglig. Poenget var, jeg ble stolt av å stoppe, nesten i tide. Neste gang håper jeg at jeg rekker og svare nei takk først. Flere som opplever nye endringer i takt med livsstilsendring? Anonymkode: f83aa...83f 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Jeg har gått ned 12 kg over en periode på 9 mnd, og jeg spiser tre ruter sjokolade hver dag. For en godtegris som meg, gjør det at jeg "holder ut", og nyter disse tre bitene om kvelden. 🥰 Regner det inn i mitt daglige kaloriinntak, som jeg har klart å holde på. Endringen er at jeg ikke lengre føler noe tap/savn ved å "bare" spise disse tre bitene. Før kunne jeg lett smelle i meg en hel plate i løpet av en kveld. Så kroppen venner seg til å spise mindre av det. Man må være streng med seg selv i starten, som du skriver, for å ikke sprekke, men etter hvert blir man jo vant til det. Noen må kutte ut "alt" for å ikke holde en "avhengighet" ved like, for meg gjør den lille kosen at jeg holder ut. 😅 Anonymkode: 2aff3...ded 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Jeg har valgt livsstilendring hvor jeg heller øker aktiviteten enn å ikke kunne tillate meg en sjokoladebit eller vafler på hyttetur. Startet på hormonbehandling for overgangsalder for tre måneder siden. Spiser litt godis nesten hver dag. Har gått ned 4 kg i år. En vaffel til lunsj etter tur, helt ok, spiser bare litt mindre til middag. En sjokoladebit fordi ungene tilbyr, ikke noe problem, tar en spiseskje mindre saus til middagen eller dropper smør på skiva.. Anonymkode: 011aa...8a0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå