Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer Gran Canaria i midten av juli. 2 barn på 6 og 9. Noen med erfaring mtp temperatur? Skal leie bil slik at vi kommer oss litt rundt på øya. Ut fra hva jeg kan lese er det mindre turister der da, og en temperatur på rundt 30 grader. Vi tåler varme greit, men når det bikker over 30 og nærmere 35 ser jeg for meg det kan bli slitsomt i lengden. Erfaringer? 

Anonymkode: 32d28...c77

AnonymBruker
Skrevet

GC i juli kan være både levelig og hetebølge om det blåser sand over fra Afrika

Jeg vurderer å reise dit selv siden jeg drar alene med datteren min og det er så lettvint, trygt og luksuriøst i forhold til en del destinasjoner i fastlandsspania(og Europa)

Egentlig drømmer jeg om Italia men der må du betale mye mer for den standarden du får på GC

Anonymkode: 89894...cab

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vurderer å reise dit selv siden jeg drar alene med datteren min og det er så lettvint, trygt og luksuriøst i forhold til en del destinasjoner i fastlandsspania(og Europa)

Egentlig drømmer jeg om Italia men der må du betale mye mer for den standarden du får på GC

Får krysse fingrene for at vi slipper hetebølge. Vi tenker å være der i to uker hvis vi først drar, så kan vi ha litt roligere formiddager hvis det blir for varmt, og heller utnytte ettermiddager og kvelder. Enig i at man får en del mer for pengene ja!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Får krysse fingrene for at vi slipper hetebølge. Vi tenker å være der i to uker hvis vi først drar, så kan vi ha litt roligere formiddager hvis det blir for varmt, og heller utnytte ettermiddager og kvelder. Enig i at man får en del mer for pengene ja!

Jeg har sjekket mye og hotellstandarden er utrolig mye bedre på typiske chartersteder. men det er litt kjedelig, så sikkert lurt å dra litt rundt På GC er det et badeland og flere mindre parker som kan besøkes.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i Arguineguín på GC mange ganger og til alle årstider. Jeg har aldri opplevd noen spesiell hetebølge der. Om det blir litt varmt så er havet avkjølende. Mulig litt varmere i Mogan og den veien, men tipper det går fint også. 

Anonymkode: cf94c...97a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi drar to uker til Gran Canaria i august, og skal bo på Blue village Playa Feliz i Bahia Feliz. På den siden av øya blåser det mer, så det blir veldig bra i august. Samtidig er det verdt å nevne at Kanariøyene pleier det ikke å bli like hett som i Middelhavet i sommermånedene. 

Anonymkode: fa5e2...fd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Varmt, og de fleste spanjoler er på sommerferie. Skjer ingen ting der da. 

Anonymkode: 79fac...fee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vurderer Gran Canaria i midten av juli. 2 barn på 6 og 9. Noen med erfaring mtp temperatur? Skal leie bil slik at vi kommer oss litt rundt på øya. Ut fra hva jeg kan lese er det mindre turister der da, og en temperatur på rundt 30 grader. Vi tåler varme greit, men når det bikker over 30 og nærmere 35 ser jeg for meg det kan bli slitsomt i lengden. Erfaringer? 

Der er langt mer enn 30. grader i juli. Skal du til GC sommeren 2025 så har du det travelt med å finne billetter. 
Vær og obs på at der er mye svindel med privat utleie, og at spanjolene ikke er glad i boliger som er ferieleiligheter for utlendinger, på lik linje med på fastlandet og Mallorca. 

Anonymkode: b1d61...691

AnonymBruker
Skrevet

Det som gjør Gran Canaria levelig på sommeren, er at det ligger i "vindblåseavstand" fra ørkenen på andre siden av havet, på det afrikanske kontinentet. Sola går ned klokka åtte på kvelden på de kanter av verden, og da blir det straks mye kjøligere, både i ørkenen og på øya. Kaldere vinder blåser fra ørkenen over havet og over GC om kveld og natt. Det gjør at man holder ut varmen på dagtid mens sola er oppe. Det er også noe kjøligere morgentimer, så hvis man planlegger aktiviteter så gjør det tidlig om morgenen om man kan.

Personlig orker jeg ikke 30 grader en gang, så slike reisemål er utelukket for meg nå etter overgangsalderen. Var lettere som yngre å tåle sterk varme. Hvordan er barna dine i varme? Blir de grinete og sutrete av varme som mine gjorde da de var små, så hadde jeg valgt et annet reisemål.

Anonymkode: 0a0f3...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det som gjør Gran Canaria levelig på sommeren, er at det ligger i "vindblåseavstand" fra ørkenen på andre siden av havet, på det afrikanske kontinentet. Sola går ned klokka åtte på kvelden på de kanter av verden, og da blir det straks mye kjøligere, både i ørkenen og på øya. Kaldere vinder blåser fra ørkenen over havet og over GC om kveld og natt. Det gjør at man holder ut varmen på dagtid mens sola er oppe. Det er også noe kjøligere morgentimer, så hvis man planlegger aktiviteter så gjør det tidlig om morgenen om man kan.

Personlig orker jeg ikke 30 grader en gang, så slike reisemål er utelukket for meg nå etter overgangsalderen. Var lettere som yngre å tåle sterk varme. Hvordan er barna dine i varme? Blir de grinete og sutrete av varme som mine gjorde da de var små, så hadde jeg valgt et annet reisemål.

Anonymkode: 0a0f3...5ee

Og så er spørsmålet hvor er det? Mange ønsker noe annet enn Danmarksferie eller skandinavia. For mange med barn er ferien og for å bade, og skal du sydover så risikerer du hetebølge uansett hvor du drar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...