AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Sånn ca , og ja jeg skjønner folk er forskjellig og bruker forskjellig Anonymkode: 60d01...182
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Sånn til selve spedbarnstiden…? Rundt 30 000, kanskje. Vi fikk arve en del, men ville f.eks. investere i egen vogn og bilstol da vi skal ha flere barn. Anonymkode: 0c9d6...23f
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn til selve spedbarnstiden…? Rundt 30 000, kanskje. Vi fikk arve en del, men ville f.eks. investere i egen vogn og bilstol da vi skal ha flere barn. Anonymkode: 0c9d6...23f Ja før baby kom og de første mnd Anonymkode: 60d01...182
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Har ikke full oversikt, men brukte 11.000 på vogna og bilstol med base som var det absolutt dyreste. Fikk mye klær, og har ellers kjøpt mye brukt av utstyr og en del klær (men er kritisk til merke av klær mtp om det er et merke som er nøye på dette med miljøgifter eller ikke, så feks handler jeg mest P.o.P.) så havnet kanskje på max 20K tilsammen første halvåret Anonymkode: 02ae0...0cf
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Er så mange år siden, at vet ikke hva prisen er nå, men her er hva vi kjøpte: Ny vogn Bilstol hadde vi abonnement på hos forsikringsselskap, og kunne bytte ut etter behov. Fin ordning. Lekegrind. Den var gull verdt i et par år. Brukt, av tre. Bleiebøtte med sånn snurrepose for hver bleie. Super. Vippestol Tripp-trapp-stol Babyseng Voksipose til vogna Dyner (en til seng, en til vogn) og sengetøy Kluter, smokker, et par tåteflasker og sånt småtteri. Klær kjøpte vi lite av i starten, fordi vi fikk så mye. Anonymkode: 25593...3fe
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Grovt regnet så sikkert rundt 60 000 vil jeg tro. Men vi har kjøpt det meste nytt da det er så lite å spare på å handle brukt som er i fin stand. Anonymkode: 9d7cd...c81
anonymLala Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni (endret) Tror jeg er på rundt 14-15000 nå, hvor det meste er handlet inn (mangler lammeskinn til vogn, MME og flere flasker når vi vet hvilken type han tar (vi har 10 stk nå, men av forskjellig merke, blir flaskebarn). Klær til og med str 68 Kjøpt nesten alt brukt. Det dyreste har vært RS vaksinen (litt over 2500) og gravidforsikring (litt over 4000). Om dette ikke telles med er det rundt 7-8000. Har brukt mye tid på å kjøpe brukt over de siste månedene. Endret 8. juni av anonymLala
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Grovt regnet så sikkert rundt 60 000 vil jeg tro. Men vi har kjøpt det meste nytt da det er så lite å spare på å handle brukt som er i fin stand. Anonymkode: 9d7cd...c81 Godt det er flere av oss🙈 mange sier de knapt nok bruker noe penger, skjønner ikke helt det Anonymkode: 60d01...182 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Har ikke helt oversikt, men: Vogn: ca. 10.000,- (kampanje hos Stokke, sparte en del) Seng: ca. 8000,- Seng til dagsøvn + reise: 5000,- Bilstol x 2: 10.000,- Oppussing av barnerom: ca. 10.000,- Klær, laken, vippestol, lekematte, badebalje + diverse annet: ingen anelse, har handlet nå og da de siste to-tre årene. Tipper minst 20.000,-, muligens mer. Anonymkode: bbba5...242
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni Sebra kili seng fra Finn: 2000 moonboon fra Finn: 3800 emmaljunga nxt 90 vogn: 4000 babybilstolsete med base leie fra fra besafe : 3000 for et år. klær de første 3 månedene 5000. najell x babynest ubrukt fra finn: 1300 babydan badebalje på salg: 600 troll bedside crib fra Finn: 500 vegghengt stelle bord fra Finn: 500 stellematte i skum: 500 på salg Babygym fra Finn: 500 baby leker fra 2-6 måneder totalt både brukt og nytt: 2000 Baby Bjørn vippestol fra Finn: 400 brukte hvertfall ikke over 30k. Anonymkode: 3b889...27b
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Grovt regnet så sikkert rundt 60 000 vil jeg tro. Men vi har kjøpt det meste nytt da det er så lite å spare på å handle brukt som er i fin stand. Anonymkode: 9d7cd...c81 Vi er nok et sted der vi også, uten at jeg har regnet inn alt.. Vet det kan gjøres rimeligere. Men ønsket alt nytt, penger er ikke et problem, og var noe jeg koste meg mye med. Eneste jeg angrer er å ikke kjøpe større ting først når behovet er der. For plutselig trenger du det ikke, og så er det bare styr med lagring, og salg. Anonymkode: a961b...c35
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Brukte vel rundt 20.000 på alt nødvendig utstyr, mye ble kjøpt på tilbud. Fikk også en del klær og utstyr i gaver før fødsel, så trengte ikke å kjøpe alt selv. Anonymkode: bb0c9...a36
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Brukte vel rundt 20.000 på alt nødvendig utstyr, mye ble kjøpt på tilbud. Fikk også en del klær og utstyr i gaver før fødsel, så trengte ikke å kjøpe alt selv. Anonymkode: bb0c9...a36 Men regner du inn absolutt alt , vogn, bilstol, seng, bæresele , flasker om det trengs, babygym , sengetøy,, vognpose, klær, gulpekluter+++? Selv med alt på tilbud klarer jeg liksom ikke skjønne at man får det til evt er man bare veldig forskjellig på hva man mener er nødvendig🤷♀️ Anonymkode: 60d01...182 1
anonymLala Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men regner du inn absolutt alt , vogn, bilstol, seng, bæresele , flasker om det trengs, babygym , sengetøy,, vognpose, klær, gulpekluter+++? Selv med alt på tilbud klarer jeg liksom ikke skjønne at man får det til evt er man bare veldig forskjellig på hva man mener er nødvendig🤷♀️ Anonymkode: 60d01...182 Er ikke denne brukeren, men svarer siden jeg ligger under 20000 og. Det er enda billigere å kjøpe brukt på Finn enn på tilbud i butikk. Har brukt 1300 på klespakker f eks, og 1500 på vogn. Legger man inn søk på Finn fra første trimester og slår til på de beste treffa i nærområdet (for å slippe fraktutgifter) kan man gjøre skikkelig gode kupp på omtrent alt. Så henter man ut alke gratis babypakker. Endret 10. juni av anonymLala 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni Har brukt 60 000,- Det meste nytt, noe brukt. Arvet en del klær. Anonymkode: 05a71...28d
AnonymBruker Skrevet 10. juni #17 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men regner du inn absolutt alt , vogn, bilstol, seng, bæresele , flasker om det trengs, babygym , sengetøy,, vognpose, klær, gulpekluter+++? Selv med alt på tilbud klarer jeg liksom ikke skjønne at man får det til evt er man bare veldig forskjellig på hva man mener er nødvendig🤷♀️ Anonymkode: 60d01...182 Ja, vi valgte å ikke kjøpe inn noe før vi visste at det kom til å bli brukt for å unngå bomkjøp. Følte f.eks aldri behov for vippestol, bæresele, lekegrind, stellebord (hadde bare stellematte på en kommode) og sikkert andre ting som noen mener er helt nødvendig. Vi hadde også bare 1 seng fra nyfødt til 2 år, ingen bedside crib eller lignende, og badet baby i vasken frem til den kunne sitte selv. Også fikk vi som sagt en del gaver med mye klær og litt utstyr/leker også, så det hjalp mye. Dette var i 2021 da, kanskje noe blitt litt dyrere siden den gang. Ellers er vi vel sikkert litt gammeldags i tankegangen om at en baby ikke trenger så mye forskjellig utstyr🤷♀️ Har termin med barn nr.2 om 6 uker, og har ikke kjøpt noe bortsett fra bleier og tørrservietter enda. Vi bruker det vi har fra førstemann, og ser det ann dersom det skulle være behov for noe mer. Anonymkode: bb0c9...a36 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #18 Skrevet 10. juni anonymLala skrev (9 timer siden): Er ikke denne brukeren, men svarer siden jeg ligger under 20000 og. Det er enda billigere å kjøpe brukt på Finn enn på tilbud i butikk. Har brukt 1300 på klespakker f eks, og 1500 på vogn. Legger man inn søk på Finn fra første trimester og slår til på de beste treffa i nærområdet (for å slippe fraktutgifter) kan man gjøre skikkelig gode kupp på omtrent alt. Så henter man ut alke gratis babypakker. Joda å som jeg sa man er forskjellige , men jeg er mer nysgjerrig på om man virkelig har regnet inn absolutt alt av småting også Anonymkode: 60d01...182 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #19 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Joda å som jeg sa man er forskjellige , men jeg er mer nysgjerrig på om man virkelig har regnet inn absolutt alt av småting også Anonymkode: 60d01...182 Jeg har i hvertfall det. Fører regnskap over alt, men spesielt nøye med denne posten. Bruker ganske mye tid på å finne gode deals da. Mye av utgiftene er ikke direkte relatert til baby og utstyr, men meg som gravid. Vitaminer, selv kjøpt fra Farmasiet, er dyrt. Jeg får heller ikke tatt ekstravakter på jobb grunnet redusert form, så lønnen min er merkbart redusert. Har vært helt ukritisk til pris på mat. Vil jeg ha takeaway blir det det (dette gjelder bare uker med kvalme heldigvis) Anonymkode: 9a505...5d7
AnonymBruker Skrevet 10. juni #20 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, vi valgte å ikke kjøpe inn noe før vi visste at det kom til å bli brukt for å unngå bomkjøp. Følte f.eks aldri behov for vippestol, bæresele, lekegrind, stellebord (hadde bare stellematte på en kommode) og sikkert andre ting som noen mener er helt nødvendig. Vi hadde også bare 1 seng fra nyfødt til 2 år, ingen bedside crib eller lignende, og badet baby i vasken frem til den kunne sitte selv. Også fikk vi som sagt en del gaver med mye klær og litt utstyr/leker også, så det hjalp mye. Dette var i 2021 da, kanskje noe blitt litt dyrere siden den gang. Ellers er vi vel sikkert litt gammeldags i tankegangen om at en baby ikke trenger så mye forskjellig utstyr🤷♀️ Har termin med barn nr.2 om 6 uker, og har ikke kjøpt noe bortsett fra bleier og tørrservietter enda. Vi bruker det vi har fra førstemann, og ser det ann dersom det skulle være behov for noe mer. Anonymkode: bb0c9...a36 Nei som sagt man er jo forskjellig, å ikke ha bæreseler , lekegrind eller vippestol hadde vært uaktuelt her Anonymkode: 60d01...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå