Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ca , og ja jeg skjønner folk er forskjellig og bruker forskjellig :)

Anonymkode: 60d01...182

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn til selve spedbarnstiden…? Rundt 30 000, kanskje. Vi fikk arve en del, men ville f.eks. investere i egen vogn og bilstol da vi skal ha flere barn. 

Anonymkode: 0c9d6...23f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn til selve spedbarnstiden…? Rundt 30 000, kanskje. Vi fikk arve en del, men ville f.eks. investere i egen vogn og bilstol da vi skal ha flere barn. 

Anonymkode: 0c9d6...23f

Ja før baby kom og de første  mnd

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke full oversikt, men brukte 11.000 på vogna og bilstol med base som var det absolutt dyreste. Fikk mye klær, og har ellers kjøpt mye brukt av utstyr og en del klær (men er kritisk til merke av klær mtp om det er et merke som er nøye på dette med miljøgifter eller ikke, så feks handler jeg mest P.o.P.) så havnet kanskje på max 20K tilsammen første halvåret

Anonymkode: 02ae0...0cf

AnonymBruker
Skrevet

Er så mange år siden, at vet ikke hva prisen er nå, men her er hva vi kjøpte:

Ny vogn

Bilstol hadde vi abonnement på hos forsikringsselskap, og kunne bytte ut etter behov. Fin ordning.

Lekegrind. Den var gull verdt i et par år. Brukt, av tre.

Bleiebøtte med sånn snurrepose for hver bleie. Super.

Vippestol

Tripp-trapp-stol

Babyseng

Voksipose til vogna

Dyner (en til seng, en til vogn) og sengetøy

Kluter, smokker, et par tåteflasker og sånt småtteri.

Klær kjøpte vi lite av i starten, fordi vi fikk så mye.

Anonymkode: 25593...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Grovt regnet så sikkert rundt 60 000 vil jeg tro. Men vi har kjøpt det meste nytt da det er så lite å spare på å handle brukt som er i fin stand. 

Anonymkode: 9d7cd...c81

Skrevet (endret)

Tror jeg er på rundt 14-15000 nå, hvor det meste er handlet inn (mangler lammeskinn til vogn, MME og flere flasker når vi vet hvilken type han tar (vi har 10 stk nå, men av forskjellig merke, blir flaskebarn). Klær til og med str 68 

Kjøpt nesten alt brukt. Det dyreste har vært RS vaksinen (litt over 2500) og gravidforsikring (litt over 4000). Om dette ikke telles med er det rundt 7-8000. Har brukt mye tid på å kjøpe brukt over de siste månedene. 

Endret av anonymLala
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grovt regnet så sikkert rundt 60 000 vil jeg tro. Men vi har kjøpt det meste nytt da det er så lite å spare på å handle brukt som er i fin stand. 

Godt det er flere av oss🙈 mange sier de knapt nok bruker noe penger, skjønner ikke helt det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke helt oversikt, men:

Vogn: ca. 10.000,- (kampanje hos Stokke, sparte en del)

Seng: ca. 8000,-

Seng til dagsøvn + reise: 5000,-

Bilstol x 2: 10.000,-

Oppussing av barnerom: ca. 10.000,-

Klær, laken, vippestol, lekematte, badebalje + diverse annet: ingen anelse, har handlet nå og da de siste to-tre årene. Tipper minst 20.000,-, muligens mer.

Anonymkode: bbba5...242

AnonymBruker
Skrevet

Sebra kili seng fra Finn: 2000

moonboon fra Finn: 3800

emmaljunga nxt 90 vogn: 4000

babybilstolsete med base leie fra fra besafe : 3000 for et år.

klær de første 3 månedene 5000.

najell x babynest ubrukt fra finn: 1300

babydan badebalje på salg: 600

troll bedside crib fra Finn: 500

vegghengt stelle bord fra Finn: 500

stellematte i skum: 500 på salg

Babygym fra Finn: 500

baby leker fra 2-6 måneder totalt både brukt og nytt: 2000

Baby Bjørn vippestol fra Finn: 400

brukte hvertfall ikke over 30k. 

Anonymkode: 3b889...27b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi er nok et sted der vi også, uten at jeg har regnet inn alt.. 

Vet det kan gjøres rimeligere. Men ønsket alt nytt, penger er ikke et problem, og var noe jeg koste meg mye med.

Eneste jeg angrer er å ikke kjøpe større ting først når behovet er der. For plutselig trenger du det ikke, og så er det bare styr med lagring, og salg. 

Anonymkode: a961b...c35

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 40-50 tusen. 

Anonymkode: 100fa...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Brukte vel rundt 20.000 på alt nødvendig utstyr, mye ble kjøpt på tilbud. Fikk også en del klær og utstyr i gaver før fødsel, så trengte ikke å kjøpe alt selv. 

Anonymkode: bb0c9...a36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Brukte vel rundt 20.000 på alt nødvendig utstyr, mye ble kjøpt på tilbud. Fikk også en del klær og utstyr i gaver før fødsel, så trengte ikke å kjøpe alt selv. 

Men regner du inn absolutt alt , vogn, bilstol, seng, bæresele , flasker om det trengs, babygym , sengetøy,, vognpose, klær, gulpekluter+++? Selv med alt på tilbud klarer jeg liksom ikke skjønne at man får det til evt er man bare veldig forskjellig på hva man mener er nødvendig🤷‍♀️

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men regner du inn absolutt alt , vogn, bilstol, seng, bæresele , flasker om det trengs, babygym , sengetøy,, vognpose, klær, gulpekluter+++? Selv med alt på tilbud klarer jeg liksom ikke skjønne at man får det til evt er man bare veldig forskjellig på hva man mener er nødvendig🤷‍♀️

Er ikke denne brukeren, men svarer siden jeg ligger under 20000 og. Det er enda billigere å kjøpe brukt på Finn enn på tilbud i butikk. Har brukt 1300 på klespakker f eks, og  1500 på vogn. Legger man inn søk på Finn fra første trimester og slår til på de beste treffa i nærområdet (for å slippe fraktutgifter) kan man gjøre skikkelig gode kupp på omtrent alt. Så henter man ut alke gratis babypakker. 

Endret av anonymLala
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt 60 000,- 

Det meste nytt, noe brukt. Arvet en del klær. 

Anonymkode: 05a71...28d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, vi valgte å ikke kjøpe inn noe før vi visste at det kom til å bli brukt for å unngå bomkjøp. Følte f.eks aldri behov for vippestol, bæresele, lekegrind, stellebord (hadde bare stellematte på en kommode) og sikkert andre ting som noen mener er helt nødvendig. Vi hadde også bare 1 seng fra nyfødt til 2 år, ingen bedside crib eller lignende, og badet baby i vasken frem til den kunne sitte selv.  Også fikk vi som sagt en del gaver med mye klær og litt utstyr/leker også, så det hjalp mye.

Dette var i 2021 da, kanskje noe blitt litt dyrere siden den gang. Ellers er vi vel sikkert litt gammeldags i tankegangen om at en baby ikke trenger så mye forskjellig utstyr🤷‍♀️

Har termin med barn nr.2 om 6 uker, og har ikke kjøpt noe bortsett fra bleier og tørrservietter enda. Vi bruker det vi har fra førstemann, og ser det ann dersom det skulle være behov for noe mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
anonymLala skrev (9 timer siden):

Er ikke denne brukeren, men svarer siden jeg ligger under 20000 og. Det er enda billigere å kjøpe brukt på Finn enn på tilbud i butikk. Har brukt 1300 på klespakker f eks, og  1500 på vogn. Legger man inn søk på Finn fra første trimester og slår til på de beste treffa i nærområdet (for å slippe fraktutgifter) kan man gjøre skikkelig gode kupp på omtrent alt. Så henter man ut alke gratis babypakker. 

Joda å som jeg sa man er forskjellige , men jeg er mer nysgjerrig på om man virkelig har regnet inn absolutt alt av småting også 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Joda å som jeg sa man er forskjellige , men jeg er mer nysgjerrig på om man virkelig har regnet inn absolutt alt av småting også 

Jeg har i hvertfall det. Fører regnskap over alt, men spesielt nøye med denne posten. Bruker ganske mye tid på å finne gode deals da.

Mye av utgiftene er ikke direkte relatert til baby og utstyr, men meg som gravid. Vitaminer, selv kjøpt fra Farmasiet, er dyrt. Jeg får heller ikke tatt ekstravakter på jobb grunnet redusert form, så lønnen min er merkbart redusert. Har vært helt ukritisk til pris på mat. Vil jeg ha takeaway blir det det (dette gjelder bare uker med kvalme heldigvis)

Anonymkode: 9a505...5d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, vi valgte å ikke kjøpe inn noe før vi visste at det kom til å bli brukt for å unngå bomkjøp. Følte f.eks aldri behov for vippestol, bæresele, lekegrind, stellebord (hadde bare stellematte på en kommode) og sikkert andre ting som noen mener er helt nødvendig. Vi hadde også bare 1 seng fra nyfødt til 2 år, ingen bedside crib eller lignende, og badet baby i vasken frem til den kunne sitte selv.  Også fikk vi som sagt en del gaver med mye klær og litt utstyr/leker også, så det hjalp mye.

Dette var i 2021 da, kanskje noe blitt litt dyrere siden den gang. Ellers er vi vel sikkert litt gammeldags i tankegangen om at en baby ikke trenger så mye forskjellig utstyr🤷‍♀️

Har termin med barn nr.2 om 6 uker, og har ikke kjøpt noe bortsett fra bleier og tørrservietter enda. Vi bruker det vi har fra førstemann, og ser det ann dersom det skulle være behov for noe mer.

Nei som sagt man er jo forskjellig,  å ikke ha bæreseler , lekegrind eller vippestol hadde vært uaktuelt her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...