Thessaly Skrevet 8. juni #21 Skrevet 8. juni På ukjente stier Snart sover du 9 Astrid Lindgren1 Gro 1
K.B. Skrevet 8. juni #22 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg bor et stykke unna, men se innlegget mitt under her 😊 Anonymkode: 1411d...c15 Sorry, så ikke det innlegget. Var bare tilfeldigvis forbi i dag og husket jeg hadde sett en post om dette tidligere 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #24 Skrevet 8. juni Det er noen jeg synes er finest for motivets betydning, men som ikke nødvendigvis er de peneste for veggen. Særlig Lærer, men også flere. de jeg synes er visuelt penest er Ly, Nær, Vintervarm, Rustfritt, Lys i mørket, Trygg grunn og Luft&Kjærlighet. Anonymkode: ac42d...f28 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #25 Skrevet 14. juni Jeg har ly og sommerkropp på stueveggen her, synes de er fine og samtidig veldig forskjellig budskap. Anonymkode: ee62a...7df 2
Fighter83 Skrevet 14. juni #26 Skrevet 14. juni Det er så mange flotte fra henne🤩 Det er flere illustrasjoner i Maja Lunde bøkene jeg liker bedre enn de som ligger ute på denne nettsiden som det refereres til her. Maja Lunde skriver så utrolig flott men bøkene blir bare så sinnsykt mye mer magisk virkelige med illustrasjonene fra Lisa. Jeg har grini meg igjennom 3 av bøkene som jeg leste med barna mine 😅 Gleder meg til å lese flere, for tror det er 4-5 bøker. F.eks i fra Vindmakeren Gutten Tobias som har lagt en konkylie til øret sitt, han lytter. Gutten Tobias som sitter i en liten robåt og damen Lothe som har falt overbord ute i vannet, begge mer hjertelig. Tobias som voksen mann som ser på og holder hånden til en smilende Lothe som er blitt en gammel dame. Blikket til Tobias er så fylt av omsorg og er rettet mot Lothe, stemningen i bildet er så varmt🥰 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #27 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 14.56): Jeg har likt bildene til Lisa Aisato helt siden jeg tilfeldigvis kom over en salgsutstilling hun hadde for noen år siden. Har så lyst på ett, men får ikke bestemt meg. Hvilket ville du ha hatt på veggen? Ønsker svar fra de som kjenner til bildene og liker de. Anonymkode: 1411d...c15 Hvert og ett av bildene til Aisato forteller noe som mange kan kjenne seg veldig igjen i. Du må bare se igjennom masse bilder av henne så vil de fleste finne ett eller 3 som treffer litt ekstra i tillegg til at det vil være fint på veggen. Her er eks på bilder jeg har gitt i gave til besteforeldre. Og to av bildene som har truffet meg litt ekstra i hjerte sånn utenom❤️ Anonymkode: 07cef...515 2
Ullvott Skrevet 15. juni #28 Skrevet 15. juni Jeg ville valgt et motiv som rører noe i akkurat meg. For meg ville for eksempel disse bildene passet godt: Fabelstabel fordi jeg elsker å lese bøker. Fantasianarki fordi jeg lar tankene fly. Snart sover du 9 på grunn av fargene, og fordi jeg noen ganger sliter med å sove. 158, 159 ... også på grunn av søvn, men jeg ville hatt det på soverommet som et humoristisk element. Dragetemmer fordi det er mye girl power i det bildet. Solfavn fordi solsikkemotiver alltid gir meg energi og gjør meg glad. Hadde jeg sunget i kor ville jeg antakelig kjøpt bildet Tekstforglemmelsen tvert. Jeg likte humoren i det! 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #29 Skrevet 16. juni Jeg elsker bildene hennes også, men klarer ikke å se for meg hvor jeg skal plassere dem i huset. Mye av grunnen, er jo at bildene er tematisert, slik at det ene bildet kun passer på et barnesoverom osv. Synes bilde av en gammel bestemor blir rart for meg å ha, da jeg føler at bildene er så personlige at det nesten MÅ symbolisere min bestemor. Vanskelig å forklare, men jeg føler bildene ikke assosierer med mitt liv. Et bilde av et lykkelig gammelt ektepar, f.eks. Bildet er nydelig og det samme er symbolikken, men jeg føler at folk som ser det da tenker at dette er mine gamle foreldre eller annet.. Eller bildet av lærere; ingen i min familie er lærere.... Klarer ikke helt å forklare det. Men finner liksom ikke det rette for meg. Anonymkode: d1df6...309 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #30 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg elsker bildene hennes også, men klarer ikke å se for meg hvor jeg skal plassere dem i huset. Mye av grunnen, er jo at bildene er tematisert, slik at det ene bildet kun passer på et barnesoverom osv. Synes bilde av en gammel bestemor blir rart for meg å ha, da jeg føler at bildene er så personlige at det nesten MÅ symbolisere min bestemor. Vanskelig å forklare, men jeg føler bildene ikke assosierer med mitt liv. Et bilde av et lykkelig gammelt ektepar, f.eks. Bildet er nydelig og det samme er symbolikken, men jeg føler at folk som ser det da tenker at dette er mine gamle foreldre eller annet.. Eller bildet av lærere; ingen i min familie er lærere.... Klarer ikke helt å forklare det. Men finner liksom ikke det rette for meg. Anonymkode: d1df6...309 Litt enig med deg. Bildene med bestemor og bestefar passer dårlig hos oss, siden alle de er døde både for min del og for sønnen vår sin del. Lærer fordi ingen i familien er lærere og fordi jeg føler de har møtt sønnen vår på en dårlig måte. Noen bilder har litt mer nøytral symbolikk, og de passer bra synes jeg. Liker godt de med litt farger i, og de som går på litt generell omsorg og omtanke oppmuntring. Anonymkode: 1411d...c15 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #31 Skrevet 16. juni Jeg elsker bildet som heter Søsken. Anonymkode: a0c2e...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #32 Skrevet 17. juni Hun hadde en pop-up salgsutstilling i byen min i fjor høst og da kjøpte jeg 2 bilder, ett til meg selv og ett til mine foreldre. Til meg selv kjøpte jeg gicléetrykk av Fabelferd II. Jeg har alltid vært veldig glad i å lese og spesielt når jeg var yngre så elsket jeg fantasy, så jeg syntes bildet var veldig treffende for meg. Jeg syns også fargene i bildet er veldig fine og de passet godt til stuen min som har en del grønt. Til foreldrene mine kjøpte jeg Ly i digitaltrykk. Skulle gjerne hatt det i gicléetrykk, men det var de utsolgt for. Syns det er et veldig fint bilde. Om det blir ny salgsutstilling i byen min i år så har jeg lyst å kjøpe et bilde til (er så greit å kjøpe ferdig innrammet fremfor å kjøpe på nett hvor man må ramme inn selv). Men jeg er ikke sikker på hvilket bilde det skulle vært i så fall. Sliter nok litt med det samme som mange andre her at man kan syntes flere bilder er utrolig fine og full av følelser, men at det kanskje ikke helt treffer den livssituasjonen man er i. Det er også flere av bildene jeg like, som jeg ikke helt skjønner 😅 Ellers kommer Maja Lunde og Lisa Aisato ut med ny bok til høsten Tordendronningen (høstboken i Årstidkvartetten) så da kommer det kanskje noen illustrasjoner fra den boken til salg også Her er noen av de jeg vurderer per nå: Anonymkode: d7d2f...170
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå