AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:58 #1 Skrevet søndag kl 10:58 Jeg har aldri vært i Hellas,og ønsker tips. Hvor er det best å feriere? Tenker å dra til høsten,har ikke med barn. Kriterier: strand,men også litt byliv,ikke langt fra flyplass,ikke feststed. Pluss om det er billig,og kort flytur. Anonymkode: f395b...8a1
Aristoteles Skrevet søndag kl 12:15 #2 Skrevet søndag kl 12:15 Dra til Glyfada, som er en sørlig forsted til Athen.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:47 #4 Skrevet søndag kl 17:47 Ville valgt Kreta☺️ Anonymkode: 6810c...0df 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:52 #5 Skrevet søndag kl 17:52 Pythagorion på Samos eller Skiathos. På Skiathos så kan du fint gå fra flyplassen til byen. Anonymkode: 7a763...69c 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:00 #6 Skrevet søndag kl 18:00 Du gir litt lite info.Charter eller rutefly? Hvor langt er «langt fra flyplass»? Skal du leie bil eller ta buss om det ikke er charter? Jeg skyr populære charterreisemål som Rhodos. Kreta og de andre øyene som nevnes her, med mindre jeg reiser på egenhånd og kan finne by og hotell det ikke kryr av turister, men det er jo ikke sikkert det betyr noe for deg. En idé kan være å fly til Athen å velge reisemål i nærheten, som øyene Andros, Egina eller Evia. Alternativt ett av mange steder på Peloponnes. Men det er om du vil komme deg vekk fra den verste masseturismen. Anonymkode: f4c25...e9b
test1e Skrevet søndag kl 19:09 #7 Skrevet søndag kl 19:09 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skyr populære charterreisemål som Rhodos. Kreta og de andre øyene som nevnes her, med mindre jeg reiser på egenhånd og kan finne by og hotell det ikke kryr av turister, men det er jo ikke sikkert det betyr noe for deg TS er førstereis til Hellas og da er vel charterdestinasjon greit tenker jeg. I Rhodos by med Havnen, den store gamlebyen, restaurantgater og partygata. Uansett hvor du bor er du i gangavstand til bystrendene Elli stranda og Windy beach. Byen er større enn en vanlig 'syden by' så du har valgfrihet. Rhodos er en av de mest besøkte sydenøyene av nordmenn så du blir ikke aleine der. (Ser noen nevner Kreta, Samos og Skiathos som i mine øyne kanskje blir litt kjedelig. Min opplevelse av øyene) Endret søndag kl 21:42 av test1e 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:22 #8 Skrevet søndag kl 19:22 test1e skrev (10 minutter siden): TS er førstereis til Hellas og da er vel charterdestinasjon greit tenker jeg. I Rhodos by har by med Havnen, den store gamlebyen, restaurantgater og partygata. (Ser noen nevner Kreta, Samos og Skiathos som i mine øyne kanskje blir litt kjedelig. Min opplevelse av øyene) Skjønner ikke hvordan du kan mene at Kreta er kjedelig. Øya er stor og tilbyr alt fra større byer som er levende hele året til mindre steder. Øya har også 2 flyplasser. Anonymkode: 7a763...69c 3 1
test1e Skrevet søndag kl 19:26 #9 Skrevet søndag kl 19:26 (endret) Kreta er barnefamiliene og spaserstokkens høyborg Har feriert i Agia Marina og Platanias. Kjedet meg begge gangen jeg var der. Men det er meg (Jeg har da ikke prøvd å bo i Chania) Endret søndag kl 19:34 av test1e
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:33 #10 Skrevet søndag kl 21:33 test1e skrev (1 time siden): Kreta er barnefamiliene og spaserstokkens høyborg Har feriert i Agia Marina og Platanias. Kjedet meg begge gangen jeg var der. Men det er meg (Jeg har da ikke prøvd å bo i Chania) Da burde du tatt turen til Knossos på Kreta. Kreta er så mye mer enn barnefamilier. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Knossos Jeg nevnte Kreta fordi: den er lett å komme seg til med direkte fly, den er både turistvennlig og spennende, lett å ta seg rundt på øyen. Det er flere utflukt muligheter til grotter, dryppsteins grotter og grotter med underjordisk sjø med magisk lys fra glippe i fjellet over. Det er arkeologiske utgravde områder, museer. Det er byer med spisesteder, og strender. Du kan finne urørte områder med små byer og sauer. Du kan besøke kloster og oliven-gårder. https://www.momondo.no/discover/severdigheter-kreta (men om ts ønsker å ta fly og så ferge så har jeg masse andre forslag, jeg tolket ts som førstegangs reisende alene til Hellas) Anonymkode: 6810c...0df 3 1
test1e Skrevet søndag kl 21:46 #11 Skrevet søndag kl 21:46 He he, om jeg skulle dratt på opplevelsestur hadde jeg ikke dratt til Hellas for å si det sånn. Nei, da er slæpp off på stranda og sene middager
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:51 #12 Skrevet søndag kl 21:51 test1e skrev (2 timer siden): TS er førstereis til Hellas og da er vel charterdestinasjon greit tenker jeg. I Rhodos by med Havnen, den store gamlebyen, restaurantgater og partygata. Uansett hvor du bor er du i gangavstand til bystrendene Elli stranda og Windy beach. Byen er større enn en vanlig 'syden by' så du har valgfrihet. Rhodos er en av de mest besøkte sydenøyene av nordmenn så du blir ikke aleine der. (Ser noen nevner Kreta, Samos og Skiathos som i mine øyne kanskje blir litt kjedelig. Min opplevelse av øyene) Partygata er hovedgrunnen til at jeg aldri skal tilbake til Rhodos by. Makan til bråk og støy... Anonymkode: 45d5f...8dc 2
test1e Skrevet søndag kl 22:06 #13 Skrevet søndag kl 22:06 (endret) Vel, Rhodos by er heldigvis så stor at du merker ikke partygata om du ikke er der https://www.rhodestaxitours.com/rhodes-city-map/ Endret søndag kl 22:12 av test1e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå