AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Barna er venner og klassekamerater, men (la oss kalle ham) Max sa til min sønn: Åh, Emilian, du er så immari gay!". Som Emilian synes var teit. og jeg er enig at gay ikke er et skjellsord. Bør jeg si det til moren hans? Hvordan da? Gutta er 10 år gamle. Anonymkode: 0053c...422
Elle Melle Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Det er bedre du lærer sønnen din en fornuftig respons på dumme kommentarer. 22 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Og i hvilken sammenheng ble det sagt da? For det har jo også en god del å si! Anonymkode: 662d0...38d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni Elle Melle skrev (2 minutter siden): Det er bedre du lærer sønnen din en fornuftig respons på dumme kommentarer. Ja! Jobber med saken. 🙂 Anonymkode: 0053c...422
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og i hvilken sammenheng ble det sagt da? For det har jo også en god del å si! Anonymkode: 662d0...38d Ok, hvilken situasjon er det greit å kalle en tiåring for "gay"? Anonymkode: 128bf...611 13 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Han er sikkert bare veldig gammeldags, gay er gøyal. Anonymkode: eba48...521 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni Bare snakk med din egen gutt om bruken av ordet. Du kan forklare at noen bruker det og snakke om hva dere synes om bruken og betydningen av det. Og så snakker du med han om hans følelser for det og forklarer hvorfor du ikke synes det er et greit ord å bruke for å forklare noe. Også må du lese deg opp på dagens unges bruk av ordet og hvordan de tolker det, på forhånd. Om du hører at ordet blir sagt i ditt hjem, kan du ta det opp, og spørre hva de legger i det ordet og prøve å fortelle hva du tenker rundt det. Du kan si at det ikke er et ord man bruker på den måten i ditt hjem. Er forøvrig enig i at det ikke er et skjellsord, eller bør brukes som det. Anonymkode: b2bc5...17a 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Ikke rart Max trodde han var homo om han heter Emilian. Ingenting er galt med å være skeiv og gay er absolutt ikke greit å bruke som skjellsord. Men Emilian er et mer homsete navn enn Kåre. Anonymkode: 97a1f...c6c 14 2 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Har du tenkt å ta opp hver gang en eller annen slenger ut noe til ditt barn? Altså seriøst? Du må jo lære barnet å håndtere hverdagen. Er ikke så krise å bli kalt gay, hvorfor skulle det være en fornærmelse? Anonymkode: 54e02...282 10 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke rart Max trodde han var homo om han heter Emilian. Ingenting er galt med å være skeiv og gay er absolutt ikke greit å bruke som skjellsord. Men Emilian er et mer homsete navn enn Kåre. Anonymkode: 97a1f...c6c Synes mora di burde ta en samtale med deg om dette... Anonymkode: 0053c...422 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Lær barnet ditt å svare for seg du. Du kan og ta det opp med kontaktlærer om ord som homo brukes som skjellsord Anonymkode: 37b2d...d35 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Gay som i glad? Eller gay som homofil? Anonymkode: b5e0b...009 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du tenkt å ta opp hver gang en eller annen slenger ut noe til ditt barn? Altså seriøst? Du må jo lære barnet å håndtere hverdagen. Er ikke så krise å bli kalt gay, hvorfor skulle det være en fornærmelse? Anonymkode: 54e02...282 Det ble brukt stereotypisk og negativt ladet. Ellers ikke noe galt i å være skeiv eller gay, nei. Men å kalle andre det i en negativ kontekst er ikke bra. Anonymkode: 0053c...422 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gay som i glad? Eller gay som homofil? Anonymkode: b5e0b...009 hallo vi er i norge i 2025, ikke Downton abbey anno 1900 - hva tror du? Anonymkode: 0053c...422 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke rart Max trodde han var homo om han heter Emilian. Ingenting er galt med å være skeiv og gay er absolutt ikke greit å bruke som skjellsord. Men Emilian er et mer homsete navn enn Kåre. Anonymkode: 97a1f...c6c Det første jeg også tenkte når jeg leste han han het Emilian😅 Krenka.com Anonymkode: a9292...284 8
Maleficenta Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Barna er venner og klassekamerater, men (la oss kalle ham) Max sa til min sønn: Åh, Emilian, du er så immari gay!". Som Emilian synes var teit. og jeg er enig at gay ikke er et skjellsord. Bør jeg si det til moren hans? Hvordan da? Gutta er 10 år gamle. Anonymkode: 0053c...422 Hvorfor sa ikke du noe selv til max da? Og så klart kan du si det til hans mor. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det ble brukt stereotypisk og negativt ladet. Ellers ikke noe galt i å være skeiv eller gay, nei. Men å kalle andre det i en negativ kontekst er ikke bra. Anonymkode: 0053c...422 Så er det litt hvordan man selv velger å ta det. Hvis nå ts lager et oppstyr om dette så vet iallfall de andre guttene hva som trigger denne gutten. Er ikke rart at så mange barn og unge sliter i dag hvis man ikke en gang har lært de å håndtere ting som andre kan finne på å slenge ut. Anonymkode: 54e02...282 7
AnonymBruker Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes mora di burde ta en samtale med deg om dette... Anonymkode: 0053c...422 Hvorfor det? Mamma er nok enig i at Emilian er et veldig femi navn. Skal man gjette utfra navnene hvem som er skeiv av Emilian og Kåre er det ikke så vanskelig å gjette hva folk gjetter. Og det er ingenting galt i å være skeiv. Alle er like mye verdt og homohets er ikke greit. Anonymkode: 97a1f...c6c 3
Maleficenta Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er sikkert bare veldig gammeldags, gay er gøyal. Anonymkode: eba48...521 Jaaaa mmmm. Det der tror du ikke på selv engang
AnonymBruker Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det første jeg også tenkte når jeg leste han han het Emilian😅 Krenka.com Anonymkode: a9292...284 Ja du får gå noen runder med deg selv du også. Og selvfølgelig er det ikke hans ekte navn, da, jeg har anonymisert dem litt. Anonymkode: 0053c...422 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå