Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang det skrives noe i underholdningspressen, om f.eks unge artister, influencere hvor noen er gravide, eller det har vært et brudd +++, er det alltid haugevis at folk i kommentarfeltet som drar den samme "vitsen",

Skriver at "jeg har spist kjøttkaker til middag i dag", "her regner det i dag", eller "jeg har nettopp vært forkjølet", for å vise at denne nyheten er så utrolig lite interessant, at den kan sammenlignes med disse aktivitetene?

Klaging på at dette ikke er nyheter, hvorfor bruker dere tid på å skrive om dette, hvem ER dette, ingen bryr seg osv. Og hver kommentar fører jo til at algoritmene gjør at de bare får flere slike nyheter opp i feed'en sin....

Er det bare gamle surmaga folk som ikke skjønner hvor oppbrukt dette er, eller hvordan algoritmene fungerer? Eller synes de oppriktig at dette er morsomt, originalt og kreativt, og ler av de andre som skriver det samme? 🤔

Anonymkode: fe8d2...c2e

• Liker 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en av de nei. Men jeg lurer jo noen ganger på hvorfor VG og Dagbladet deler "sensasjonsinnhold" om en eller annen utenlandsk kjendis ingen har hørt om, som faktisk er totalt uinteressant. Kun for å få klikk fordi man faktisk må klikke seg inn på saken for å se hva den inneholder. 

Anonymkode: 0a9aa...b14

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet klikkhorer så jævlig så de minner meg om disse influenserne i 2015. Helt utrolig utdaterte.

Anonymkode: 74921...22f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke en av de nei. Men jeg lurer jo noen ganger på hvorfor VG og Dagbladet deler "sensasjonsinnhold" om en eller annen utenlandsk kjendis ingen har hørt om, som faktisk er totalt uinteressant. Kun for å få klikk fordi man faktisk må klikke seg inn på saken for å se hva den inneholder. 

Men at det er uinteressant for deg, og at du ikke har hørt om vedkommende, betyr jo ikke at det ikke kan være av interesse for andre? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at noen kommer til å innrømme at de er en av disse "kjøttkakepersonene".

Anonymkode: 5c2e2...b0c

• Liker 2
Skrevet

Aviser tjener penger på klikk og åpnede artikler, men det skjønner tydligvis ikke folk. Er drit irriternde med alle som tror de er morsomme med kjøttkate-kommentaren når du egentlig vil se hva folk mener om saken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men at det er uinteressant for deg, og at du ikke har hørt om vedkommende, betyr jo ikke at det ikke kan være av interesse for andre? 

Nei, men dagliglivet til Å-kjendiser fra utlandet er sjelden så veldig mye mer spennende enn livet til naboen. At de har født, giftet seg, blitt skilt, det er jo nærmest dagligdags for alle. Men det er mest det at det fremstilles som en sensasjon som irriterer meg. 

Et eksempel bombe-beskjed skriver Dagbladet på FB med et bilde av Braut Haaland, og hva handler saken om. Publikum i Tallinn har fått beskjed om å ikke ta med kniv, bombe eller pistol på kamp. 

Det blir litt som å skrive flybombe, ikke ta med deg bombe på flyet. Det er selvfølgeligheter hvis man ikke har bodd under en stein og ikke en nyhetssak som må hauses opp. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tviler på at noen kommer til å innrømme at de er en av disse "kjøttkakepersonene".

Jeg tror dessuten at de fleste kjøttkakefolkene er halvgamle, litt enkle gubber og kjerringer kun med utdanning og erfaring fra Livets Hare Skole, og disse tråler vel ikke KG i særlig grad.

AnonymBruker
Skrevet

Dagbladet sine kommentarer tilbake til folk på fb er faktisk ren underholdning og langt morsommere enn noe annet de produserer. Jeg kikket gjerne på de fram til jeg slettet fb i høst. Nå har jeg kun snap av sosiale medier.

Men nei, jeg kommenterer ikke noe noen steder. Jeg klikker ikke inn på saker om som handler om kjendiser i nettaviser. Er så lite i denne vestlige kjendisverden at nå vet jeg som oftest ikke hvem de er en gang. Det er faktisk utrolige lite interessant at 'nå ser ikke h*n sånn ut lenger'. Ok, så håret er enten farget eller klippet, eller begge deler. 

Jeg anser meg dog som en surmaga gammel kjerring ;) 

Anonymkode: 618ea...bbb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøttkakekommentarene er vel like demonstrative som popcornsymbolet eller en gif med gjesp. Det ser vi jo ofte, både her i forumet og i kommentarfeltene rundt om.  Tror det brukes for å vise at det som presenteres er fullstendig uinteressant for dem, eller at det bare får surre og gå - som en uinteressant film.  Jeg tolker det som uinteressant, men kan ikke forstå hvorfor de er nødt til å kommentere i det hele tatt.  Hvorfor går de ikke bare videre til neste post?  Jeg bruker ikke disse reaksjonene.

Endret av Perine
AnonymBruker
Skrevet
Perine skrev (17 minutter siden):

Kjøttkakekommentarene er vel like demonstrative som popcornsymbolet eller en gif med gjesp. Det ser vi jo ofte, både her i forumet og i kommentarfeltene rundt om.  Tror det brukes for å vise at det som presenteres er fullstendig uinteressant for dem, eller at det bare får surre og gå - som en uinteressant film.  Jeg tolker det som uinteressant, men kan ikke forstå hvorfor de er nødt til å kommentere i det hele tatt.  Hvorfor går de ikke bare videre til neste post?  Jeg bruker ikke disse reaksjonene.

Det er nettopp det, hvorfor ikke bare scrolle videre? Hvorfor dette behovet for å tydelig påpeke at "dette er ikke interessant for MEG, altså!"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skrevet den type kommentarer, scroller som regel bare forbi. Men skjønner godt hvorfor folk gjør det, da avisene legger ut helt idiotiske nyheter med jevne mellomrom. 

Anonymkode: f4241...c34

AnonymBruker
Skrevet

Kjøttkaker er eksklusivt, sterkt savnet blandt dagens menn. Skulle gjerne spist hjemmelagde kjøttkaker jeg❤️

Anonymkode: 4d425...a71

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror media legger opp til å få mange sånne kommentarer, jo flere kommentarer jo flere klikk og jo høyere kommer saken på feeden hos folk osv. Så jo dummere sak, jo mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: fe221...ea3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøttkaker er eksklusivt, sterkt savnet blandt dagens menn. Skulle gjerne spist hjemmelagde kjøttkaker jeg❤️

Anonymkode: 4d425...a71

Kan ikke dagens menn lage kjøttkaker? 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke dagens menn lage kjøttkaker? 🙂

Dagens menn venter spent på om dama lager kjøttkaker, i verste fall må han finne ut hvordan man kjøper og varmer opp Fjordland.

Anonymkode: fe221...ea3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

men det er jo litt spesielt da at man avgjør verdien av noe ut i fra hvor mye man blir underholdt selv da, men det er vel slik mennesker er i et nøtteskall kanskje? man sliter med å forstå hvorfor noen gjør forskjellige ting, fordi man ikke klarer å forstå selv hvilken glede personen klarer å få ut av det. men samtidig så synes jeg det er frekt når folk skal "forstå" hva jeg får ut av noe, det eneste de trenger å forstå er at jeg får glede ut av det, ikke HVORFOR. da synes jeg faktisk de tar litt for stor plass i mine aktiviteter. 

Anonymkode: b2c3d...fd5

Skrevet

Jeg tror dette i stor grad handler om det som kalles "self-presentation", et forsøk på å fremstå mer sofistikert eller viktig enn majoriteten.
Selv i anonyme sammenhenger fungerer det som en form for intern selvhevdelse.

AnonymBruker
Skrevet
Gregarious skrev (4 timer siden):

Jeg tror dette i stor grad handler om det som kalles "self-presentation", et forsøk på å fremstå mer sofistikert eller viktig enn majoriteten.
Selv i anonyme sammenhenger fungerer det som en form for intern selvhevdelse.

Men har jo egentlig motsatt effekt 😅

Skrevet

80% av innlegg på nettet er bots.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...