AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Er det egentlig helsemessig bedre å snuse? Anonymkode: 70610...46b
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Ja, du unngår røyk som skader lungene, og det er mindre giftstoffer. Men ingen av delene er anbefalt. Anonymkode: aa176...24b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Ja, men det er skadelig å snuse også. Men rent statistisk før det flere av tobakk enn det gjør av snus https://kreftforeningen.no/forebygging/royk-snus-og-kreft/ Anonymkode: 44fd9...783 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det egentlig helsemessig bedre å snuse? Anonymkode: 70610...46b Du får lese deg opp på senskader av røyking og av snusing, og konkludere selv med hva du synes er verst og best. For miljøet og mennesker rundt deg er snusing mindre til sjenanse enn røyking. Anonymkode: b0d3a...fdd
Mezzosoprena Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Jeg tenker at hvis du ikke gjør noen av delene, bør du overhodet ikke begynne med noe av det. Men hvis du røyker, er det bedre for deg om du klarer å bytte til snus hvis du ikke klarer å slutte med alt av nikotin 🙂 1
Majer Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni Spørs vel litt på ditt genetiske materiale, men for de fleste er det jo det. Så må du jo også tenke på hvordan du tenker at du skal dø. Personlig vil jeg ikke dø av kols eller lungekreft. Jeg har en del erfaring med det og misliker lidelsene. Men andre foretrekker kanskje det over andre ting- basert på hvor mange som røyker.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Snus øker sjangsen for: bukspyttkjertelkreft, kreft i endetarm, kreft i magesekk, kreft i munnhulen, spiserør og svelg. Røyk øker sjangsen for: lungekreft, tykk og endetarmskreft, bukspyttkjertelkreft og kreft i munnhulen og svelg. Anonymkode: 9c77c...bf2 1 1
mlifjeld Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Snus får tannkjøttet til å trekke seg veldig fort og høyt opp. Tipper mange snusere kommer til å miste fortennene i tidlig alder. I tillegg er det økt sjangse for å få kreft i munnen av snus. En bekjent av meg fikk det (pga snusbruk i 20+ år) og måtte fjerne en del av tungen og lymfekjertler i halsen. Hen måtte altså lære seg å snakke på nytt og sliter med å bevege hodet til den ene siden.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Jeg tror at det vil framkomme på sikt at det ikke er det. Det blir bare andre problemer av å snuse framfor å røyke. Munnkreft, tungekreft, magekreft, tannkjøttkreft (om det heter det) tror jeg man kommer til å se mer hos snusere enn røykere feks. Fordelen med snus framfor røyk, er at man blir ikke passiv snuser.. Anonymkode: 247ac...684 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå