Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Krav på pause er en ting, men om du er to ansatte på 18 barn pga sykdom er det ikke forsvarlig å gå på pause å etterlate kollegaen din alene med alle barna. 

Da samarbeider man med andre avdelinger. Jeg ser det daglig: noen har pause hver dag,andre sjelden eller aldri. Så hvorfor får noen det til og ikkeandre? Bare bløff! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Politikere og folk flest har nok tenkt at barnehageansatte er sytete og leker martyrer når vi har ropt om for lav bemanning og dårligere rammer i årevis. Men nå rammer det foreldre og arbeidsgivere fordi det ikke finnes ansatte nok til å tilby barnehageplasser i f.eks Tromsø, er det lov å håpe det kanskje skjer noe…. 

https://www.barnehage.no/alta-barnehageloven-barnehageplass/tromso-gir-avslag-til-72-barn-med-rett-til-barnehageplass/265944?fbclid=IwQ0xDSwKzmnNleHRuA2FlbQIxMQABHqB9Ka8x3LFWozF3EhUM-1ly1Q9eRSNZe8h7be4U4qfKUeQMR2LjK7NdDaBd_aem_3L9dhv1ZZPkMqhpQDQ0JGw

Anonymkode: 61541...47f

Anonymkode: 2686f...9d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da samarbeider man med andre avdelinger. Jeg ser det daglig: noen har pause hver dag,andre sjelden eller aldri. Så hvorfor får noen det til og ikkeandre? Bare bløff! 

Ok, godt at du har alle svarene da, er det sykdom på flere avdelinger og ingen vikarer å oppdrive er det mer enn bløff, men deg om det! 

Jeg sluttet før jeg røyk på en smell og for å ta vare på min psykiske og fysiske helse som begge er sterke. Og mange følger min vei ut av barnehagen, forståelig men trist. Verdens fineste yrke som for mange blir umulig å fortsette i. 

Så kan jo samfunnet og politikere skrive veiledere og love bedre utdannelsesløp uten at dette løser det egentlige problemet - bedre bemanning. Så er jeg spent på hvor vi er om 1, 2 og 5 år… 

https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2025/bekymringsfull-nedgang-i-sokningen-til-barnehagelarerutdanningen/

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 10.20):

Jeg lurte litt på om å jobbe i bhg, men så har jeg hørt rykter om at ganske mange barn i dag ikke hører, bare ler av deg, og snakker tilbake, eller får sånne skikkelige tantrums om du prøver å kjefte på de

Stemmer dette, eller er ryktene løgn?

Får ikke barn disiplin nå til dags om dette faktisk stemmer?

(Kanskje feil emneknagg men fant ikke noe annet)

Anonymkode: 6dc65...e99

Ja, dette stemmer. Har jobbet i mange forskjellige barnehager de siste 5-6 årene, og det blir dessverre verre og verre.

Anonymkode: 49079...bdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok, godt at du har alle svarene da, er det sykdom på flere avdelinger og ingen vikarer å oppdrive er det mer enn bløff, men deg om det! 

Tror du at jeg bare tror og synes? Hvis man er så sluttkjørt så må man stenge en avdeling da. Jeg hadde gått på do uansett og blir hangry uten mat. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sluttet før jeg røyk på en smell og for å ta vare på min psykiske og fysiske helse som begge er sterke. Og mange følger min vei ut av barnehagen, forståelig men trist. Verdens fineste yrke som for mange blir umulig å fortsette i. 

Så kan jo samfunnet og politikere skrive veiledere og love bedre utdannelsesløp uten at dette løser det egentlige problemet - bedre bemanning. Så er jeg spent på hvor vi er om 1, 2 og 5 år… 

https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2025/bekymringsfull-nedgang-i-sokningen-til-barnehagelarerutdanningen/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjefter aldri på barna i barnehagen! Hever knapt stemmen. Men! Jeg kjenner de og har brukt mye tid på at de skal bli kjent med meg og hverandre. De legger ofte av seg alle "nykker" de har hjemme når de går inn døren i barnehagen. De vet hva grensene og reglene i barnehagen er. Når du er ny, vil de teste deg. Mitt tips er å være trygg og stå i det. Lek med dem og ha det gøy! Sånn bygger du opp en god relasjon. 

Jeg går på do når jeg må. Gitt at det er feks flere på avdelingen og det passer.

Ellers er det tungt pga bemanning. Vi har barn som krever 1-1, men ikke får det pga økonomien. Du har krevende foreldre og krevende lovverk man må følge. Er du heldig å får en vikar, blir ungene ofte litt "mer" den dagen.. De tester litt mer grenser og prøver seg mer frem.  

Anonymkode: 4bb12...453

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 13.45):

Krav på pause er en ting, men om du er to ansatte på 18 barn pga sykdom er det ikke forsvarlig å gå på pause å etterlate kollegaen din alene med alle barna. 

Politikere og folk flest har nok tenkt at barnehageansatte er sytete og leker martyrer når vi har ropt om for lav bemanning og dårligere rammer i årevis. Men nå rammer det foreldre og arbeidsgivere fordi det ikke finnes ansatte nok til å tilby barnehageplasser i f.eks Tromsø, er det lov å håpe det kanskje skjer noe…. 

https://www.barnehage.no/alta-barnehageloven-barnehageplass/tromso-gir-avslag-til-72-barn-med-rett-til-barnehageplass/265944?fbclid=IwQ0xDSwKzmnNleHRuA2FlbQIxMQABHqB9Ka8x3LFWozF3EhUM-1ly1Q9eRSNZe8h7be4U4qfKUeQMR2LjK7NdDaBd_aem_3L9dhv1ZZPkMqhpQDQ0JGw

Ikke forsvarlig å forlate kollegaen sammen med 18 barn i 5 minutter? Hva slags morderiske småkryp er det egentlig dere jobber med? 

Hva gjør man hvis man er hjemmeværende mor med f.eks 4 barn? Holder seg til mannen kommer hjem?

Uansett… Veldig glad for at jeg ikke jobber i barnehage, eller har barn selv. 

Anonymkode: a27ac...f55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke forsvarlig å forlate kollegaen sammen med 18 barn i 5 minutter? Hva slags morderiske småkryp er det egentlig dere jobber med? 

Hva gjør man hvis man er hjemmeværende mor med f.eks 4 barn? Holder seg til mannen kommer hjem?

Uansett… Veldig glad for at jeg ikke jobber i barnehage, eller har barn selv. 

Anonymkode: a27ac...f55

Meg bekjent bruker lunsjpausen å vare i mer enn 5 minutter men. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...