Gå til innhold

Bakt potet, hvor feilet jeg og hva kan gjøres bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bakt potet i airfryer, og den ble perfekt stekt, bortsett fra alt for mye salt på skallet, så der skal jeg ha mindre neste gang.

Fyllet ble kjedelig og tamt og litt for mye løksmak..

Jeg blandet rødløk, hvitløksmør, paprikakrydder, mais, kokt smårett skinke, revet ost og rømme. Tok ut potet kjøttet og blandet potet kjøttet med blandingen og hadde det tilbake i poteten og spiste.

Ville det blitt bedre å frest i en panne rødløk, mais og  skinke med paprika og pepper i hvitløksmøret. Blandet det inn i potet kjøttet, drysset på litt ost og hatt to min ekstra i airfryer og hatt rømme ved siden av?

Eller andre forslag? Har ikke bacon.

Anonymkode: 0f435...f3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke løk oppi, med mindre det er sprøløk eventuelt. 

Ellers synes jeg bacon er et must. 

Anonymkode: dcfc6...3a2

Gjest jegerrinne
Skrevet

Vi har ikke på salt før poteten er ferdig.

Som fyll bruker vi bacon  , skinke, hvitløksmør og kryddersmør, ost og rømme for de som liker rømme 

Noen ganger bytter vi bacon og skinke ut med eks spekeskinke eller krydret kjøttdeig, eller små biff biter

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Jeg kan prøve å kutte ut rødløken. Jeg har ikke biff eller bacon, kun smårett skinke. Den er ganske smakløs, ville det hjelpe om jeg freste den litt i hvitløkssmør?

Anonymkode: 0f435...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg får ikke nok løk på 😅 Det går jo fint an å kutt ned på løken og som du sier, steke den litt på forhånd. 

Anonymkode: d8fcc...3e6

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt fyllet opp i potene etter at den var bakt

Anonymkode: 2c458...d22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stek bacon, vårløk og ha i rømme. La det småkoke litt. Bland ferdig potet med hvitløksmør eller krydderdmør. Ha over den stekte blandingen. Da har smakene satt seg litt. Strø over ost. 

Anonymkode: cd042...c75

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du steker skinken litt med det krydderet du vil så vil det jo naturlig nok smake mer, om det var det du syntes var smakløst. 

Anonymkode: 3adf2...61c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvitløksmør, bacon, mais og masse bernésaus oppi . Kjøpte verdens beste bernésaus i beger på meny. 

Anonymkode: 2bb76...f67

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker å ikke blande alt sammen, men legge det gradvis.

Skjærer lett i potetene (etter å ha splittet) slik at smaken trekker inn. Salt og pepper. Kryddersmør. Varme tomatbønner eller chilibønner, eller kjøttmiks. Ost. Strør så bacon oppå. Mais og vårløk. 

Anonymkode: 75932...3af

AnonymBruker
Skrevet

Fres skinken slik at den ikke er dvask, men har en stekeskorpe.

Anonymkode: f8760...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...