AnonymBruker Skrevet 8. juni #21 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er skikkelig desillusjonert og demotivert nå. Jeg har vært der selv. Orker ikke å sove ved siden av henne. Anonymkode: 63811...64d Kan du forklare litt mer... Hva mener du? Jeg prøver bare å forstå. Anonymkode: de4b9...a27
AnonymBruker Skrevet 8. juni #22 Skrevet 8. juni Ts bidrar ikke noe nevneverdig til å forklare hva som er det egentlige problemet mellom dem som par. Hun virker uinteressert i hva mannen sier og gjør, men mer opptatt i om at vi som leser synes at han er urimelig og er problemet. Hvor interessert er du TS til å fortelle om kommunikasjonen og viljen til å få forholdet til å fungere på begges premisser? Anonymkode: 482f3...b66 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #23 Skrevet 8. juni Utrolig respektløst å ikke si i fra at han skulle sove i leiligheten. Spesielt å ikke bry seg om at partneren blir redd for at det kan ha skjedd noe. Anonymkode: 74789...1ce
AnonymBruker Skrevet 8. juni #24 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg antar du er i gruppen "responsiv sexlyst", hvilket vil si at all din sexlyst er knyttet opp til mannens initiativ og handlinger mens du er 97% passiv. (+) RESPONSIV SEXLYST: Mange tror feilaktig de har nedsatt sexlyst Om så er tilfelle så er det en stor ubalanse i hvem som får ansvaret for å bære et sunt og godt sexliv da den med denne personligheten bare kan lene seg tilbake og si at "jeg har ingen sexlyst i dag heller, prøv igjen i morgen". Anonymkode: fb470...aef At man har responsivt tenningsmønster betyr da ikke at man ikke har ansvar for felles sexliv? Det betyr bl.a. at man trenger litt stimuli i form av f.eks berøring og "kos" for å bli tent, og at man kan være litt mer følsom overfor stress i hverdagen. Dette utelukker på ingen måte at jeg (kvinne med responsivt tenningsmønster) tar initiativ eller legger til rette for sex, men jeg trenger kanskje at mannen ikke går direkte på grafsing av pupper og skritt når jeg initierer. Det at du framstiller denne typen tenningsmønster som "dårligere" enn et spontant tenningsmønster, indikerer at du egentlig ikke helt forstår hvordan dette tenningsmønsteret fungerer. Og når vi vet at rundt 85% av kvinner har dette tenningsmønsteret, så er det kanskje smart av menn å vise litt interesse for det og sette seg litt inn i det. Den artikkelen du lenker til, er bak betalingsmur, men her er en annen: https://psykologisk.no/2023/10/det-kan-vaere-mange-grunner-til-at-partneren-virker-uinteressert-i-sex/. Anonymkode: 5058c...8b2 1 5
Sander33 Skrevet 8. juni #25 Skrevet 8. juni Ja, det er skikkelig nedtur når hun ikke har lyst på noen nærhet. Føler seg totalt uønsket som mann. https://www.instagram.com/reel/DH80kDzO3He/?igsh=bHpkZjU3bWtsYW93
SPOCA Skrevet 8. juni #26 Skrevet 8. juni Jeg kan som kvinne forstå ham, hvis du avviser hele tiden. Hvordan hadde du følt det hvis det var deg? Jeg foreslår at dere tar dere en skikkelig prat i fredstid. Der snakker du om manglende lyst og hvorfor, og han om det han sa og hva han føler rundt situasjonen. Jeg vil tro han kanskje sa det i affekt etter å ha blitt avvist nok en gang. Selv har jeg vært den kvinnen som ble avvist. Det er vondt, det går på selvtilliten løs. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #27 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kan du forklare litt mer... Hva mener du? Jeg prøver bare å forstå. Anonymkode: de4b9...a27 Han overreagerer. Jeg overreagerte. Det under er basert på min erfaring. Jeg kan ikke garantere at det er det samme for dere. Jeg tipper dere er på forskjellig sted. Han tenker fremdeles at dere har et "hot" forhold, men så merker han at du er ganske lite entusiastisk. Han blir desillusjonert og redd for at hele forholdet holder på å dø. Da blir små ting store. Det er litt skummelt å ta initiativ når man har blitt avvist en del. Se for seg at du gir en gave som du er veldig spent på, og så sier mannen din: Jeg skal åpne den. Jeg vil bare slappe av i sofaen er par timer først. Jeg tenker sex 1 gang i uken er greit. Det er greit at du ikke er like nyforelsket. Det er greit at du ikke har lyst hele tiden. Du bør gi ham en slags bekreftelse tenker jeg. Prøv å forstå fremfor å anklage. Selv om det er hans skyld. Anonymkode: 63811...64d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni Jeg er helt med på at du ikke skal ha sex når du ikke har lyst, etc. Men jeg ser også hans perspektiv. Hvis han gang på gang blir avvist, så er det ikke så lett å stryke på og flørte om du samtidig er forberedt på "nei, ikke i kveld" selv om han bare ville være god (selvsagt med håp om nærhet/sex). Det er sikkert ikke kjekt for deg å ha manglende lyst heller. Men gjør du noe aktivt for å øke lysten din? Eller har du bare slått deg til ro med at det kommer når det kommer, og at han bare må respektere det om han elsker deg, etc. Anonymkode: dc39a...76c
Sander33 Skrevet 8. juni #29 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er helt med på at du ikke skal ha sex når du ikke har lyst, etc. Men jeg ser også hans perspektiv. Hvis han gang på gang blir avvist, så er det ikke så lett å stryke på og flørte om du samtidig er forberedt på "nei, ikke i kveld" selv om han bare ville være god (selvsagt med håp om nærhet/sex). Det er sikkert ikke kjekt for deg å ha manglende lyst heller. Men gjør du noe aktivt for å øke lysten din? Eller har du bare slått deg til ro med at det kommer når det kommer, og at han bare må respektere det om han elsker deg, etc. Anonymkode: dc39a...76c Jeg som mann har jo ikke lyst alltid. Men lysten kommer når man har forspill. Stryking. Massasje. Kyssing. Ah, okei da, så får jeg lyst. Må jo kommunisere at man ikke er klar/blir klar. «manglende lyst». Lyst er ikke bare noe man «har», det er noe man får. Noen triks er det og som jeg bruker, men men. 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #30 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg antar du er i gruppen "responsiv sexlyst", hvilket vil si at all din sexlyst er knyttet opp til mannens initiativ og handlinger mens du er 97% passiv. (+) RESPONSIV SEXLYST: Mange tror feilaktig de har nedsatt sexlyst Om så er tilfelle så er det en stor ubalanse i hvem som får ansvaret for å bære et sunt og godt sexliv da den med denne personligheten bare kan lene seg tilbake og si at "jeg har ingen sexlyst i dag heller, prøv igjen i morgen". Anonymkode: fb470...aef Må være en gruppe laget av en mann! Skal ikke så himla mye til for å tenne dama si, men desverre ikke alle menn som forstår det grunnleggende. Anonymkode: abc2c...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #31 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Må være en gruppe laget av en mann! Skal ikke så himla mye til for å tenne dama si, men desverre ikke alle menn som forstår det grunnleggende. Anonymkode: abc2c...dc3 Nettopp. Hvis mannen må tenne dama si så har hun responsiv sexlyst. Anonymkode: 63811...64d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #32 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor hadde han sovet? Det er vanlig å oppføre seg som drittsekk ved å finne feil i sin partner etter man har vært utro. Underbevisst leter man etter ting som forsvarliggjør det stygge man har gjort bak ryggen deres, for å ikke bli overveldet av indre skam og anger. Anonymkode: 6b862...092 Dette. Anonymkode: ebb49...e29
AnonymBruker Skrevet 8. juni #33 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp. Hvis mannen må tenne dama si så har hun responsiv sexlyst. Anonymkode: 63811...64d Som sagt, da forstår man svært lite om kvinner og deres sexlyst med en slik påstand! Anonymkode: abc2c...dc3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #34 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp. Hvis mannen må tenne dama si så har hun responsiv sexlyst. Anonymkode: 63811...64d Hvis mannen må tenne dama si så er hun ikke allerede kåt. Selv jeg som ikke har responsiv sexlyst generelt må tennes i de tilfeller jeg ikke er kåt i utgangspunktet, og jeg må også tenne min mann om jeg ønsker sex og han der og da ikke er kåt i utgangspunktet. Å ikke ha utpreget responsiv lyst betyr ikke bestandig kåt og klar. Anonymkode: ebb49...e29 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #35 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis mannen må tenne dama si så er hun ikke allerede kåt. Selv jeg som ikke har responsiv sexlyst generelt må tennes i de tilfeller jeg ikke er kåt i utgangspunktet, og jeg må også tenne min mann om jeg ønsker sex og han der og da ikke er kåt i utgangspunktet. Å ikke ha utpreget responsiv lyst betyr ikke bestandig kåt og klar. Anonymkode: ebb49...e29 Ingen er vel 100% det ene eller andre. AnonymBruker skrev (1 time siden): Som sagt, da forstår man svært lite om kvinner og deres sexlyst med en slik påstand! Anonymkode: abc2c...dc3 Her er en kvinnelig sexolog som skriver om forskjellen på spontan og responsiv sexlyst. https://hverdagssexologen.no/2023/02/ingen-sexlyst/ Jeg tror ikke på at det er noe menn har funnet på for å plage kvinner. Anonymkode: 63811...64d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå