Gjest Bertine Skrevet 17. mars 2006 #1 Skrevet 17. mars 2006 Ja, det er nemlig vårt spørsmål.. Vi har bestemt oss for å kjøpe vårt eget, og fått 1,28 mill i lån fra banken. Vi prøver å bli gravide, så vi trenger jo litt plass, og helst utenfor byn.. Bor midt i byn nå, og vil gjerne ha litt mer grønt rundt oss.. Vi har funnet ut at vi til nabokommunen (ti min å kjøre til jobb), for å få ett bra hus til den prisen. Problemet er at vi har funnet en ganske bra leilighet der også! Denne: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...23&pos=6&tot=82 Men vi skal også se på ett hus, ligger over hva vi kan gå, men har ligget til salgs lenge og de kan være vi får det til 1,2 mill. http://www.finn.no/finn/realestate/object?...23&pos=2&tot=82 Men hva "lønner" seg? Leiligheten er vel gjerne lettere å selge om, vi av en eller annen grunn vil flytte, men det er jo ett hus vi gjerne vil ha... med egen hage osv.. Noen som kan hjelpe meg med for og imot??
moka Skrevet 17. mars 2006 #2 Skrevet 17. mars 2006 du er jo totalt sjef i eget hus da. slipper borettslagets regler. vil du tørke klær ute på en søndag så gjør du det. jeg ville absolutt gått for huset. det var jo råtøft. kule løsninger.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #3 Skrevet 17. mars 2006 To kjempefine alternativer du har funnet deg der. Rent umiddelbart synes jeg kanskje leiligheten var finest - men det er fordi jeg ble litt blendet av interiøret. Men når jeg tenker meg og så ville jeg helt klart valgt huset! Prisforskjellen er veldig liten, og du får utrolig mye mer for pengene ved å velge huset. Huset så veldig sjarmerende ut, og hage er kjekt å ha. Veldig greit med terrassen som er laget til, og kjekt at deler av den er overbygget. Flere soverom og et ekstra bad er kjempepluss. Kjellerstuen er også er stort pluss - alltid kjekt med en ekstra stue. Og har dere planer om å etablere dere vil det ikke gå så altfor mange år før både dere og barna synes det er kjekt med et ekstra oppholdsrom. At det er spisestue er også noe jeg setter høyt. Stuen i leiligheten så såpass liten ut at det ser ut til at det ikke vil være plass til noe spisebord der, og jeg ville hvertfall savnet en spisegruppe i tillegg til kjøkkenbordet. I det hele tatt vil huset ha et mye større potensiale. Mulighetene for å gjøre endringer om dere med tiden ønsker det er større, og i og med at huset er større er det også mulighet for å bo der lengre enn i leiligheten. Har dere planer om mer enn ett barn vil leiligheten fort bli for liten, mens i huset vil dere fortsatt ha plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå