Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når jeg fikk lønn/feriepenger ble jeg trekt for de 4 ferieukene jeg skal ha i august. Betyr det at jeg får lønn som vanlig i august?

Beklager dumt spørsmål, men jeg har ikke hatt en vanlig jobb før.

Anonymkode: 6a72e...e4f

• Nyttig 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: 5e43d...4be

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 8.51):

Ja

Anonymkode: 5e43d...4be

Man får vel ikke lønn når man har ferie? Så nei, ta vil jo ikke ha lønn for august når hun har ferie?

Anonymkode: 29a59...67c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får vel ikke lønn når man har ferie? Så nei, ta vil jo ikke ha lønn for august når hun har ferie?

Hun får utbetalt lønn i august siden hun er trukket for ferie allerede. 

Anonymkode: b6f24...02b

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun får utbetalt lønn i august siden hun er trukket for ferie allerede. 

Dersom hun har fastlønn kanskje? Ikke ved timesbetaling eller etterbetaling av lønn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dersom hun har fastlønn kanskje? Ikke ved timesbetaling eller etterbetaling av lønn. 

Etterbetaling har vel ikke noe med dette å gjøre. Timelønnede skal strengt tatt ikke få ut feriepenger før de avvikler ferie. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en uviktig kommentar da de med timelønn ikke blir trekt for ferieuker. Hi ble trekt for ferieuker, og det betyr at hun har fastlønn og vil få vanlig lønn i august selvom hun har ferie.

Anonymkode: d7833...6e0

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etterbetaling har vel ikke noe med dette å gjøre. Timelønnede skal strengt tatt ikke få ut feriepenger før de avvikler ferie. 

Ikke etterbetaling. Ble kanskje feil. Men lønn på etterskudd. De fleste bedrifter betaler ut feriepenger i juni uavhengig om de har timelønn eller ei. 

F.eks. jeg:

Jeg får fastlønn, altså får jeg utbetalt feriepenger + lønn minus feriedager. I juli når jeg skal ha ferie, får jeg kun lønn minus tre uker ferie. 

Samboer: timelønn, og lønn på etterskudd. Han får feriepenger i juni, pluss lønn for mai mnd. og får ikke lønn for juli når han tar ut ferie. Første ordinære lønna hans kommer ikke før i september. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ikke etterbetaling. Ble kanskje feil. Men lønn på etterskudd. De fleste bedrifter betaler ut feriepenger i juni uavhengig om de har timelønn eller ei. 

F.eks. jeg:

Jeg får fastlønn, altså får jeg utbetalt feriepenger + lønn minus feriedager. I juli når jeg skal ha ferie, får jeg kun lønn minus tre uker ferie. 

Samboer: timelønn, og lønn på etterskudd. Han får feriepenger i juni, pluss lønn for mai mnd. og får ikke lønn for juli når han tar ut ferie. Første ordinære lønna hans kommer ikke før i september. 

Men dette er overhodet ikke relevant for TS sitt spørsmål. TS er blitt trukket for ferie nå i juni, og vil da selvfølgelig få lønn som normalt når TS tar ut ferien sin i august. 

Hvis TS ikke hadde blitt trukket for ferie, hadde dette vært relevant.

Anonymkode: ab75d...3de

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...