AnonymBruker Skrevet 9. juni #61 Skrevet 9. juni Taffel skrev (På 8.6.2025 den 9.36): Pauseavvik??? Er dere helt psyko? Dette må jo være en sovjetbedrift. Og de ansatte vet ikke at de er overvåket... Herregud.... Noe mer realistisk i 2025 er at dette er en bedrift hvor de ansatte nok har fastlønn. Eierne vil da at de ansatte gjør mest mulig i tiden de er på jobb, så eierne kan få mest mulig penger i overskudd, overordnet. Det er psyko, men det er en klar konsekvens av å bli mer og mer effektive (les: tjene mer og mer kapital til eierne). Anonymkode: 78b10...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #62 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 4.39): Trodde alle hadde regler for hvor lang pause man har i arbeidstiden, men har likevel aldri opplevd å overvåkes. Anonymkode: 5be3c...5ba For noen år tilbake jobbet jeg en plass hvor hvert minutt aktiv jobb ble målt og hvert minutt pause ble målt. Brukte man «for lang tid» på do, så blinket det en beskjed på skjermen om «kom til supervisor». I de innlagte pausene ble det hengt opp oversikt i fellesarealet så alle kunne se antall minutter aktiv jobbing alle hadde, minutter pause og hvor langt tid man brukte på gjennomføring. Anonymkode: e95f5...a77 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #64 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For noen år tilbake jobbet jeg en plass hvor hvert minutt aktiv jobb ble målt og hvert minutt pause ble målt. Brukte man «for lang tid» på do, så blinket det en beskjed på skjermen om «kom til supervisor». I de innlagte pausene ble det hengt opp oversikt i fellesarealet så alle kunne se antall minutter aktiv jobbing alle hadde, minutter pause og hvor langt tid man brukte på gjennomføring. Anonymkode: e95f5...a77 Var dette i Norge? Anonymkode: 543e1...efb 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #65 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Var dette i Norge? Anonymkode: 543e1...efb Ja. Norsk Gallup. Anonymkode: e95f5...a77 4
Perelandra Skrevet 9. juni #66 Skrevet 9. juni Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, spekulasjoner, avsporing og diskusjon med seg selv. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #67 Skrevet 9. juni Var lignende regime i 2 tidligere jobber jeg hadde innen salg/kundeservice over telefon. Antall tlf. i timer, antall telefoner over/under 5 min./10 min. samtale osv. Måling/data på alt. Digitale klokker man overvåkes på så man kan hente ut egen statistikk og se hvor mye avvik man hadde også. For meg med erfaring innen telefonsalg høres dette helt vanlig ut fordi det er min eneste erfaring. Men kanskje det ikke er det likevel på snittjobben i Norge? Anonymkode: 1f589...d28 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #68 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 8.27): Hva slags arbeidsplass er det som har et slikt naziregime? Anonymkode: b1fda...9d9 Akkurat det jeg tenkte. Viss arbeidsoppgavene blir gjort innen riktig tid har da ikke sjefen noe med å telle minutter og sekunder for pause. Dette løser dere best med å slutte å overvåke ansatte. Dette er mennesker ikke roboter. Anonymkode: 34805...80c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #69 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Akkurat det jeg tenkte. Viss arbeidsoppgavene blir gjort innen riktig tid har da ikke sjefen noe med å telle minutter og sekunder for pause. Dette løser dere best med å slutte å overvåke ansatte. Dette er mennesker ikke roboter. Anonymkode: 34805...80c Hvorfor tror folk at alle PC-jobber er standard kontorarbeid? Dette er verken regnskap eller grafisk design. Anonymkode: 50c07...d80
AnonymBruker Skrevet 10. juni #70 Skrevet 10. juni Oi, jeg hadde ikke klart å gjøre en god jobb i det regimet der. Jeg kan noen ganger ta for lang pause, men en annen dag tar jeg kanskje ikke pause i det hele tatt. Nå stoler lederen min på at jeg har kontroll på egne oppgaver, og da blander hun seg aldri opp i det! Utrolig mye mer produktiv man blir av å få tillit. Anonymkode: 3ef9e...b73
AnonymBruker Skrevet 10. juni #71 Skrevet 10. juni Der hadde jeg ligget lavt i terrenget, ja. Og sporenstreks søkt meg opp etter annen jobb. Anonymkode: d93f6...28a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå