AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Er det sånn mange tenker? Ikke mene for mye, ikke informere for mye, ikke gjøre mer enn man må? Jeg jobber som leder og vi har en lederchat på Teams. Der kan man skrive inn litt forskjellig, det kan gjelde feil, problemer, generell informasjon til de andre. Man får ikke nødvendigvis svar, men virker som at min egen leder (vet ikke engang om vedkommende er lederen min rent formelt) prøver å svare på ting. Av og til bare en tommel opp, i noen tilfeller virker det som at vedkommende enten ikke vil eller "tør" å kommentere noe særlig. Vi har regler for hvor mye pausetid de ansatte kan ta og vi registrerer pauseavvik om pausetiden blir for høy. Det de ansatte neppe vet, utenom et par stykker som jeg har snakket med nylig, er at vi kan registrere pausetid fra de kommer inn døra til de kommer i gang med arbeidet, som for eksempel kan være 5 min. Hvis de ansatte tar maks pausetid, så mye de har lov til, og i tillegg har for eksempel 5 min pausetid som de ikke vet at vi tar med, så blir det fort pauseavvik. Jeg nevnte dette i lederchatten, men vet ikke om noen kommer til å respondere noe særlig på det. Er dette et eksempel på ting som folk bare holder kjeft om, ikke kommer med forslag til løsninger? Jeg får bare gjøre arbeidet mitt uten å ta opp ting? Er dessverre litt kultur for ignorering på arbeidsplassen og jeg lurer på om jeg må holde en lavere profil. Så får heller den som fremstår som lederen min ta tak i ting, selv om vedkommende ikke nødvendigvis ser/skjønner hva som bør gjøres. Anonymkode: 50c07...d80
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Ser at jeg glemte å nevne at jeg foreslo å informere de ansatte om den ekstra pausetiden vi tar med i regnestykket, slik at det ikke blir for mange pauseavvik. Slike forslag bør jeg kanskje bare droppe, selv om jeg mener at det er riktig å foreslå slikt. Anonymkode: 50c07...d80