Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilke typiske «feil» opplever du mannen gjør på (første) date, som får deg til å ikke ville gå videre med han?

Jeg kommer meg sjelden videre fra første date. Blir det flere så stopper det etter noen få til. Er stort sett dater fra Tinder jeg er på. Der får jeg for øvrig en god del matcher, og greier å skaffe meg en første date med noen av de, men kommer som regel ikke lengre. Er nå kommet inn i trettiårene og har aldri vært i ett ordentlig forhold, og synes jeg må begynne å tenke igjennom hva som gjøres feil eller må gjøres annerledes for å komme lengre.

Har det meste annet på stell med en trygg og greit betalt jobb, bolig og bil, og er nok heller ikke helt uheldig med utseende, da jeg får høre av både kvinner og menn at jeg ser bra ut, selv om jeg selv synes jeg er veldig gjennomsnittlig. Kan allikevel hende bildene som er på tinder lyver om hvordan det oppleves utseendemessig i virkeligheten, selv om jeg selv synes bildene viser riktig. Bikker også 190cm og har en trent muskuløs slank kropp og alt det der, uten at jeg føler det med utseende har gitt meg noe «gratis». Uansett så er det ikke utseende som til syvende og sist er viktigst utenfor Tinder. 

Noe gjør jeg som ikke blir riktig for damene jeg dater. Jeg tenker mye på hva det kan være, men finner det ikke helt ut og trenger innspill og forslag på typiske ting det kan være. Har en jobb som handler en del om å bygge relasjoner og tillit, og jeg får det stort sett til der, men ikke på datingfronten. 

Endret av Dorull
  • Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakker om sex, ekser, for mye om seg selv, stiller ikke spørsmål og spanderer ikke. Jeg pleier å betale for meg selv, men menn som spanderer er ofte rause på andre områder også ;)

Anonymkode: c078e...674

• Liker 10
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Virker som du legger mye i utseendet. Sjarm og utstråling betyr mye mer enn det. Samme med en fin personlighet 

Anonymkode: c078e...674

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk gjør ikke så mye "feil". De bare viser hvem de er, noe som er nyttig informasjon angående å gå videre eller ri. Msn passer jo ikke med alle. 

For meg er forresten 190 cm en del for høyt for meg, mens det for en del er et pluss å være så høy. 

Anonymkode: f280b...c0c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

- menn som bare snakker om seg og sitt, spør ikke damen om noenting.

- Var en gang på date med en fyr som kommenterte andre damer sine pupper... anbefales ikke om du vil på date nr.2.

- menn som viser dårlige holdninger til kvinner i meninger og væremåte. Fysj!

- menn som ikke gjør en innsats med å ta seg godt ut på date. Stiller i joggeklær feks på en kaffedate. Ikke greit.

Anonymkode: 28e2c...c61

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg insisterer på å møtes edru før vi har sex. Sist jeg gjorde det, møttes vi neste dag for en kaffe. Nå har vi vært samboere  i to år.

Ikke let etter feil den andre gjør, se etter egne feil.

Endret av Chiubi
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Dorull skrev (47 minutter siden):

Hvilke typiske «feil» opplever du mannen gjør på (første) date, som får deg til å ikke ville gå videre med han?

Jeg kommer meg sjelden videre fra første date. Blir det flere så stopper det etter noen få til. Er stort sett dater fra Tinder jeg er på. Der får jeg for øvrig en god del matcher, og greier å skaffe meg en første date med noen av de, men kommer som regel ikke lengre. Er nå kommet inn i trettiårene og har aldri vært i ett ordentlig forhold, og synes jeg må begynne å tenke igjennom hva som gjøres feil eller må gjøres annerledes for å komme lengre.

Har det meste annet på stell med en trygg og greit betalt jobb, bolig og bil. Kan hende bildene som de ser på tinder lyver om hvordan jeg oppleves utseendemessig i virkeligheten, så kan være en grunn det, selv om jeg selv synes bildene viser riktig.  Også for å ta det overfladiske utseendemessige som Tinder i stor grad handler om, så er jeg nok ikke helt uheldig med utseende. Jeg får høre av både kvinner og menn at jeg ser bra ut, selv om jeg selv synes jeg er helt gjennomsnittlig. Bikker også 190cm og har en trent muskuløs slank kropp og alt det der, uten at jeg føler det med utseende har gitt meg noe «gratis». Uansett så er der ikke utseende som til syvende og sist er viktigst, utenfor Tinder. 

Noe gjør jeg som ikke blir riktig for damene jeg dater. Jeg tenker mye på hva det kan være, men finner det ikke helt ut og trenger innspill og forslag på typiske ting det kan være. Har en jobb som handler en del om å bygge relasjoner og tillit, og jeg får det stort sett til der, men ikke på datingfronten. 

Helt ærlig, hvem vil date en dorull da? (Måtte bare ta deg på den). 

Hva vil du med dating da? Hvis ikke kjemien er der så hjelper det fint lite om du gjør alt riktig, har pent utseende, er ren, nyklipt, lukter godt, betaler for maten, åpner døra, flink lytter, god jobb og fin dyr bolig og en million på konto. 

Anonymkode: 379fe...875

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er de datene jeg har syntes gikk dårlig: 

- En som snakket ustanselig om seg selv, spurte meg et spørsmål om meg, for å høre svaret og så ta det tilbake til seg selv hver gang, som ikke virket å faktisk SE meg, eller reflektere over det jeg delte

- En som snakket dårlig om andre, joda, vi har alle negative ting å si om andre, og dømmer folk, men en som bruker første date på å snakke dårlig om familie, eks, eller andre, er et rødt flagg for meg

Det som var veldig positivt: 

- De som våget å være ærlig om at de var nervøse eller ikke alltid visste hva de skulle si, og som kanskje tok seg litt tid for å kjenne etter hva de skulle si. 

Det jeg personlig tror er veldig viktig på første date er å være til stede nok til at du selv kan kjenne etter om dette er noe DU ønsker deg. Om du liker den andre, og ikke bare om du blir likt! 

Anonymkode: 5c38a...d31

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du spør på en veldig fin måte, og er også klok angående vilje til å vurdere din rolle, istedenfor å hevde at kvinner er urimelige, så jeg har dermed også lyst til å svare deg så seriøst som jeg kan bidra med. Ingen av de tingene jeg kommer til å nevne er påstander om deg, men akkurat det du spør om; Hva medførte at jeg ikke ville date menn videre etter første date. 

Først en anmerkning angående hva som må være tilstede for å ønske å gi en mann sjansen. Tillit, trygghet og velvære er absolutt vesentlig. De tre ordene gjør du lurt i å huske på. 

Som kvinne trenger jeg å få en viss tillit til at en mann er god person og ærlig av seg i dialog og intensjoner. Betyr absolutt ikke at han trenger å fortelle meg alt om seg, det har vi god tid til, men han må ikke fremstå falsk eller beregnede. Dårlige holdninger til kvinner og andre mennesker avsløres bedre i blikk, ord og kroppsspråk enn det menn generelt er bevisst på, selv når de virkelig går inn for å være sjarmerende og grei i situasjonen. Med mindre mannen er "proff" i å bevisst skjule slikt. (Type psykopat med årevis erfaringer i å skjule sitt egentlige jeg. Bevisst, for nærmest alle.) Om noe skurrer der for kvinnen har du mistet sjansen til å oppnå trygghet og velvære, og det vil neppe ble noe mer. Vi kvinner kaller dette gjerne magefølelse, men det er egentlig ikke mer mystisk enn at hjernen ofte fanger opp små detaljer som skurrer for oss, selv om det er så små tegn at det egentlig føles banalt å påpeke innimellom, men det har uansett vekket alarm i oss, og da oppnås ikke tilstrekkelig trygghet og velvære, men det motsatte. Så vær bevisst på at hvem du er og hva du mener om kvinner og andre mennesker liksom siver ut, uten intensjoner om å avsløre slikt, men heller det motsatte. Man er den man er, og det merkes ofte om man har negative holdninger, og ikke egentlig er en god person.

Så er det mange menn som ikke er selvsentrerte egoister, onde, falske, har forakt mot kvinner og annet kvinner kan fange opp på denne måten,  og som derfor inngir tillit, og dermed også trygghet, men velvære uteblir. Man trives ikke godt nok i hans selskap. Det er ingen gnist sier vi gjerne. Dette punktet er vanskeligere enn overnevnte, for det er mye som ligger under dette, fra at mannen er kjedelig å prate med til at han har dårlig ånde.

Noen vanlige feil menn gjør angående dette er å være så opptatt av å markedføre seg selv at de glemmer å oppnå virkelig dialog med kvinner. De har gjerne slått fast for seg selv at hun er attraktiv nok for dem, og det er den interesse de gir henne, gjerne uten å si noe om det, og så snakker de voldsomt om seg selv for å selge seg inn. Viser liten til ingen interesse for henne som person. Så mye som halvparten av de menn jeg har datet har gjort denne feilen. Den er svært vanlig. Så har man noen som regelrett utfører avhør. Hvilket heller ikke er hyggelig, og ikke gir velvære angående å være sammen med ham. Det blir for påtrengende, for fort. Så har man noen som legger ut om altfor mye personlig selv, fra ekser og familietrøbbel, tidligere opplevde svik, traumer og personlige utfordringer. For mye for fort det også, og det gir ingen velvære å nærmest bli trøster og psykolog for ganske ukjent mann. 

Å være ren, pen, ordentlig i hår og klær og lukte godt er selvfølgelig så vesentlig at det regner jeg med at du vet. 

Det du må ha fokus på er å ha det hyggelig sammen med kvinner, og at de også har det hyggelig sammen med deg. Unngå overnevnte feil, og prøv å skape en ramme rundt daten som gir begge trivsel. Får du henne til å smile og le er det veldig bra. Å bli kjent i dybden har dere veldig god tid på om det blir dere, så koselig prat, hygge, småflørt, spøk ,smil og latter er mye mer vesentlig for å ønske nytt møte og videre bekjentskap. Er du nervøs, si det. Kvinner skyter ikke menn som er litt nervøse, med en ærlig innrømmelse og smil, men kan bli skeptisk dersom mannen er stresset/nervøs, men later som han er verdensmester istedenfor. (Ref. falsk)

Vis interesse for å møtes igjen, men ikke push, mas og krev, eller liksom furte. Ikke gjør deg liten, som i "Jeg likte deg, men du vil helt sikkert ikke treffe meg igjen." Vær smilende, hyggelig og vennlig. Vær trygg på at du er en bra person, og at den rette kvinnen for deg vil se det i deg. Kvinner som ikke ser dette i deg er ikke den rette og kan ikke være den rette, siden kun der man liker hverandre gjensidig kan være den rette. Ser ikke du noe grunnlag for videre kontakt så takk for daten og si det var hyggelig, men at dere trolig ikke er rett for hverandre. Du bør stå trygt nok i deg selv til å tenke at du ikke vil ha hvem som helst som vil ha deg, men den rette. At du er desperat nok til å ta hvemsomhelst fanger vi kvinner også opp som regel, og ingen kvinner vil være hvemsomhelst for en mann. 

Håper dette ga deg noe å reflektere over. Er du et bra menneske vil en kvinne du også liker hanke deg inn etterhvert.  Vi kvinner dater for å finne den rette, ikke for tidsfordriv eller bare sex. Det har vi andre løsninger for. Vi trenger ikke skjule slikt. 

Anonymkode: c8b00...82b

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Snakker for mye om seg selv, klager på ekser. Hadde også en fyr som jeg merket var skikkelig seriedater og som snakket om andre dater han hadde vært på og skulle på under hele daten.

Og jeg skjønner jo at folk ikke er ekslusive etter én date og at folk på Tinder dater mange, men det ble rart for meg å sitte på date og høre på dateplanene han hadde om to uker… som om det allerede var avklart at det ikke skulle bli noe mer med meg 😅

Men egentlig er jeg ganske åpen for at menn er nervøse. På første date med han jeg er sammen med nå, var jeg så nervøs at jeg omtrent ikke husker noe av det og gjorde sikkert masse dumt (jeg hadde likt ham i mange måneder og tok endelig mot til meg og ba ham på date).

Anonymkode: 53b59...47d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du spør på en veldig fin måte, og er også klok angående vilje til å vurdere din rolle, istedenfor å hevde at kvinner er urimelige, så jeg har dermed også lyst til å svare deg så seriøst som jeg kan bidra med. Ingen av de tingene jeg kommer til å nevne er påstander om deg, men akkurat det du spør om; Hva medførte at jeg ikke ville date menn videre etter første date. 

Først en anmerkning angående hva som må være tilstede for å ønske å gi en mann sjansen. Tillit, trygghet og velvære er absolutt vesentlig. De tre ordene gjør du lurt i å huske på. 

Som kvinne trenger jeg å få en viss tillit til at en mann er god person og ærlig av seg i dialog og intensjoner. Betyr absolutt ikke at han trenger å fortelle meg alt om seg, det har vi god tid til, men han må ikke fremstå falsk eller beregnede. Dårlige holdninger til kvinner og andre mennesker avsløres bedre i blikk, ord og kroppsspråk enn det menn generelt er bevisst på, selv når de virkelig går inn for å være sjarmerende og grei i situasjonen. Med mindre mannen er "proff" i å bevisst skjule slikt. (Type psykopat med årevis erfaringer i å skjule sitt egentlige jeg. Bevisst, for nærmest alle.) Om noe skurrer der for kvinnen har du mistet sjansen til å oppnå trygghet og velvære, og det vil neppe ble noe mer. Vi kvinner kaller dette gjerne magefølelse, men det er egentlig ikke mer mystisk enn at hjernen ofte fanger opp små detaljer som skurrer for oss, selv om det er så små tegn at det egentlig føles banalt å påpeke innimellom, men det har uansett vekket alarm i oss, og da oppnås ikke tilstrekkelig trygghet og velvære, men det motsatte. Så vær bevisst på at hvem du er og hva du mener om kvinner og andre mennesker liksom siver ut, uten intensjoner om å avsløre slikt, men heller det motsatte. Man er den man er, og det merkes ofte om man har negative holdninger, og ikke egentlig er en god person.

Så er det mange menn som ikke er selvsentrerte egoister, onde, falske, har forakt mot kvinner og annet kvinner kan fange opp på denne måten,  og som derfor inngir tillit, og dermed også trygghet, men velvære uteblir. Man trives ikke godt nok i hans selskap. Det er ingen gnist sier vi gjerne. Dette punktet er vanskeligere enn overnevnte, for det er mye som ligger under dette, fra at mannen er kjedelig å prate med til at han har dårlig ånde.

Noen vanlige feil menn gjør angående dette er å være så opptatt av å markedføre seg selv at de glemmer å oppnå virkelig dialog med kvinner. De har gjerne slått fast for seg selv at hun er attraktiv nok for dem, og det er den interesse de gir henne, gjerne uten å si noe om det, og så snakker de voldsomt om seg selv for å selge seg inn. Viser liten til ingen interesse for henne som person. Så mye som halvparten av de menn jeg har datet har gjort denne feilen. Den er svært vanlig. Så har man noen som regelrett utfører avhør. Hvilket heller ikke er hyggelig, og ikke gir velvære angående å være sammen med ham. Det blir for påtrengende, for fort. Så har man noen som legger ut om altfor mye personlig selv, fra ekser og familietrøbbel, tidligere opplevde svik, traumer og personlige utfordringer. For mye for fort det også, og det gir ingen velvære å nærmest bli trøster og psykolog for ganske ukjent mann. 

Å være ren, pen, ordentlig i hår og klær og lukte godt er selvfølgelig så vesentlig at det regner jeg med at du vet. 

Det du må ha fokus på er å ha det hyggelig sammen med kvinner, og at de også har det hyggelig sammen med deg. Unngå overnevnte feil, og prøv å skape en ramme rundt daten som gir begge trivsel. Får du henne til å smile og le er det veldig bra. Å bli kjent i dybden har dere veldig god tid på om det blir dere, så koselig prat, hygge, småflørt, spøk ,smil og latter er mye mer vesentlig for å ønske nytt møte og videre bekjentskap. Er du nervøs, si det. Kvinner skyter ikke menn som er litt nervøse, med en ærlig innrømmelse og smil, men kan bli skeptisk dersom mannen er stresset/nervøs, men later som han er verdensmester istedenfor. (Ref. falsk)

Vis interesse for å møtes igjen, men ikke push, mas og krev, eller liksom furte. Ikke gjør deg liten, som i "Jeg likte deg, men du vil helt sikkert ikke treffe meg igjen." Vær smilende, hyggelig og vennlig. Vær trygg på at du er en bra person, og at den rette kvinnen for deg vil se det i deg. Kvinner som ikke ser dette i deg er ikke den rette og kan ikke være den rette, siden kun der man liker hverandre gjensidig kan være den rette. Ser ikke du noe grunnlag for videre kontakt så takk for daten og si det var hyggelig, men at dere trolig ikke er rett for hverandre. Du bør stå trygt nok i deg selv til å tenke at du ikke vil ha hvem som helst som vil ha deg, men den rette. At du er desperat nok til å ta hvemsomhelst fanger vi kvinner også opp som regel, og ingen kvinner vil være hvemsomhelst for en mann. 

Håper dette ga deg noe å reflektere over. Er du et bra menneske vil en kvinne du også liker hanke deg inn etterhvert.  Vi kvinner dater for å finne den rette, ikke for tidsfordriv eller bare sex. Det har vi andre løsninger for. Vi trenger ikke skjule slikt. 

Du generaliserer veldig mye her, jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg (som kvinne) har ikke behov for omtrent noe av det du nevner på en første date. 
Møt opp, vær positiv og klar å holde en samtale i gang, le av de dårlige vitsene mine - og for all del, ikke nevn sex i det hele tatt. Finn gjerne ut av en felles interesse vi kan drodle rundt for det kan skape en fremtidig relasjon. Ta meg på armen om du blir interessert i meg, og få meg trygt hjem (alene). Det vil si, stå med meg til bussen (eller annen transport) kommer. Ta kontakt dagen etter for å takke for daten og vær generelt interessert i å bli kjent med meg som person, ikke for å få deg en kjæreste. 
Så som du skjønner dorull, finnes det ingen oppskrift da vi kvinner også er veldig forskjellige:)

Anonymkode: d890a...715

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du generaliserer veldig mye her, jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg (som kvinne) har ikke behov for omtrent noe av det du nevner på en første date. 
Møt opp, vær positiv og klar å holde en samtale i gang, le av de dårlige vitsene mine - og for all del, ikke nevn sex i det hele tatt. Finn gjerne ut av en felles interesse vi kan drodle rundt for det kan skape en fremtidig relasjon. Ta meg på armen om du blir interessert i meg, og få meg trygt hjem (alene). Det vil si, stå med meg til bussen (eller annen transport) kommer. Ta kontakt dagen etter for å takke for daten og vær generelt interessert i å bli kjent med meg som person, ikke for å få deg en kjæreste. 
Så som du skjønner dorull, finnes det ingen oppskrift da vi kvinner også er veldig forskjellige:)

Du har ikke behov for tillit, trygghet og velvære? Det er jo temmelig grunnleggende for å trives med noen, om det så er venner, familie eller kolleger. 

Mistillit, utrygghet og å ikke trives, men likevel ønske ny date, det vil jeg si er ufattelig snålt. Urealistisk. 

Så mener jeg selvfølgelig ikke absolutt tillit eller absolutt trygghet. Man er trossalt temmelig ukjente også etter en date eller flere (absolutt tillit og trygghet tar jo lang tid, og blir kanskje ikke engang absolutt noen gang), men en kime til dette må selvsagt være på plass, og å trives med vedkommende. Annet tror jeg deg ikke angående. Selv om ja, vi er selvfølgelig ulike vi kvinner. Mistillit, utrygghet og mistrivsel er likevel ikke grunnlag for å ønske ny date med noen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig skriver du at du ikke trenger dette, for så å beskrive akkurat det jeg viser til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har ikke behov for tillit, trygghet og velvære? Det er jo temmelig grunnleggende for å trives med noen, om det så er venner, familie eller kolleger. 

Mistillit, utrygghet og å ikke trives, men likevel ønske ny date, det vil jeg si er ufattelig snålt. Urealistisk. 

Så mener jeg selvfølgelig ikke absolutt tillit eller absolutt trygghet. Man er trossalt temmelig ukjente også etter en date eller flere (absolutt tillit og trygghet tar jo lang tid, og blir kanskje ikke engang absolutt noen gang), men en kime til dette må selvsagt være på plass, og å trives med vedkommende. Annet tror jeg deg ikke angående. Selv om ja, vi er selvfølgelig ulike vi kvinner. Mistillit, utrygghet og mistrivsel er likevel ikke grunnlag for å ønske ny date med noen. 

På første date? Nei. 
Det er jo det som var spørsmålet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På første date? Nei. 
Det er jo det som var spørsmålet. 

Igjen, jeg tror deg ikke, og du beskriver akkurat det jeg viser til angående dette selv i hvordan du ønsker en date skal være. Det er akkurat at han gir deg tillit, trygghet og velvære du beskriver.

Så jeg får vel tolke dette som at du legger mer tyngde og dybde i ordene enn jeg mener må være til stede fra første date. Jeg trodde det var innlysende at jeg selvfølgelig ikke mener på dypt nivå, for slikt tar jo mye tid. Det kan likevel ikke være fraværende på første date, for oppstår mistillit, utrygghet og å mistrives gir ikke noe motivasjon til å treffe noen igjen. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du protesterer på det, for så å vektlegge akkurat dette selv i hva du ønsker og forventer. Du skriver nøyaktig det samme. Ja vi er ulike vi kvinner, men akkurat det er grunnleggende. Mistrives man på første date, og føler at mannen er upålitelig og utrygg, må man være rimelig spesiell/desperat for ønske en ny date med ham. 

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser flere over her nevner trygghet. Det er kjempe viktig. Også viktig å få kvinnen til å slappe av å føle seg komfortabel i ditt nærvær.

Alt av klaging, negativitet, politikk, sexprat osv er turn of.

En date som føles som et jobbintervju skaper ikke de riktige følsene.

Å prate om jobb er i de aller fleste tilfeller utrolig kjedelig. Finnes unntak. Og det finnes selvsagt jobb historier fra en vanlig jobb som vil være spennende å dele med noen som ikke er i samme bransje men det er mere unntaket ikke regelen. 

Jo mer du får en kvinne til å slappe av sammen med deg og le jo mer vellykket er daten. 

Være oppriktig interessert i hva hun snakker om. 

Få henne til å føle seg spesiell fremfor en av mange. Men på en naturlig måte i forhold til at dette kun er første date.

Gi komplementer. Komplimenter som ikke nødvendigvis går på utseende eller som går på noe litt mer spesefikt som du legger merke til. Et komplement om noe du har lagt merke til med henne fremfor de generiske "du pen/deilig/sexy/fin". Som foreksempel viss du legger merke til noe du setter pris på ved hennes personlighet. Viss hun har et flott smil så kan et gjennomtenkt komplement om det funke mye bedre enn vanlige komplement hun garantert har hørt 1000 ganger før. Forteller hun om noe hun har gjort som er imponerende, si rett ut at du er kjempe imponert.

Ikke vær for selvhøytidelig. 

En mann som ber om deling av regningen/vipps han er en venn ikke en date. Betalingen skal skje så smud som overhodet mulig for å bevare at kvvinnen fortsetter å føle seg komfortabel. 

Sørg for at kvinnen kommer seg trygt hjem. Ikke forlat henne på et busstopp alene for å rekke din egen trikk hjem.

Skriv gjerne en melding etter at dere har gått vært til deres med takk for en hyggelig date. Gjør det gjerne litt personlig og humoristisk viss mulig. 

Jeg tar selvsagt utgangspunkt i at du har på deg rene klær. Ikke møter opp i joggebukse og har stelt deg. 

Et annet lite triks er å klare å avtale en ny date før første daten er over. Kanskje forteller hun at hun aldri har vært på Munch museet. Enten har du vært der og forteller om de kule skjulte greiene i veggen ment for barn å oppdage. Også sier du at du gjerne viser henne de. Hva med neste uke også en drink på hammerhai? Eller du har ikke vært der heller også sier du at du har tenkt på det flere ganger men så har det bare ikke blitt sånn. Hva om vi drar dit sammen neste uke? 

Anonymkode: 485b3...ae4

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som gjorde at det aldri ble date nummer to;

- manglende kjemi. Praten må gå lett og naturlig

- smålighet/gjerrighet. Begge kan betale, jeg har ingenting i mot å ta hele eller halve regningen. Men ikke sitt å finregne på middagen. Og dra kortet (eller la meg dra kortet) om det bare er snakk om to kaffe.

- uhøflighet mot kelnere eller andre, jeg forventer at de er høflige i språket, og har et smil til de som hjelper oss. 

- nedlatende prat om andre - uansett om det er familie, venner eller "sjefen"

- ikke sammenfallende interesser. Jeg var/er ambisiøs, jeg liker å reise, jeg har en hobby. Merket jeg at daten var lunken til noe av dette, så var det "nei takk, neste"

Anonymkode: 4da76...ca3

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å prate om jobb er i de aller fleste tilfeller utrolig kjedelig. Finnes unntak. Og det finnes selvsagt jobb historier fra en vanlig jobb som vil være spennende å dele med noen som ikke er i samme bransje men det er mere unntaket ikke regelen. 

En mann som ber om deling av regningen/vipps han er en venn ikke en date. Betalingen skal skje så smud som overhodet mulig for å bevare at kvvinnen fortsetter å føle seg komfortabel. 

Sørg for at kvinnen kommer seg trygt hjem. Ikke forlat henne på et busstopp alene for å rekke din egen trikk hjem.

Et annet lite triks er å klare å avtale en ny date før første daten er over. Kanskje forteller hun at hun aldri har vært på Munch museet. Enten har du vært der og forteller om de kule skjulte greiene i veggen ment for barn å oppdage. Også sier du at du gjerne viser henne de. Hva med neste uke også en drink på hammerhai? Eller du har ikke vært der heller også sier du at du har tenkt på det flere ganger men så har det bare ikke blitt sånn. Hva om vi drar dit sammen neste uke? 

Anonymkode: 485b3...ae4

Nja... disse hadde vært litt avskrekkende for meg. Noe sier meg at du er en mann som tror du vet hvordan kvinner er. 

Jeg er stolt av det jeg holder på med, og trenger en kjæreste som er interessert i fagfeltet mitt. Traff en mann som gjør noe helt annet, men som har den samme driven. Det å dele ting fra jobb, og bli møtt med interesse, er viktig i forholdet vårt.

Jeg liker ikke å bli spandert på når det er snakk om større summer. Om jeg foreslår å dele en regning på to, så er det turn-off å bli møtt med motstand. 

Å bli fotfulgt til bussen eller taxien ville jeg reagert på. Nærmest følt at han prøvde å presse seg med hjem. Jeg er voksen og selvstendig, jeg klarer å komme meg hjem.

En som begynner å antyde neste date før første date er ferdig. Nei, bare nei... Det er masete og upassende. 

Anonymkode: 4da76...ca3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Feil:

* Oppfører seg ikke som en gentleman (åpne dører, tilby henting, følge meg hjem, betale o.l.)

* Snakker mest om seg selv, lite spørsmål og interesse i mitt liv.

* Behandler kelner/ansatte frekt eller uhøflig. 

* For intens, eller foreslår å møtes hjemme, Netflix & chill, fremstår som om han vil ha sex før vi er seriøse. 

Dette er egenskaper det er vanskelig å fake over tid, så det kommer jo frem etterhvert om det er ekte og genuint. 

Anonymkode: ac8aa...3e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Dorull skrev (7 timer siden):

Har det meste annet på stell med en trygg og greit betalt jobb, bolig og bil, og er nok heller ikke helt uheldig med utseende, da jeg får høre av både kvinner og menn at jeg ser bra ut, selv om jeg selv synes jeg er veldig gjennomsnittlig. Kan allikevel hende bildene som er på tinder lyver om hvordan det oppleves utseendemessig i virkeligheten, selv om jeg selv synes bildene viser riktig. Bikker også 190cm og har en trent muskuløs slank kropp og alt det der, uten at jeg føler det med utseende har gitt meg noe «gratis». Uansett så er det ikke utseende som til syvende og sist er viktigst utenfor Tinder. 

190 syns jeg er for høyt, jeg er sikkert sær. En som er godt trent så tenker jeg at han bruker mye tid på treningssenter. For meg gjelder det å ikke være så a4, noen slapper rett og slett ikke av nok. Jeg kan like den som byr litt ekstra på humor og rariteter, det får meg til å slappe av. 

På Tinder ser jeg forbi glansbildene og leter frem en tekst jeg kan kjenne meg igjen i, felles musikksmak, etc. 

Når første date blir en endeløs lang prat om hvem vi er, hva vi jobber med, hva man gjør på fritiden, så blir det kjedelig. Ja, man skal jo bli kjent, men det er bedre å bli kjent når man er avslappet og drar inn humor i det hele. 

Man kan godt prate om jobb, jeg brenner for yrket mitt, men da forteller jeg heller om artige episoder. Så pleier det å få den andre til å tenke på noe lignende, så flyter praten lettere. 

Har fått høre at jeg er lett å prate med, men det er tungt om jeg må dra samtalen hele tiden. En naturlig flyt er det beste. Har du fått til det noen gang? 

De beste er de som viser gentleman tendenser, snubler litt i det han skal sette seg og flirer for å så dra i gang en artig historie der han gjorde noe verre. Det får jo meg til å le, føle meg trygg og at han ikke tar seg så høytidlig, samtidig merker jeg at han varter meg opp. Når han har delt det så deler jeg mitt flaueste øyeblikk. 

Anonymkode: 8d3dc...ed7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...