AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Jeg har en stor drøm om å illustrere egne kopper og andre produkter. Tegning er min store lidenskap, og selv elsker jeg kopper med tekst, farger og en glad tegning. Jeg vil ha egen nettbutikk, og bruke leverandører til koppene mine osv. Men hvordan går jeg frem? Noen som vet? jeg har vært på ulike nettsider, (VistaPrint, Foto Knutsen, Igoprofil osv), men jeg føler jeg bare står og stamper. jeg finner ikke ut av det! Har prøvd lenge, og gitt opp. Mange ganger! Bør jeg finne leverandør av kopper først?! En produsent? Et trykkeri? Hjelp! kan jeg trykke analoge tegninger? Håper noen kan komme med tips ❤️☺️🙌 Anonymkode: 4c02a...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Kopper finnes jo allerede i alle farger og mønster, så du må lage de selv eller få noen til å lage de. Anonymkode: 3dae5...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni I så fall så ønsker du jo å designe noe som det allerede går 13 på dusinet av, dvs tilgangen er allerede enormt stor ifht etterspørselen. Kjekk hobby sikkert, men ikke regn med å tjene noe på det. Anonymkode: 7953d...180 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kopper finnes jo allerede i alle farger og mønster, så du må lage de selv eller få noen til å lage de. Anonymkode: 3dae5...0c1 Jeg vil ikke LAGE koppene, jeg er jo ikke keramiker. Jeg vil designe dem, men på en kopp jeg ,og potensielle kunder, liker. Både form, størrelse og til å holde i. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg går frem med tanke på dette. Hvem kan jeg kontakte? Et trykkeri trykker produkter, men det er jo ikke dermed sagt at et trykkeri selger kopper. Ts Anonymkode: 4c02a...3f4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I så fall så ønsker du jo å designe noe som det allerede går 13 på dusinet av, dvs tilgangen er allerede enormt stor ifht etterspørselen. Kjekk hobby sikkert, men ikke regn med å tjene noe på det. Anonymkode: 7953d...180 Jeg har ikke tenkt å skape en millionbedrift, men likevel er dette en del av min drøm. Da er det ikke veldig trivelig å lese en negativ kommentar som ikke engang besvarer eller kommenterer det jeg spør om. Så, «takk». Ts Anonymkode: 4c02a...3f4 1 2
Praised_be Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni Spreadshirt? har selv designet litt å bestilt derfra, ikke kopper da, men andre ting. Der kan du jo lage eg gratis salgsside også det, så oppretter du en Instagram å promoterer 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vil ikke LAGE koppene, jeg er jo ikke keramiker. Jeg vil designe dem, men på en kopp jeg ,og potensielle kunder, liker. Både form, størrelse og til å holde i. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg går frem med tanke på dette. Hvem kan jeg kontakte? Et trykkeri trykker produkter, men det er jo ikke dermed sagt at et trykkeri selger kopper. Ts Anonymkode: 4c02a...3f4 Dekorere er den riktige betegnelsen her. Design handler om utforming. Anonymkode: f04c1...d3c 2 5
Summeer Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni I liten skala må du bare finne noen som feks trykker firmalogoer på kopper eller no. Eller noen i Kina 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): I så fall så ønsker du jo å designe noe som det allerede går 13 på dusinet av, dvs tilgangen er allerede enormt stor ifht etterspørselen. Kjekk hobby sikkert, men ikke regn med å tjene noe på det. Anonymkode: 7953d...180 Jeg har ikke tenkt å skape en millionbedrift, men likevel er dette en del av min drøm. Da er det ikke veldig trivelig å lese en negativ kommentar som ikke engang besvarer eller kommenterer det jeg spør om. Så, «takk». Ts Anonymkode: 4c02a...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Takker for svar 😊 Men der jeg da lurer på,er hvordan.eks Lykketegning eller andre som selger kopper får laget de koppene sine? Regner med at de har bestemt kopp-type etter eget ønske, og illustrerer etter deres mal og design. De har sikkert avtale med trykkeri, men jeg forstår likevel ikke helle den «mølla». Det er jo flere ledd. Jeg får nok bare undersøke videre 👍 Ts Anonymkode: 4c02a...3f4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Praised_be skrev (15 timer siden): Spreadshirt? har selv designet litt å bestilt derfra, ikke kopper da, men andre ting. Der kan du jo lage eg gratis salgsside også det, så oppretter du en Instagram å promoterer 🤷🏻♀️ Tusen takk for svar 😊🙌Skal sjekkes ut! ts Anonymkode: 4c02a...3f4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Summeer skrev (12 timer siden): I liten skala må du bare finne noen som feks trykker firmalogoer på kopper eller no. Eller noen i Kina 🤷♀️ Ja, har funnet én som lager sånt, men må bestille så mange av gangen, og det er ekstremt dyrt. Jeg ønsker kopper i helfarge, men det har de ikke som alternativ. Det er også vanskelig å få designet sånn jeg ønsker i deres program. Ts Anonymkode: 4c02a...3f4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dekorere er den riktige betegnelsen her. Design handler om utforming. Anonymkode: f04c1...d3c Jaja, «dekorere» dem da. Eller illustrere, som jeg synes dekker det jeg mener. Ts Anonymkode: 4c02a...3f4
Sparkling_Pink Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni Jeg tror jeg hadde forsøkt å prate med en porselensfabrikk.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni Sparkling_Pink skrev (1 minutt siden): Jeg tror jeg hadde forsøkt å prate med en porselensfabrikk. Takk for tips 🥰 Ts Anonymkode: 4c02a...3f4
AnonymBruker Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni Hva slags design lager du? en farge? flere farger? Hva slags volum ser du for deg? Er hver kopp unik eller tenker du å selge 1, 10, 100 eller 1000 stk med samme design? Har du vurdert å stå for trykkingen selv? Utstyret koster jo ikke mange kronene. Anonymkode: f6aba...81b
AnonymBruker Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni Jeg tenker en og samme kopp, noe som skal være «min» kopp. Den skal romme maks 300-350 ml, god å holde i og ha en fin utforming. Ikke de stygge man får på FotoKnudsen 🥴 Designet er i flere farger, (altså selve illustrasjonen), men jeg vil ha kopper i ulike farger (én type kopp). Jeg vil starte med tre ulike kopper med ulike farger og illustrasjon. Det blir som Lyjketegning, og du kjenner til de koppene. jeg har hatt lyst til å lage kopper i mange år, og tegnet én mormor - kopp for mange år siden. Da tusjet jeg direkte på og brant den hjemme i ovnen. Tåler ikke oppvaskmaskin, så jeg bare bruker den til tannbørste - holder, og vasker den lett av og til. i tillegg skisset jeg masse ulike ting for barn (smekke, kopp osv), men gjorde ikke noe mer med det. Men! Det er først det siste året at jeg virkelig har drømt å virkelig gå for dette. Har hatt mye jobbytte de siste årene, (har utdanning i bunnen), men jeg tror alle disse byttene bunner i at jeg ikke får gjort det jeg drømmer om ❤️ Så nå må je gnage prøve! Starter smått, så får vi se. Blir det bare en hobby så har jeg hvert fall prøvd. Koppene skal glede, motivere, trøste og gi et smil om munnen ❤️😊 (Det samme på andre produkter). Hvordan tenker du at trykkingen skal foregå ift at jeg står for dette? Er det mulig å gjøre det selv?! 😳🤩 ts Anonymkode: 4c02a...3f4 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker en og samme kopp, noe som skal være «min» kopp. Den skal romme maks 300-350 ml, god å holde i og ha en fin utforming. Ikke de stygge man får på FotoKnudsen 🥴 Designet er i flere farger, (altså selve illustrasjonen), men jeg vil ha kopper i ulike farger (én type kopp). Jeg vil starte med tre ulike kopper med ulike farger og illustrasjon. Det blir som Lyjketegning, og du kjenner til de koppene. jeg har hatt lyst til å lage kopper i mange år, og tegnet én mormor - kopp for mange år siden. Da tusjet jeg direkte på og brant den hjemme i ovnen. Tåler ikke oppvaskmaskin, så jeg bare bruker den til tannbørste - holder, og vasker den lett av og til. i tillegg skisset jeg masse ulike ting for barn (smekke, kopp osv), men gjorde ikke noe mer med det. Men! Det er først det siste året at jeg virkelig har drømt å virkelig gå for dette. Har hatt mye jobbytte de siste årene, (har utdanning i bunnen), men jeg tror alle disse byttene bunner i at jeg ikke får gjort det jeg drømmer om ❤️ Så nå må je gnage prøve! Starter smått, så får vi se. Blir det bare en hobby så har jeg hvert fall prøvd. Koppene skal glede, motivere, trøste og gi et smil om munnen ❤️😊 (Det samme på andre produkter). Hvordan tenker du at trykkingen skal foregå ift at jeg står for dette? Er det mulig å gjøre det selv?! 😳🤩 ts Anonymkode: 4c02a...3f4 * nå må jeg bare prøve, skulle det stå 😊 Anonymkode: 4c02a...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Er det ikke bedre om du går noen keramikk-kurs og faktisk lærer deg å lage kopper, så kan du virkelig designe og illustrere unike kule kopper…? Anonymkode: c4249...92e 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni Har ikke noe råd/tips men vil bare ønske deg masse lykke til 💖 Håper du får dette til og ikke gi deg! 🥳🤩🥰 Anonymkode: a5a3b...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå