AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Føler jeg klikker snart. Og mannen mener jeg er hysterisk, så da spør jeg KG. Tenåringen (19) i huset har begynt siste halvåret å dra avgårde med venner eller på fest etter 22 på kveldene, og kommer hjem en gang på natta lenge etter at vi har lagt oss. Og vi kan gjerne være oppe til 01 i helgene, så vi er ikke kjempetidlig i seng. Jeg låser ytterdøra når jeg legger meg, for det er nøkkel i nøkkelboks rett utenfor til tenåringen. Men i løpet av natta kommer tenåringen hjem, låser seg inn, og lar deretter døra stå åpen etter seg, og så oppdager jeg dette neste morgen. Jeg er ikke innmari redd for innbrudd, men det finnes mange psycho mennesker i verden som bare kan valse rett inn her mens vi sover. Jeg føler meg ikke trygg med åpen dør om natta. Mannen min mener jeg er hysterisk og at sjansen er liten for at noen bare går rett inn. Vi bor i en middels stor by i et stort og tettbebygd nabolag nært sentrum. Hvem er naiv og hvem er hysterisk av oss? Og hva i huleste gjør vi med natterangleren som ikke låser etter seg!? Gode tips mottas. Hilsen møkklei Anonymkode: af5a3...dd3 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Synes i hvert fall ikke DU er hysterisk. Hadde klikket selv hvis noen jeg bodde med ikke låste ytterdøra, hvem som helst kan jo bare gå inn! Anonymkode: c6b93...333 21 1
Gaia Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Du er ikke hysterisk. Enten får tenåringen låse etter seg, ellers får hen ikke dra ut på kveldene. Tenker da på at vaner må innarbeides til senere. Hva om hen ikke låser etter seg hvis hen skal flytte for seg selv på hybel i en virkelig stor by? Heng opp lapp på mellomdøra inn til entreen, eller på innsida av ytterdøra? Stort skilt liggende på gulvet der hen setter fra seg skoene? Etc? 15
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føler jeg klikker snart. Og mannen mener jeg er hysterisk, så da spør jeg KG. Tenåringen (19) i huset har begynt siste halvåret å dra avgårde med venner eller på fest etter 22 på kveldene, og kommer hjem en gang på natta lenge etter at vi har lagt oss. Og vi kan gjerne være oppe til 01 i helgene, så vi er ikke kjempetidlig i seng. Jeg låser ytterdøra når jeg legger meg, for det er nøkkel i nøkkelboks rett utenfor til tenåringen. Men i løpet av natta kommer tenåringen hjem, låser seg inn, og lar deretter døra stå åpen etter seg, og så oppdager jeg dette neste morgen. Jeg er ikke innmari redd for innbrudd, men det finnes mange psycho mennesker i verden som bare kan valse rett inn her mens vi sover. Jeg føler meg ikke trygg med åpen dør om natta. Mannen min mener jeg er hysterisk og at sjansen er liten for at noen bare går rett inn. Vi bor i en middels stor by i et stort og tettbebygd nabolag nært sentrum. Hvem er naiv og hvem er hysterisk av oss? Og hva i huleste gjør vi med natterangleren som ikke låser etter seg!? Gode tips mottas. Hilsen møkklei Anonymkode: af5a3...dd3 Vi låser døra om natten uansett hvor i Norge man bor Punktum. Klarer ikke voksne mannen låse døra etter seg når han kommer hjem på natta, så får han flytte ut. Anonymkode: 66678...c3a 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Smekklås hjelper, kodelås også slikt som foreslått, men ærlig talt: er du voksen nok til å drikke så er du voksen nok til å låse døren etter deg. Jeg hadde ikke lagt ut nøkkel til han i nøkkelordene om han ikke gidder å låse etter deg. Da får han finne andre steder å sove, ikke dra ut eller lære seg å låse døren! Anonymkode: a1d0f...528 14 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Takk for gode forslag så langt. Kodelås koster vel skjorta, men ønskes på sikt. Smekklås høres ubeleilig ut for hverdagen, vi er en aktiv familie som flyr mye ut og inn av huset. Liker forslaget om å fjerne nøkkelen, men redd vi blir oppringt midt på natta av tenåringen som trenger å låses inn. Portforbudet høres fornuftig ut. Om tenåringen ikke liker det, er det jo ikke tvang å bo hos oss, det er lov å flytte. 😅 Hvis døra står ulåst igjen når jeg står opp i morgen, skal jeg i hvert fall lage en svær rød lapp med påminnelse om å låse, det var en kjempeidé. Tusen takk! Veldig godt å høre så langt at man faktisk kan forvente at døra skal låses når man kommer hjem midt på natta. Og vi har faktisk pratet om det mange ganger, men det hjelper ikke. TS Anonymkode: af5a3...dd3 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Kodelås , nei det koster ikke skjorta Anonymkode: 3a3b2...cd2 7
Kålrota Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Kodelås , nei det koster ikke skjorta Anonymkode: 3a3b2...cd2 Det gjør det jo fort. Det koster mange tusen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Det er en veldig liten sjansen for at noen skal ta seg inn i huset om natten når de vet at det er folk der. Innbrudd skjer som hovedregel i hus som helt tydelig står tomme, for de fleste kriminelle har liten interesse av å bli tatt. Ergo - tomt hus er bedre enn fullt ut. Det jeg stusser på her, er hvorfor låst dør med en boks med en nøkkel utenfor er så mye tryggere enn en ulåst dør. De er vel ikke innbruddsikre de heller? Tenker at slike nøkkelbokser nærmest er en invitasjon til å prøve å bryte de opp og låse seg inn? For min egen del ville en nøkkel i boks, som dermed ihvertfall i teorien gjør nøkkelen tilgjengelig for hvem som helst, være mye mer stressende enn en ulåst dør. Hvor sannsynlig er det at noen går fra dør til dør og kjenner på om noen er åpne i et tettbygd boligstrøk? Anonymkode: 23bfe...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Du får kjøpt kodelås til 3500kr. Da slipper du frustrasjonen. Du kan også følge med på på mobilen og låse døren fra senga. Anonymkode: dffb1...618
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni Hadde den samtalen med 12 åringen da hun var siste mann inn døra og døra stå til og med på vidt gap hele natta. Jeg burde ha sjekket, men store barn og unge voksne burde kunne gjøre det. Du får fjerne noe fra rommet og si at det ble stjelt siden han ikke låser døra. Da var beskjeden ganske klar at de som ikke låser eller lukker døren er heller ikke store nok til å farte alene uten mamma. Så ja. eg fot fulgte henne en dag hver dag hun gikk ut døra. For å bevise et poeng. Hun lukker og låser nå den døra 😅 Vi bor i et nabolag med mye tyveri og andre litt ustabile mennesker. Så jeg er streng på det. Man veit aldri. Anonymkode: 9c398...64d 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni Fungerer tenåringen fint ellers når det kommer til ansvar og oppgaver? Hvis han gjør det, så er det nok alkoholen som gjør at han glemmer. Anonymkode: 8659f...813
Flintis Skrevet 8. juni #14 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for gode forslag så langt. Kodelås koster vel skjorta, men ønskes på sikt. Smekklås høres ubeleilig ut for hverdagen, vi er en aktiv familie som flyr mye ut og inn av huset. Liker forslaget om å fjerne nøkkelen, men redd vi blir oppringt midt på natta av tenåringen som trenger å låses inn. Portforbudet høres fornuftig ut. Om tenåringen ikke liker det, er det jo ikke tvang å bo hos oss, det er lov å flytte. 😅 Hvis døra står ulåst igjen når jeg står opp i morgen, skal jeg i hvert fall lage en svær rød lapp med påminnelse om å låse, det var en kjempeidé. Tusen takk! Veldig godt å høre så langt at man faktisk kan forvente at døra skal låses når man kommer hjem midt på natta. Og vi har faktisk pratet om det mange ganger, men det hjelper ikke. TS Anonymkode: af5a3...dd3 Jeg hadde en der en kan låse den så den ikke går i lås.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Liker forslaget om å fjerne nøkkelen, men redd vi blir oppringt midt på natta av tenåringen som trenger å låses inn. Portforbudet høres fornuftig ut. Om tenåringen ikke liker det, er det jo ikke tvang å bo hos oss, det er lov å flytte. 😅 Hvis døra står ulåst igjen når jeg står opp i morgen, skal jeg i hvert fall lage en svær rød lapp med påminnelse om å låse, det var en kjempeidé. Tusen takk! TS Anonymkode: af5a3...dd3 Jeg satser absolutt på at han ringer på og vil at dere skal slippe han inn, men det blir såpass kleint at han gjør ikke DET så mange gangene. Å se sine søvndrukne foreldre stå der I pysjen og måtte høre på foreldremas mens rusen stiger.. det er hele poenget med at dere låser han inn. Så snakker dere om det i dagene etterpå: litt sånne små stikk som er passe flaue og ubehagelig så blir det ikke fristende den løsningen, nei... Anonymkode: a1d0f...528 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni Hvorfor ikke sette inn en smekklås? Det hadde jeg gjort. Problem løst. Du kan velge en gammeldags, som går i lås når du lukker døra. Eller en kodelås som alltid er låst. Anonymkode: 9c537...2a7 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Føler jeg klikker snart. Og mannen mener jeg er hysterisk, så da spør jeg KG. Tenåringen (19) i huset har begynt siste halvåret å dra avgårde med venner eller på fest etter 22 på kveldene, og kommer hjem en gang på natta lenge etter at vi har lagt oss. Og vi kan gjerne være oppe til 01 i helgene, så vi er ikke kjempetidlig i seng. Jeg låser ytterdøra når jeg legger meg, for det er nøkkel i nøkkelboks rett utenfor til tenåringen. Men i løpet av natta kommer tenåringen hjem, låser seg inn, og lar deretter døra stå åpen etter seg, og så oppdager jeg dette neste morgen. Jeg er ikke innmari redd for innbrudd, men det finnes mange psycho mennesker i verden som bare kan valse rett inn her mens vi sover. Jeg føler meg ikke trygg med åpen dør om natta. Mannen min mener jeg er hysterisk og at sjansen er liten for at noen bare går rett inn. Vi bor i en middels stor by i et stort og tettbebygd nabolag nært sentrum. Hvem er naiv og hvem er hysterisk av oss? Og hva i huleste gjør vi med natterangleren som ikke låser etter seg!? Gode tips mottas. Hilsen møkklei Anonymkode: af5a3...dd3 Lås døra og ikke legg nøkkel i nøkkelboksen, men legg ut en sovepose som 19 åringen kan sove i til dere våkner. Anonymkode: 9ee74...a19 8 1
Maleficenta Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Smekklås hjelper, kodelås også slikt som foreslått, men ærlig talt: er du voksen nok til å drikke så er du voksen nok til å låse døren etter deg. Jeg hadde ikke lagt ut nøkkel til han i nøkkelordene om han ikke gidder å låse etter deg. Da får han finne andre steder å sove, ikke dra ut eller lære seg å låse døren! Anonymkode: a1d0f...528 Men kommer han hjem og er stupfull så glemmer man gjerne å låse døra...
AnonymBruker Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Kodelås er ikke dyrt. Men ærlig talt han må lære seg å låse døra. Anonymkode: 674d4...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni Kålrota skrev (11 timer siden): Det gjør det jo fort. Det koster mange tusen. Det koster skjorta Anonymkode: 3a3b2...cd2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå