AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Barnet mitt hadde bursdag i dag. Jeg kjenner på en viss sorg over familie rundt oss som ikke ønsker å tilbringe tid med verken oss eller ungene. I dag hadde datteren min bursdag, og ingen av besteforeldrene ringte å gratulerte henne med dagen, ingen kom innom eller brydde seg på noen annen måte. Tanter og onkler gratulerte heller ikke. Er dette vanlig i dag? Anonymkode: b92e0...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Absolutt ikke i vår familie. Klart man gir oppmerksomhet til barna som har bursdag. Anonymkode: e23de...06f
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Ikke vanlig å ikke ringe for å gratulere. I hverdagen så er det ikke alltid vi har tid at de kommer, eller de selv har tid til å komme. Men de ringer alltid barna på bursdagen, og kommer når vi inviterer til bursdagsfeiring. (Dette gjør tantene og onklene også). Anonymkode: 9b91d...952 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni begynner dem og bli gamle og husker dårlig? Anonymkode: 1e721...6d5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Mine er dårlige til det, blir litt lei meg egentlig. Svigers er flinkere. Anonymkode: 719e6...5df
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Her er det bursdagsbesøk når noen har bursdag og da kommer det besteforeldre, tanter og onkler med familier. Hadde blitt veldig skuffet å lei om ikke noen ville feiret ungene. Altså alle i våre familier feirer dagen sin. Anonymkode: 43018...7b6
Thomasine Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Høres ikke bra ut, men gjør du noe for å feire datteren din? Invitere til bursdagsfest - invitere besteforeldre, tanter, onkler og evt.kusiner og fettere? Har snakket med besteforeldre som nå har sluttet å gi barnebarna ( som riktignok er store) gaver/vips. De er lei av å aldri få en takk eller et lite besøk. Kan ha forståelse for det! Sier ikke at dette gjelder ditt barn, men det forsto du vel. 👍🏼 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Thomasine skrev (7 minutter siden): Høres ikke bra ut, men gjør du noe for å feire datteren din? Invitere til bursdagsfest - invitere besteforeldre, tanter, onkler og evt.kusiner og fettere? Har snakket med besteforeldre som nå har sluttet å gi barnebarna ( som riktignok er store) gaver/vips. De er lei av å aldri få en takk eller et lite besøk. Kan ha forståelse for det! Sier ikke at dette gjelder ditt barn, men det forsto du vel. 👍🏼 Har invitert alle til bursdag om 2ish uker, for begge ungene har bursdag omtrent samtidig. Men er vel vanlig å ringe de på selve dagen fordet...? Hver gang vi inviterer til besøk så takker de nei. Noen av de har sagt de kommer i selve bursdagen, men det gjorde de i fjor også, og da kom halvparten. Pluss at ungene mine er under skolealder, så takking og sånn kommer etterhvert TS Anonymkode: b92e0...e6f
Anonym90059005 Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har invitert alle til bursdag om 2ish uker, for begge ungene har bursdag omtrent samtidig. Men er vel vanlig å ringe de på selve dagen fordet...? Hver gang vi inviterer til besøk så takker de nei. Noen av de har sagt de kommer i selve bursdagen, men det gjorde de i fjor også, og da kom halvparten. Pluss at ungene mine er under skolealder, så takking og sånn kommer etterhvert TS Anonymkode: b92e0...e6f Er vel bare å innse at dere har familie/slekt som er dysfunksjonelle da. For det er overhodet ikke vanlig slik du beskriver det. Eventuelt så er det noe med deg og mannen og deres forhold til øvrig familie gjør at de ikke ønsker særlig kontakt. Og dersom ingen besteforeldre eller onkler/tanter på hverken din eller din manns side bryr seg, så er det jo grunn til å frykte at det er noe med dere. . 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Anonym90059005 skrev (11 timer siden): Er vel bare å innse at dere har familie/slekt som er dysfunksjonelle da. For det er overhodet ikke vanlig slik du beskriver det. Eventuelt så er det noe med deg og mannen og deres forhold til øvrig familie gjør at de ikke ønsker særlig kontakt. Og dersom ingen besteforeldre eller onkler/tanter på hverken din eller din manns side bryr seg, så er det jo grunn til å frykte at det er noe med dere. . Kan godt være det er noe gærnt med oss. Syns bare det er sårt at vi bare er bra nok når DE trenger noe... Ts Anonymkode: b92e0...e6f
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Mine ungdommer har kun hatt svigers. De ringte dem på formiddagen og gratulerte, og på eftan kom de på kaker. Mens mine foreldre takket altid nei, ikke ringte de og ikke fikk de gave Anonymkode: 67d1f...3b8
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan godt være det er noe gærnt med oss. Syns bare det er sårt at vi bare er bra nok når DE trenger noe... Ts Anonymkode: b92e0...e6f Bare si nei når de trenger noe heretter. Selv om det er familie, ønsker jeg personlig ikke et forhold som går kun en vei. Et godt forhold til mennesker, handler om å gi og ta begge veier. Det høres ikke ut som de er gamle og trenger hjelp til alt heller, men at de bare ringer når de trenger en tjeneste. Så da hadde jeg bare sagt, beklager, det passer ikke. Anonymkode: 09162...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå