Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å ta av 6-7 kg. Føler jeg har prøvd alt: periodisk fasting, hoppe over frokost, sen frokost, lavkarbo, smartkarbo, få måltider, små og tette måltider, 2-3 måltider til dagen.. jeg klarer ikke å holde det lenge nok til at jeg går ned i vekt. Kinoene sitter som limt fast på mage, lår og armer. 
Jeg spiser nå frokost, lunsj, middag og en lett kvelds. Brød, knekkebrød, egg, skinke, ost, proteiner og grønnsaker til middag, fornuftige prosesjoner til jeg er behagelig mett, ikke overmett. 

Trener styrke 2-3 ganger i uka, løper og går turer de dagene jeg har overskudd. Har en aktiv jobb som sykepleier og to barn, så ligger ikke på latsiden akkurat😅

Vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Hva og hvordan og hvor ofte skal jeg spise?

Anonymkode: d514d...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg ønsker å ta av 6-7 kg. Føler jeg har prøvd alt: periodisk fasting, hoppe over frokost, sen frokost, lavkarbo, smartkarbo, få måltider, små og tette måltider, 2-3 måltider til dagen.. jeg klarer ikke å holde det lenge nok til at jeg går ned i vekt. Kinoene sitter som limt fast på mage, lår og armer. 
Jeg spiser nå frokost, lunsj, middag og en lett kvelds. Brød, knekkebrød, egg, skinke, ost, proteiner og grønnsaker til middag, fornuftige prosesjoner til jeg er behagelig mett, ikke overmett. 

Trener styrke 2-3 ganger i uka, løper og går turer de dagene jeg har overskudd. Har en aktiv jobb som sykepleier og to barn, så ligger ikke på latsiden akkurat😅

Det eneste som funker for meg er å telle kalorier. Jeg må ligge rundt 1500 (helst litt lavere) for å gå ned i vekt. Alt annet blir bare å lure meg selv.

Anonymkode: da14c...000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette. Du må faktisk få til dette.

Anonymkode: 47bfd...fe5

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Spis når det passer deg. Hvis det passer deg spise fem ganger om dagen, så gjør du det. Hvis det passer bedre med kun ett måltid, så gjør du det. 

Det viktigste er at du spiser mindre. 

Du kan bruke alle mulige metoder med faste, whatever-karbo og slikt, ikke noe hjelper hvis du ikke reduserer kaloriene... 

Tell kalorier, og finn ut hva som gjør at du får i deg for mye. 

Anonymkode: f5dfa...192

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting om hva du veier, så det kan jo være at slik du er nå er optimalt for helsa og at trangen til å gå ned kun sitter i hodet ditt?

Anonymkode: 278d2...0da

AnonymBruker
Skrevet

Du må i alle fall stoppe å hive deg på kurer og ting du ikke tenker å holde på sikt - for da vil du bare gå opp igjen. 

Det som har fungert for meg de gangene vekten har glidd litt opp, er å kun gjøre små justeringer i det jeg faktisk gjør, og trives med. Eksempler jeg har justert opp gjennom; kuttet frokosten med 1/3. Droppet pesto på salatbaren til lunsj, bruker eddik og krydder i stedet. Lært meg å stoppe med middag før jeg er helt mett. 

Men så har det også et-par ganger handlet om å akseptere at dette er vekten kroppen min trives med nå. Å se ut slik jeg gjorde tidlig i 20-årene vil kreve for mye for 40 år gamle meg. 

Anonymkode: 4d636...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Spiser/inntar du fett? 

Anonymkode: 055fa...8a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det eneste som funker for meg er å telle kalorier. Jeg må ligge rundt 1500 (helst litt lavere) for å gå ned i vekt. Alt annet blir bare å lure meg selv.

Anonymkode: da14c...000

Støtter denne. Jeg ligger på 1300 daglig. 
Synes dette er den enkleste og beste måten å gå ned i vekt på. Kan i prinsippet spise hva jeg vil, når jeg vil, må bare ha kontroll på inntaket. 90% av tiden spiser jeg riktig mat som metter og gir energi, har faste måltider, og prepper.
Noen ganger skeier jeg ut siden jeg er en godtegris, da må jeg bare spise mindre av vanlig mat resten av dagen. 
Det blir en vane, og jeg går ned ca en halv kg i uka.

Anonymkode: e3493...233

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du har prøvd alt utenom det som faktisk er enklest å forholde seg til? Å telle kalorier gir deg en full oversikt over hva du får i deg.

Anonymkode: b16db...6a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Årsaken sier du jo selv, du klarer ikke å holde det over tid. Om du bestemmer deg for å spise 1500 kalorier hver eneste dag i 2 måneder, kan jeg love deg at du vil gå ned i vekt. Men det krever jo så klart ingen utskeielser.

Det eneste som får deg ned i vekt, er kaloriunderskudd over tid. Når du har gått ned i vekt, må du huske at kroppen har mindre energibehov enn før. Om du går tilbake til gamle vaner, vil kroppen også bli større igjen.

Det høres ut som at du kanskje behøver en livsstilendring, og ikke enda en diett?

Anonymkode: d9381...546

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...