Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har behov for å bestille noe som jeg kun finner tilgjengelig med frakt fra Kina, og det haster litt. 

Noen som har bestilt noe fra Kina i det siste, som kan si noe om hvor lang tid man må beregne? Jeg antar at tollkrigen kan ha påvirket leveringstiden?

Anonymkode: a48a4...30e

AnonymBruker
Skrevet

5-10 dager.

Anonymkode: f9920...53d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har behov for å bestille noe som jeg kun finner tilgjengelig med frakt fra Kina, og det haster litt. 

Noen som har bestilt noe fra Kina i det siste, som kan si noe om hvor lang tid man må beregne? Jeg antar at tollkrigen kan ha påvirket leveringstiden?

Leveringstid er helt avhengig av hvilken butikk/nettsted det er snakk om. 
Er det Temu og du lider av Temu-skam? Temupakke bestilt 29.05. Befinner seg nå i tollen så den er vel snakket i postkassen? 
Andre kan bruke opp til mange uker. 

Anonymkode: 753e3...c7b

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier.
AliExpress sin Choice tar som regel 5-10 virkedager fra kina til nordnorge (da 3-5 dager kortere til oslo)
Temu aner jeg ikke, men dem har faktisk eget fly til europa nå.
Så da burde det gå kjapt.
Vanlig postgang med offentlig post (ikke ekspress) fort 4-12 uker.
Opplevd at batterier tar veldig lang tid. 2-3 mnd.

Anonymkode: 2e39b...f72

AnonymBruker
Skrevet

For Temu tar det 2-3 uker. Noen ganger ser jeg bestillingen ligger der opptil 3 dager før den blir pakket. Men de jobber vel som bare det. Etterpå tar det 2-3 dager før registrert med flyavgang. Som regel ligger det noen dager i Tollen, de har sprengt kapasitet, så skal det til de som kjører ut. Så hvis du regner på det så tar det tid. Har hørt de som bestiller ekspress men opplever at det tar tid fordel. 

Anonymkode: 6ab12...410

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat Temu, men nesten. AliExpress heter nettsiden jeg til slutt har landet på.

Men er ikke AliExpress sånn som eBay, at det bare er en portal for mange forskjellige selgere? Sendes alt derfra på samme raske måte likevel? 

Kan man stole på datoen de oppgir for levering til Norge? 

Takk, alle. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke akkurat Temu, men nesten. AliExpress heter nettsiden jeg til slutt har landet på.

Men er ikke AliExpress sånn som eBay, at det bare er en portal for mange forskjellige selgere? Sendes alt derfra på samme raske måte likevel? 

Takk, alle. 

Ts

Om det heter AliExpress eller Temu er vel akkurat det samme? Tingene de selger ser like ut og kommer vel fra samme produksjonssted? &nbsp
Leveringstiden er vel omtrent tilsvarende? 

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at tollkrigen som du skriver har ingenting med Norge og Kina og gjøre. Når man bestiller varer fra Kina så må man beregne at det tar tid. De skriver som regel estimert leveringstid. På Temu kan du følge med på prosessen å få oppdatering når noe skjer. Tror det er sjelden man får varer levert innen 1 uke f.eks. Tollen i Norge tar og tid. Lengste jeg har sett mine varer ligger i toll er ca 4 dager. Nå er det snart ferietid og sikkert mindre folk der og. 

Anonymkode: 6ab12...410

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 22.46):

Takk, alle. 

Ts

Takk for tips om denne nettbutikken. Der fant jeg noe jeg har leita etter i over ett år. :bukker:

AnonymBruker
Skrevet

Ca 3 uker til en måned bruker det å ta for meg. Raskeste er vel 14 dager. 

Anonymkode: c7f84...b95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 12.33):

Etter min og min samboers erfaringer (mange) så tar det i gjennomsnitt ca. to uker fra man bestiller pakken til man får den levert. 

Anonymkode: 24059...ce0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 20.33):

Det kan gå fort, det kan gå laaaaang tid. Du må nesten bare forutsette at slikt kan ta 4 uker ! Noen ganger da jeg har kjøpt fra Kina som jeg ikke gjør lenger av prinsipp gikk det så lang tid at jeg så varen som tapt, men så plutselig lå den i postkassen :) Har aldri opplevd å ikke få den. Men det kan gå veldig lang tid, andre ganger går det bare en uke. Haster det så er ikke dette måten å handle på. Kina subsidierer slike forsendelser, men det er ikke akkurat "ekspress" vi snakker om, og det er heller ikke rart til den prisen som er "gratis frakt". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...