Gå til innhold

Hvorfor pakker "alle andre" matvarene dobbelt så fort som meg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Slike får ofte en handlevogn hardt inn i kneet. Kjipt når man er syk fra før av. 

Anonymkode: 40b14...e66

Har du vurdert et sinnemestringskurs eller noen timer hos psykolog for å bedre håndtere aggresjonen du åpenbart ikke klarer å kontrollere på en hensiktsmessig måte?

Anonymkode: 1916c...70e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt over, om noen pakker fort og andre ikke. Jeg pakker vel sånn midt i mellom, kanskje. Sorterer fra handlevogna når jeg legger på båndet, så det er enklere når jeg pakker. Jeg sorterer når jeg pakker, sånn at det tar mindre tid hjemme. Noen ganger slenger jeg varene rett i handlevogna igjen og pakker i bilen. 
Men nå handler jeg som oftest der en scanner og pakker mens en handler. 

Toalettpapir og tørkepapir har jo håndtak så de pakker jeg ikke ned i pose.

Anonymkode: f8bd4...52d

Skrevet

Å handle er kjedelig så når jeg må butikken vil jeg bli fortest mulig ferdig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 11.52):

Så en her som skrev at det er irriterende med folk som setter varene på siden i selvbetjeningskassene i stedet for å pakke med en gang, og jeg lurer på: Er det greit å gjøre dette hvis man handler på tidspunkt der det aldri blir kø i de kassene?

Jeg er ufør og handler som regel i 9-10, da pleier det å være veldig lite folk. Jeg setter varene på siden fordi jeg pakker i sekk, siden jeg sykler. Tenker at hvis det blir kontroll, så er det ubehagelig for de ansatte å begynne å grave i sekken min? (Hadde vært greit for min del, er uansett bare varene som er der.)

Er alltid flere kasser ledige, og jeg skanner og pakker fort, så tror ikke jeg bruker lenger tid enn gjennomsnittet egentlig. Gjør jeg noe galt?

Anonymkode: bf637...fe0

Nei, det ville jeg jo ikke fått med meg hvis det var andre ledige kasser. Men de gangene det har skjedd er gjerne i små butikker med få selvskanningskasser og kasser generelt. 

Anonymkode: f3de6...4e9

Skrevet

De har vel hastverk da ? 😀

AnonymBruker
Skrevet

Får vi noensinne svar på kjøttdeig og dopapir problematikken? 😭😭😭 Krever svar 

Anonymkode: 05e48...fa5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 21.15):

Ikke meg du spør men kjøttdeig og dopapir har jo ingenting med hverandre å gjøre. Hvert sitt rom,hver sin kategori. Ikke samme pose. 

Anonymkode: d80df...038

Så hvis du bare handler toalettpapir og kjøttdeig så er det to poser?

Anonymkode: e679b...0cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 11.52):

Så en her som skrev at det er irriterende med folk som setter varene på siden i selvbetjeningskassene i stedet for å pakke med en gang, og jeg lurer på: Er det greit å gjøre dette hvis man handler på tidspunkt der det aldri blir kø i de kassene?

Jeg er ufør og handler som regel i 9-10, da pleier det å være veldig lite folk. Jeg setter varene på siden fordi jeg pakker i sekk, siden jeg sykler. Tenker at hvis det blir kontroll, så er det ubehagelig for de ansatte å begynne å grave i sekken min? (Hadde vært greit for min del, er uansett bare varene som er der.)

Er alltid flere kasser ledige, og jeg skanner og pakker fort, så tror ikke jeg bruker lenger tid enn gjennomsnittet egentlig. Gjør jeg noe galt?

Anonymkode: bf637...fe0

Dette får en ikke gjort i flere land. Du scanner og varen legges rett i pose der den veies.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakker også tregt. Har alltid gjort det, og pakking i poser stresser meg skikkelig. Så vi er i alle fall to! 

Anonymkode: 3f265...1da

• Liker 1
Skrevet

Jeg pakker fort av hensyn til de andre i kassa og fordi jeg kan :)  Særlig når jeg handler i den verste "rett etter jobb" tida.

Jeg har full forståelse for at noen ikke har samme fysiske kapasitet som meg.

Jeg foretrekker å handle utenom rushtid når jeg har mulighet. En kveld i uka kjører jeg barn på fritidsaktivitet og venter mens de trener. Da passer jeg på å ta ukas storhandel samtidig. Kl 19.30. Flott tidspunkt med mye mindre rush enn i 4-5 tida.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur du har for mye fokus på å pakke "riktig".

Jeg bare kaster alt nedi uten å tenke meg om. Dersom noe er åpenbart mye tyngre enn alt annet havner det nederst, men det er min eneste regel.

For du tar vell varene ut av posene når du kommer hjem, regner jeg med?

Anonymkode: 4ae2e...0c3

• Liker 3
Skrevet

Jeg pakker vel greit fort tror jeg, prøver å bli ferdig fort så nestemann i køen kan få plassen. Men jeg gidder ikke sortere under pakkingen hva som skal i hvilket rom når jeg kommer hjem! Det får da være grenser. Så lat er jeg ikke at jeg ikke klarer å ta opp Zalo kjøkkenspray, lasagne og nye tannbørster av samme pose.

Det jeg sorterer i posene er som mange andre; det tyngste nederst, og skjøre varer som druer, egg og potetgull høyest i posene. Ting som kan moses, rett og slett.

Jeg har mer eller mindre sluttet å pakke varene selv, by the way, for jeg tar ukeshandelen med hjemlevering fra Oda.no, og de pakker i kasser med god plass. Kun frysevarer som kommer i bæreposer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2025 den 7.27):

Slike får ofte en handlevogn hardt inn i kneet. Kjipt når man er syk fra før av. 

Anonymkode: 40b14...e66

Herregud, du virker jo ikke helt stabil. 

Anonymkode: a9a5f...a8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.6.2025 den 12.04):

Ja, fordi de aldri klarer å forberede seg med å ha kortet oppe mens de står i kø, de begynner å fikle i veska og lete etter lommeboka, som om de aldri har handlet før. 

Anonymkode: 60952...2b4

Håper du dævver før du blir så gammal at du trenger lenger tid på alt, noe som rammer alle riktig gamle folk så slipper dine likesinnede å irritere seg over deg.

Anonymkode: 9aa47...e46

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så hvis du bare handler toalettpapir og kjøttdeig så er det to poser?

Det var jo bare eksempel, men ja jeg skiller slik for at det skal være oversiktlig når jeg kommer hjem. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (23 minutter siden):

Jeg pakker vel greit fort tror jeg, prøver å bli ferdig fort så nestemann i køen kan få plassen. Men jeg gidder ikke sortere under pakkingen hva som skal i hvilket rom når jeg kommer hjem! Det får da være grenser. Så lat er jeg ikke at jeg ikke klarer å ta opp Zalo kjøkkenspray, lasagne og nye tannbørster av samme pose.

Så du tror det handler om latskap? Vel,du vil bli fort ferdig i butikken og jeg vil bli fort ferdig hjemme. Må ha system hjemme. 

Million skrev (23 minutter siden):

Det jeg sorterer i posene er som mange andre; det tyngste nederst, og skjøre varer som druer, egg og potetgull høyest i posene. Ting som kan moses, rett og slett.

Jeg har mer eller mindre sluttet å pakke varene selv, by the way, for jeg tar ukeshandelen med hjemlevering fra Oda.no, og de pakker i kasser med god plass. Kun frysevarer som kommer i bæreposer.

Så du gjør det lettvindt du og ja? Se der ja! Jeg har ikke mulighet til hjemkjørte varer så da må jeg spare tid og energi på andre måter. 

Skrevet

Det er egoistisk og slem ovenfor både personalet og de andre kundene å bruke lenger tid enn nødvendig i butikken. Man skal aldri kjøpe en være man ikke har tenkt på på forhånd, man må visualisere butikken før man går inn, og jobbe seg effektivt gjennom butikken. Når man kommer til kassene er det bedre å plassere seg i en tilfeldig kø enn å bruke flere sekunder på å tenke hvor man skal plassere seg. Dette lærte jeg på studiet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Det er egoistisk og slem ovenfor både personalet og de andre kundene å bruke lenger tid enn nødvendig i butikken. Man skal aldri kjøpe en være man ikke har tenkt på på forhånd, man må visualisere butikken før man går inn, og jobbe seg effektivt gjennom butikken. Når man kommer til kassene er det bedre å plassere seg i en tilfeldig kø enn å bruke flere sekunder på å tenke hvor man skal plassere seg. Dette lærte jeg på studiet. 

Og hvem har fasit på hvilken tid som er nødvendig da? For meg er det nødvendig å ha et system. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du tror det handler om latskap? Vel,du vil bli fort ferdig i butikken og jeg vil bli fort ferdig hjemme. Må ha system hjemme. 

Så du gjør det lettvindt du og ja? Se der ja! Jeg har ikke mulighet til hjemkjørte varer så da må jeg spare tid og energi på andre måter. 

Nei, det nederst i det du siterer meg på der som jeg beskrev var praktisk, ikke "lettvint". Å sette de tyngste varene nederst er praktisk om man vil unngå moste og knuste mykere varer. Det har ingenting med å spare tid å gjøre eller være kjappere med å pakke varene ned eller opp.

Og ja, jeg klarer fint å administrere varene til rett rom etter at jeg kommer hjem uten å bruke mer enn kanskje et minutt ekstra, sammenlignet med om de lå sortert etter rom pr pose. Jeg klarer det faktisk :D 

Oda sorterer ingenting. De kan finne på å hive brusflasker oppå potetgullposen og sånne lure ting, men det går greit likevel.

Bruker forøvrig Oda mest av helsegrunner og fordi jeg ikke har bil, ikke så mye fordi det er lettvint (selv om det er det også). Å gå i butikken og handle ser jeg på som hverdagstrim og bare noe jeg har godt av (om jeg kunne).

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (48 minutter siden):

Nei, det nederst i det du siterer meg på der som jeg beskrev var praktisk, ikke "lettvint". Å sette de tyngste varene nederst er praktisk om man vil unngå moste og knuste mykere varer. Det har ingenting med å spare tid å gjøre eller være kjappere med å pakke varene ned eller opp.

Og ja, jeg klarer fint å administrere varene til rett rom etter at jeg kommer hjem uten å bruke mer enn kanskje et minutt ekstra, sammenlignet med om de lå sortert etter rom pr pose. Jeg klarer det faktisk :D 

Deg om det! Jeg ønsker det på annen måte. 

Million skrev (48 minutter siden):

Oda sorterer ingenting. De kan finne på å hive brusflasker oppå potetgullposen og sånne lure ting, men det går greit likevel.

Bruker forøvrig Oda mest av helsegrunner og fordi jeg ikke har bil, ikke så mye fordi det er lettvint (selv om det er det også). Å gå i butikken og handle ser jeg på som hverdagstrim og bare noe jeg har godt av (om jeg kunne).

Jeg gjør også mitt valg av helse grunner. Så da gjør vi som vi selv syns er best begge to. Så bra vi ble enige😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...