Gå til innhold

Hvorfor pakker "alle andre" matvarene dobbelt så fort som meg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke sende mer av bagasjen da? Eller reise uten ting som må ut? 

Jeg tar av smykker og jakke før jeg stiller meg i kø. Reiser alltid med sko som jeg kan beholde på. Så har jeg PC, nødbatteri, vannflaske og væske i en stor totebag slik at det bare kan løftes ut, og legges nedi igjen på andre siden. Legger PC+batteri+vannflaske+væske i en kasse. Handvesken i neste. Sekken i siste. Så er det bare å gå gjennom. 

Anonymkode: 40b14...e66

Det var lurt! 

Visste ikke at jeg kan ha pc i samme kasse som posen med mini-reiseflaskene mine og den tomme vannflaska.

Jeg har fått beskjed om at pc må ligge i egen kasse, så jeg har fulgt det siden.

En gang måtte jeg ta ut pc fra etuiet også, mens jeg som regel slipper dette. Blir stresset av at jeg aldri gjør det riktig, men jeg får ulike beskjeder også, så er jo ikke bare min feil at jeg blir forvirret. 

Anonymkode: dd03d...780

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke sende mer av bagasjen da? Eller reise uten ting som må ut? 

Jeg tar av smykker og jakke før jeg stiller meg i kø. Reiser alltid med sko som jeg kan beholde på. Så har jeg PC, nødbatteri, vannflaske og væske i en stor totebag slik at det bare kan løftes ut, og legges nedi igjen på andre siden. Legger PC+batteri+vannflaske+væske i en kasse. Handvesken i neste. Sekken i siste. Så er det bare å gå gjennom. 

Det var lurt! 

Visste ikke at jeg kan ha pc i samme kasse som posen med mini-reiseflaskene mine og den tomme vannflaska.

Jeg har fått beskjed om at pc må ligge i egen kasse, så jeg har fulgt det siden.

En gang måtte jeg ta ut pc fra etuiet også, mens jeg som regel slipper dette. Blir stresset av at jeg aldri gjør det riktig, men jeg får ulike beskjeder også, så er jo ikke bare min feil at jeg blir forvirret. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg dobbel-postet. beklager!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det var lurt! 

Amsterdam er vel en av de få flyplassene hvor man ikke behøver å ta det ut, muligens London også? Det avhenger av hvilket utstyr de har. Kanskje Oslo også har oppgradert seg, det er jeg ikke skkker på. Jeg vet at sikkerhetssjekken de har i transitdelen er slik at man må ta ut fremdeles. 

Uansett så er man tryggest ved å bare alltid anta at PC skal ut av etuiet, legg det oppå i en egen kurv. Og hvis man har en gjennomsiktig toalettmappe, legger man bare denne også opp, så er man helt sikker. 

Anonymkode: 8acf9...3ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 20.06):

Er det bare jeg som føler at hele butikken går i "speed mode" idet man kommer til kassa?

Jeg står og prøver å stable varene så melkekartongen ikke klemmer jordbærene og at kjøttdeigen ikke havner sammen med dopapiret – mens kundene foran og bak meg pakker ned alt i et tempo som får det til å se ut som de skal rekke et fly. Og når de er ferdige, så spurter de nærmest ut av butikken som om de er på flukt.

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg? Har folk begynt å trene på dette hjemme? Er det uhøflig å bruke mer enn 10 sekunder på å pakke posen sin nå? 🙄

Anonymkode: 7c693...222

Ser du svarer noe merkelig om at tannbørsten ikke skal i bestikkskuffen på Det Store Spørsmålet om hvorfor du ikke kan pakke kjøttdeig og toalettpapir i samme bærepose på butikken. Det var et merkelig svar. "Bør ikke"? Hva søren er i veien med å legge de midlertidig i samme pose mens du bærer det hjem fra butikken??? Hva tror du kan skje? At det splitternye, nettopp-laget-på-fabrikk-dopapiret skulle smitte kjøttdeigen din med bæsj?

Folk er rare!

Anonymkode: de17d...8e5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Amsterdam er vel en av de få flyplassene hvor man ikke behøver å ta det ut, muligens London også? Det avhenger av hvilket utstyr de har. Kanskje Oslo også har oppgradert seg, det er jeg ikke skkker på. Jeg vet at sikkerhetssjekken de har i transitdelen er slik at man må ta ut fremdeles. 

Uansett så er man tryggest ved å bare alltid anta at PC skal ut av etuiet, legg det oppå i en egen kurv. Og hvis man har en gjennomsiktig toalettmappe, legger man bare denne også opp, så er man helt sikker. 

Anonymkode: 8acf9...3ba

Jeg reiste utenlands fra Oslo for to uker siden, og da måtte jeg ta pc-en ut av ryggsekken i sikkerhetskontrollen, og legge den i en egen plastkasse som de kjørte gjennom scanneren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser du svarer noe merkelig om at tannbørsten ikke skal i bestikkskuffen på Det Store Spørsmålet om hvorfor du ikke kan pakke kjøttdeig og toalettpapir i samme bærepose på butikken. Det var et merkelig svar. "Bør ikke"? Hva søren er i veien med å legge de midlertidig i samme pose mens du bærer det hjem fra butikken??? Hva tror du kan skje? At det splitternye, nettopp-laget-på-fabrikk-dopapiret skulle smitte kjøttdeigen din med bæsj?

Folk er rare!

Den saken er vel forklart hundre ganger i tråder nå. Vi vil ha det lettvint når vi kommer hjem så du skal ikke diktere hvordan vi pakker handelen vår. 

Folk som stresser og tror de har fasit på butikkturer er rare! 

Anonymkode: d80df...038

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som føler at hele butikken går i "speed mode" idet man kommer til kassa?

Jeg står og prøver å stable varene så melkekartongen ikke klemmer jordbærene og at kjøttdeigen ikke havner sammen med dopapiret – mens kundene foran og bak meg pakker ned alt i et tempo som får det til å se ut som de skal rekke et fly. Og når de er ferdige, så spurter de nærmest ut av butikken som om de er på flukt.

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg? Har folk begynt å trene på dette hjemme? Er det uhøflig å bruke mer enn 10 sekunder på å pakke posen sin nå? 🙄

Det er ikke uhøflig, men er det mange folk og mye kø i butikken vil jeg si det er noe irriterende med de som bruker veldig lang tid på å pakke. Jeg er ikke den raskeste jeg heller, men skulle det være veldig mange pakker jeg det heller litt "rotete" i butikken (men fortsatt slik at ting ikke blir ødelagt da), også omorganiserer/fikser jeg når jeg kommer i bilen. Av alle steder i butikken, vil jeg si at der du pakker varene ikke er stedet å bruke mest tid.

Jeg vet ikke om andre gjør det, men jeg prøver også å legge varene på rullebåndet slik at jeg får det som skal i bunnen av posen først, så slipper det å bli så mye organisering når jeg kommer ned til der jeg skal pakke (jeg handler sjeldent mer enn en pose om gangen, men kan tenke meg at det blir vanskeligere hvis man skal handle veldig mye selvfølgelig).

Anonymkode: 13a72...da7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så en her som skrev at det er irriterende med folk som setter varene på siden i selvbetjeningskassene i stedet for å pakke med en gang, og jeg lurer på: Er det greit å gjøre dette hvis man handler på tidspunkt der det aldri blir kø i de kassene?

Jeg er ufør og handler som regel i 9-10, da pleier det å være veldig lite folk. Jeg setter varene på siden fordi jeg pakker i sekk, siden jeg sykler. Tenker at hvis det blir kontroll, så er det ubehagelig for de ansatte å begynne å grave i sekken min? (Hadde vært greit for min del, er uansett bare varene som er der.)

Er alltid flere kasser ledige, og jeg skanner og pakker fort, så tror ikke jeg bruker lenger tid enn gjennomsnittet egentlig. Gjør jeg noe galt?

Anonymkode: bf637...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slike får ofte en handlevogn hardt inn i kneet. Kjipt når man er syk fra før av. 

Håper du forstår at det er direkte sinnsykt å angripe andre fysisk fordi du synes de er treige i kassa. Hadde du gjort dette mot meg kunne jeg havnet på sykehus. Det er rimelig straff for å være funksjonshemmet og forsinke andre, tenker du?

Anonymkode: e4e47...82d

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den saken er vel forklart hundre ganger i tråder nå. Vi vil ha det lettvint når vi kommer hjem så du skal ikke diktere hvordan vi pakker handelen vår. 

Folk som stresser og tror de har fasit på butikkturer er rare! 

Anonymkode: d80df...038

Jeg tror ikke TS tenker på samme måte. Hennes grunn handler nok mer om bakterier enn at det skal være praktisk når man kommer hjem. Tannbørsten hører ikke til i bestikkskuffen fordi bestikket blir skittent, kjøttdeigen blir skitten av dopapir 

Anonymkode: 4814b...166

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er nok ingen ny trend, og neppe en følge av at folk trener. Kanskje det er noe grunnet at de blir flinkere og flinkere på å gjøre en fast rutine? 🙄

For min del: jeg bryr meg ikke så mye om hvor ting havner. Og utrolig nok lever meg og mine helt fint. Har et jordbær fått en klem, eller en kjøttdeig havnet side-om-side med en dopapirpakke, er det til å leve med.

Anonymkode: c549e...590

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

kjøttdeigen blir skitten av dopapir 

Jeg pleier å velge kjøttdeig som har innpakkingspapir, det løser problemet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selv om man sorterer tar det virkelig ikke lang tid å pakke ned varene. Vil du ta deg god tid putter du heller varene tilbake i vogna og flytter deg unna kassa før du fin-pakker.

Har sitter i kassa i mine yngre dager, og de som somler når det er kø er pyton. Da måtte vi holde igjen varene til neste og sjonglere, istedenfor å effektivt få unna køen. Er det stille er det bare å bruke så lang tid en vil.

Anonymkode: e2922...aef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var lurt! 

Du kan ikke legge ting oppå hverandre, det er kravet.

Det skal ut av etuiet, de fleste bryr seg ikke. Jeg har etuiet oppe, i tote.bagen, så kan raskt plukke ut PC, og legge den ned igjen. 

Men så vil du alltid møte på en av disse som har sine regler, som regel de nyansatte. Da er det bare å si "ok", og legge PC i egen eske. For så å gjøre det slik du mener er mest effektivt (og helt ok etter reglene) neste gang igjen. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper du forstår at det er direkte sinnsykt å angripe andre fysisk fordi du synes de er treige i kassa. Hadde du gjort dette mot meg kunne jeg havnet på sykehus. Det er rimelig straff for å være funksjonshemmet og forsinke andre, tenker du?

Ja. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Angripe fysisk? Det var bare snakk om å få en handlevogn på seg, ingen grunn til slik overdramatisering. Sykehus? Herregud, om man havner av sykehus pga. nærkontakt med en handlevogn bør man kanskje revurdere om man skal gå ut overhodet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Slike får ofte en handlevogn hardt inn i kneet. Kjipt når man er syk fra før av. 

Syke, syke menneske. Håper du oppsøker hjelp. Det sier jeg i ramme alvor. Mennesker som deg skulle ikke fått lov til å oppholde seg ute blant folk. Men du sier det nå, på et online forum. Heldigvis tror jeg du troller fordi "her kan man være så tøff man vil". 

Forbaska tulling.

Anonymkode: 6d6cc...de2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Angripe fysisk? Det var bare snakk om å få en handlevogn på seg, ingen grunn til slik overdramatisering. Sykehus? Herregud, om man havner av sykehus pga. nærkontakt med en handlevogn bør man kanskje revurdere om man skal gå ut overhodet.

Når du gjør det med viten og vilje så er det en syk syk ting.

Anonymkode: 3377c...3d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke TS tenker på samme måte. Hennes grunn handler nok mer om bakterier enn at det skal være praktisk når man kommer hjem. Tannbørsten hører ikke til i bestikkskuffen fordi bestikket blir skittent, kjøttdeigen blir skitten av dopapir 

Anonymkode: 4814b...166

Pleier ikke å kjøpe brukt dopapir, og rullene jeg kjøper pleier å være pakket i plast. Samme med kjøttdeigen. Forstår ikke hvordan kjøttdeigen kan bli «skitten» (eller dopapiret, for den saks skyld)?

Ingen logikk i dette, men fobier/tvangstanker er jo ikke særlig rasjonelle.

Anonymkode: 1916c...70e

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...