Gå til innhold

Hvorfor pakker "alle andre" matvarene dobbelt så fort som meg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Dette er jo kvinneguiden, der folk heller graver ned avføring i hagen eller hopper ut vinduet og løper til bensinstasjon enn å bruke toalettet hos andre. Så kan jo hende noen også synes det er flaut å gå med toalettpapir i hånda på vei hjem fra butikken.

Men hva det har med kjøttdeig å gjøre er fortsatt en gåte 😅

Anonymkode: b35ce...2bf

"Her skal det drites" sa eksen høyt en gang vi handlet sammen 😂 kg folk hadde vel dødd av skam 

Anonymkode: e3c36...4f3

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynner å tro at kjøttdeig og dopapir ikke skulle i samme pose pga. at de skal i forskjellig rom når man pakker ut hjemme, altså utpakkingslogistikken 😂

Personlig bruker jeg tungt nederst og lett/skjørt øverst metoden.

Takk for underholdende tråd i pinsen 🙌

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

80-åringer må også ut og handle en gang iblant. Virker de også sykt irriterende for deg?

Anonymkode: 7c693...222

Ja, fordi de aldri klarer å forberede seg med å ha kortet oppe mens de står i kø, de begynner å fikle i veska og lete etter lommeboka, som om de aldri har handlet før. 

Anonymkode: 60952...2b4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Karmaisabitch skrev (24 minutter siden):

Jeg begynner å tro at kjøttdeig og dopapir ikke skulle i samme pose pga. at de skal i forskjellig rom når man pakker ut hjemme, altså utpakkingslogistikken 😂

Personlig bruker jeg tungt nederst og lett/skjørt øverst metoden.

Takk for underholdende tråd i pinsen 🙌

Det tok jeg som en selvfølge. 

Jeg pakker etter hva som skal hvor. Med det tyngste i hver kategori nederst. Dopapir skal i boden. Det skal også frysevarer. Så om jeg kun handler litt er det ting som kan være i samme nett. 

Anonymkode: 40b14...e66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, fordi de aldri klarer å forberede seg med å ha kortet oppe mens de står i kø, de begynner å fikle i veska og lete etter lommeboka, som om de aldri har handlet før. 

Anonymkode: 60952...2b4

Stress ned! Det er ikke at folk ikke har gjort det før, men det er ikke så lett å gjøre flere ting samtidig når både kropp og hode går saktere.

Du skjønner når du kommer dit selv. 

Anonymkode: d80df...038

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det tok jeg som en selvfølge. 

Jeg pakker etter hva som skal hvor. Med det tyngste i hver kategori nederst. Dopapir skal i boden. Det skal også frysevarer. Så om jeg kun handler litt er det ting som kan være i samme nett. 

Hvis man handler så mye at man har en egen pose til hvert rom i huset er det kanskje ikke så rart om man bruker lang tid på pakkingen. Men nå skulle jeg ønske TS kunne oppklare kjøttdeig-saken snart.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har en plan både når jeg legger ting i kurven og når jeg legger varene på båndet, slik at de kommer i en hensiktsmessig rekkefølge til pakking. Det er uansett ikke en vanskelig oppgave å plassere tunge ting nederst. Jeg sorterer i frys, kjøl og grønnsaker. Tørrvarer der det er ledig. Og ja, jeg forlater butikken umiddelbart når jeg er ferdig å pakke varer, står ikke og tar opp plass der midt i ettermiddagsrushet. Syns butikken er kjedelig og ofte stressende å oppholde seg i, så jeg foretrekker å bli fort ferdig. Men det er bare du å ta den tiden du trenger, jeg bryr meg ikke om hvor lang tid du bruker. 

Anonymkode: f28ac...df3

Samme her. Planen er der allerede fra når det plasserer i handlevognen og når det plasseres på båndet. Jeg pakker i mine handlenett det som det skal i hjemme. Kjølevarer i samme pose, frysevarer i samme om det er lite evt i en egen pose, dopapir tar jeg ikke i noen poser for det har egen hanke. Tørrvarer i egen pose. Frukt og grønnsaker legges på toppen av alt der det måtte være plass. 

Forlater butikken så fort som mulig, det en en forferdelig plass å være. 

Anonymkode: 65789...497

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke meg du spør men kjøttdeig og dopapir har jo ingenting med hverandre å gjøre. Hvert sitt rom,hver sin kategori. Ikke samme pose. 

Anonymkode: d80df...038

Dopapir har egen bærehanke, trenger ikke å være i noen poser i det hele tatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke helt se hvordan det skal være så komplisert å pakke i normalt tempo? Kan ikke si jeg opplever se folk er så jævlig raske. Og hvis det er et problem, så kan du vel bare bruke selvbetjent, oftest mye mindre kø der om du blir stresset av folk bak deg 

Anonymkode: 0aa52...ac9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis man handler så mye at man har en egen pose til hvert rom i huset er det kanskje ikke så rart om man bruker lang tid på pakkingen. Men nå skulle jeg ønske TS kunne oppklare kjøttdeig-saken snart.

Jeg handler hver til annenhver uke. Fyller en handlevogn. Er likevel ferdig før siste varen blir scannet. Det er jo raskere å legge ting i poser, enn å scanne strekkoden på en og en vare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dopapir har egen bærehanke, trenger ikke å være i noen poser i det hele tatt. 

Jeg har store bærenett. Nå handler jeg dopapir i sekk (obs-tilbud). Men i teorien kunne jeg hatt fire pakker med doruller i et bærenett. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er det bare jeg som føler at hele butikken går i "speed mode" idet man kommer til kassa?

Jeg står og prøver å stable varene så melkekartongen ikke klemmer jordbærene og at kjøttdeigen ikke havner sammen med dopapiret – mens kundene foran og bak meg pakker ned alt i et tempo som får det til å se ut som de skal rekke et fly. Og når de er ferdige, så spurter de nærmest ut av butikken som om de er på flukt.

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg? Har folk begynt å trene på dette hjemme? Er det uhøflig å bruke mer enn 10 sekunder på å pakke posen sin nå? 🙄

Hvorfor kan ikke kjøttdeigen sammen med dopapiret? 🧐

Anonymkode: 16f07...851

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 20.20):

Litt som å legge tannbørsten i bestikkskuffen. Du kan gjøre det – men du bør kanskje ikke.

For alle de som ikke fikk med seg at ts har oppklart hvorfor hun ikke pakker toalettpapir og kjøttdeig sammen😅

Anonymkode: 4814b...166

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere "kassadame" her. Min 2-ukershandel på Kiwi (som ikke har selvbetjeningskasser) går som følger:

1. Legger alle varene på båndet, det tyngste først.

2. Når alle varene er ute av vogna setter jeg handlenettene i vogna og åpner dem mens resten av varene blir scannet. Har funnet noen veldig greie handlenett som står av seg selv.

3. Begynner å pakke varer.

4. Betaler.

5. Pakker resten av varene.

6. Kjører varene ut til bilen.

7. Setter vogna på plass.

Hvis mann og/eller barn er med begynner de å pakke varer med en gang. Vi har alle samme system: kjøl/frys og tørrvarer hver for seg. Egg, druer, bær, salat o.l øverst. Tar som regel bare et par minutter å pakke varene.

Hvis jeg bare handler noen småting på nærbutikken pakker jeg handlenettet slik at det går rett ned i sykkelkurven. Dessverre har nærbutikken begynt å ha ungdommer til å pakke varer i helgene. Jeg vil pakke selv, så jeg unngår å handle der i helgene.

Anonymkode: e62e9...6d7

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også treg! Både på grunn av sykdom og fordi jeg også liker at varene ligger riktig. Etter å ha lest denne tråden fikk jeg lyst til å være enda tregere. Også håper jeg at dere som har massive problemer på tålmodighetsfronten står bak meg i køen. Jeg unner dere køer over alt dere går her i livet, når dere uttaler dere slik! Patetiske tapere, rett og slett 😆

Anonymkode: 6d6cc...de2

• Hjerte 2
Skrevet

For alle de som ikke fikk med seg at ts har oppklart hvorfor hun ikke pakker toalettpapir og kjøttdeig sammen😅

Anonymkode: 4814b...166

Hva var svaret?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er også treg! Både på grunn av sykdom og fordi jeg også liker at varene ligger riktig. Etter å ha lest denne tråden fikk jeg lyst til å være enda tregere. Også håper jeg at dere som har massive problemer på tålmodighetsfronten står bak meg i køen. Jeg unner dere køer over alt dere går her i livet, når dere uttaler dere slik! Patetiske tapere, rett og slett 😆

Samme her. Treg pga. sykdom. Jeg handler konsekvent utenom rushet, da jeg ikke liker å være til bry på noen måte. Men når jeg ser her i tråden at enkelte folk her blir irriterte fordi de mister 2 sekunder når folk må ta kortet opp av lomma, da får jeg litt lyst til å dra i butikken kvart over 4, rote masse i lommene og fomle med posene. Fy fan, så jævlig lite generøs det går an å være med andre. Så jævlig viktig er det ingen som er.

Anonymkode: e4e47...82d

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme her. Treg pga. sykdom. Jeg handler konsekvent utenom rushet, da jeg ikke liker å være til bry på noen måte. Men når jeg ser her i tråden at enkelte folk her blir irriterte fordi de mister 2 sekunder når folk må ta kortet opp av lomma, da får jeg litt lyst til å dra i butikken kvart over 4, rote masse i lommene og fomle med posene. Fy fan, så jævlig lite generøs det går an å være med andre. Så jævlig viktig er det ingen som er.

Anonymkode: e4e47...82d

Jeg handler akkurat når det passer meg, og det kommer jeg til å fortsette meg. Jeg har like mye rett til å handle akkurat når jeg vil som alle andre. Om folk syns jeg er treig, så får DE handle når de har bedre tid. Ikke mitt/vårt problem. Håper du begynner å handle når det passer deg du også 😊

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkar skrev (7 minutter siden):

Hva var svaret?

TS har ikke svart, men en annen svarte at hun pakket etter hvilket rom varene skal til når hun kommer hjem.

Anonymkode: c91ef...65d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...