Gå til innhold

Hvorfor pakker "alle andre" matvarene dobbelt så fort som meg?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som føler at hele butikken går i "speed mode" idet man kommer til kassa?

Jeg står og prøver å stable varene så melkekartongen ikke klemmer jordbærene og at kjøttdeigen ikke havner sammen med dopapiret – mens kundene foran og bak meg pakker ned alt i et tempo som får det til å se ut som de skal rekke et fly. Og når de er ferdige, så spurter de nærmest ut av butikken som om de er på flukt.

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg? Har folk begynt å trene på dette hjemme? Er det uhøflig å bruke mer enn 10 sekunder på å pakke posen sin nå? 🙄

Anonymkode: 7c693...222

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke en pakke kjøttdeig sammen dopapir?

Jeg pakker fort, men riktig 

Anonymkode: e679b...0cd

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det bare jeg som føler at hele butikken går i "speed mode" idet man kommer til kassa?

Jeg står og prøver å stable varene så melkekartongen ikke klemmer jordbærene og at kjøttdeigen ikke havner sammen med dopapiret – mens kundene foran og bak meg pakker ned alt i et tempo som får det til å se ut som de skal rekke et fly. Og når de er ferdige, så spurter de nærmest ut av butikken som om de er på flukt.

Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg? Har folk begynt å trene på dette hjemme? Er det uhøflig å bruke mer enn 10 sekunder på å pakke posen sin nå? 🙄

Fordi folk har dårlig tid, har ting å rekke, barn å hente. Har ikke tid til å sose unødvendige minutter i kassa. Jeg synes det er sykt irriterende med de som pakker så treigt at de opptar tiden til den kunden som får samme "båndområde" som de

Anonymkode: c9adc...ca3

• Liker 25
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok du som er treg. Å pakke ned i handleposer er noe man gjør noen tusen ganger, og man vet instinktivt hva man legger i først osv. Så det går kjapt, ja.

Anonymkode: 31f0c...0a3

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Nå som 8/10 bruker handlenett, så går det jo litt fortere en for 2 år siden. Da har ikke de skarpe kantene noe å si lenger. Nå er det kun hva som ikke tåler å ha ting på seg vi tenker på.

Endret av Chomsky89
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi folk har dårlig tid, har ting å rekke, barn å hente. Har ikke tid til å sose unødvendige minutter i kassa. Jeg synes det er sykt irriterende med de som pakker så treigt at de opptar tiden til den kunden som får samme "båndområde" som de

80-åringer må også ut og handle en gang iblant. Virker de også sykt irriterende for deg?

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det noen som har kommentert eller vært ufin mot deg? Eller blir du bare provosert av.. hvilken grunn egentlig?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke stå i veien for de som kommer etter, og jeg vil ikke blande mine matvarer med andres. Derfor pakker jeg så fort jeg kan.

Anonymkode: 36bdc...460

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pakker kjapt. Jeg legger det tyngste eller mest stabile nederst, og sårbare øverst. Det tar virkelig ikke så lang tid. 

Men hvorfor i all verden kan du ikke pakke kjøttdeig sammen med toalettpapir? 

Anonymkode: cfbde...ed5

• Liker 27
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

80-åringer må også ut og handle en gang iblant. Virker de også sykt irriterende for deg?

Jeg er ikke den du svarer, men de kan godt unngå rett etter jobben tiden for handlingen de også ja🤭

Anonymkode: fa60c...c67

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Karmaisabitch skrev (1 minutt siden):

Du MÅ forklare kjøttdeig dopapir greia 🤔

Litt som å legge tannbørsten i bestikkskuffen. Du kan gjøre det – men du bør kanskje ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har forståelse for de. Men synes enkelte ganger at det er irriterende at de som har null liv velger å handle akkurat når folk er ferdig på jobb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en plan både når jeg legger ting i kurven og når jeg legger varene på båndet, slik at de kommer i en hensiktsmessig rekkefølge til pakking. Det er uansett ikke en vanskelig oppgave å plassere tunge ting nederst. Jeg sorterer i frys, kjøl og grønnsaker. Tørrvarer der det er ledig. Og ja, jeg forlater butikken umiddelbart når jeg er ferdig å pakke varer, står ikke og tar opp plass der midt i ettermiddagsrushet. Syns butikken er kjedelig og ofte stressende å oppholde seg i, så jeg foretrekker å bli fort ferdig. Men det er bare du å ta den tiden du trenger, jeg bryr meg ikke om hvor lang tid du bruker. 

Anonymkode: f28ac...df3

• Liker 9
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har folk begynt å trene på dette hjemme? Er det uhøflig å bruke mer enn 10 sekunder på å pakke posen sin nå? 🙄

Litt rart å klage på at folk ikke laget kø? Det er irriterende å vente i selvskanningskassa på noen som er ferdigbetalt, men har plassert mange varer på siden for å pakke de etterpå. 

Jeg trener ikke hjemme, jeg trener på pakking når jeg er på butikken og handler. Sånn bortsett fra å plassere eggepakken trygt, og ikke plassere varmmaten sammen med kjøle- og frysevarer ser jeg liten grunn til å være treg med å pakke varene. 

Anonymkode: f3de6...4e9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For å være effektiv så ikke de bak meg i køen må blande varene med mine? 😅 Jeg pakker raskt og riktig som nevnt over her, harde ting sammen, frysevarer i samme pose, skjøre ting på toppen osv 

Anonymkode: 56d25...6d9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har forståelse for de. Men synes enkelte ganger at det er irriterende at de som har null liv velger å handle akkurat når folk er ferdig på jobb

Mange sover til 2-3 på dagen, og da blir det som det blir. Enig i at det er unødvendig. Var på apoteket her om dagen, rett etter jobb, kølappen min fortalte meg at det var 20 mennesker foran meg i køen, og omtrent halvparten var åpenbart pensjonister som skulle ha opp til flere medisiner. Tok en evighet. Hvorfor de velger å komme på akkurat denne tiden på dagen må gudene vite. Kanskje de føler at det er sosialt. 

Anonymkode: f28ac...df3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vil ikke stå i veien for de som kommer etter, og jeg vil ikke blande mine matvarer med andres. Derfor pakker jeg så fort jeg kan.

Anonymkode: 36bdc...460

Det er vel ikke du som blander varene med de andre.. det er i så fall hun som sitter i kassa.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...