AnonymBruker Skrevet 7. juni #21 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen som har snakket om Norge. I sør-europa . Anonymkode: bc468...a35 Og der er de jo vant med varme så intet nytt under solen - bokstavelig talt... 😅 Anonymkode: 1dd58...318 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #22 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og der er de jo vant med varme så intet nytt under solen - bokstavelig talt... 😅 Anonymkode: 1dd58...318 Les ts engang til,jeg orker ikke gjenta trådens tema. Ts Anonymkode: bc468...a35 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #23 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Les ts engang til,jeg orker ikke gjenta trådens tema. Ts Anonymkode: bc468...a35 Du spurte etter hva vi tror om hetebølger. Og vi har svart. Skjønner at du ønsker deg krisemaksimering og hysteri, men vi som er vant med hetebølger ser ikke dette som noe som plutselig skal være mye verre enn før. Anonymkode: 1dd58...318 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #24 Skrevet 8. juni Jeg synes det er for varmt i Norge til og med, så vil ikke ha hetebølger. Dessverre er media litt sånn "folk dør i heten" det ene øyeblikket, og i det neste øyeblikket sier de "nå blir det godt og varmt, bare å nyyyyte". Fordi folk flest ønsker seg varme, er det også vanskeligere å selge inn miljøtiltak. Hadde blitt andre boller hvis man advarte om ny istid. Anonymkode: cab36...d8b 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:46 #25 Skrevet søndag kl 13:46 Hetebølger er deilig, og mye bedre enn hetetokter:) Anonymkode: c9d9a...eed 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:53 #26 Skrevet søndag kl 13:53 42 grader er ikke noe hetebølge. Jeg bor halvet året i sør-øst asia og der er 42 grader t-skjorte-vær, en ikke noe mer enn det. De som omkommer i 42 grader er som regel gamle og syke som ikke kan eller klarer å ta vare på seg selv. Men disse er sårbare personer som er utsatt for det meste som vanlig folk anser som dagligdags. Det er ikke folk flest som dør av 42 grader. Anonymkode: 5deb7...e5d 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:58 #27 Skrevet søndag kl 13:58 Jeg liker været vi har i Norge nå jeg og kunne på ingen måte tenkt å oppsøke en temperatur over 25 grader. Altfor varmt! Anonymkode: bc468...a35 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:16 #28 Skrevet søndag kl 14:16 NatNat skrev (21 timer siden): er fransk. Men ikke så opptatt av hvordan dette truer landet ditt? https://www.climaterealityproject.org/blog/how-climate-change-impacting-france "France has experienced some of the most significant temperature increases in Europe, particularly in the French Alps region. Heat waves are becoming more intense and frequent, posing risks to human health and agriculture. The 2019 heat wave brought record temperatures of nearly 46° Celsius (nearly 115° Fahrenheit), highlighting in particular the vulnerability of French cities to extreme heat. Extreme heat can strain healthcare systems, increase mortality rates, and disrupt daily life. This was seen in the 2019 heat event, as nearly 1,500 people lost their lives to the extreme heat." Anonymkode: 46639...f87 1 2
Nowayback Skrevet søndag kl 14:23 #29 Skrevet søndag kl 14:23 Fatter ikke hvordan folk orker å feriere nedover i Europa. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:39 #30 Skrevet søndag kl 14:39 Jeg har feriert i henholdvis Sørfrankrike, Sørspania og Søritalia de tre seneste somrene. Varmen var deilig og null problem. Anonymkode: c9d9a...eed 2 1 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:24 #31 Skrevet søndag kl 15:24 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men ikke så opptatt av hvordan dette truer landet ditt? https://www.climaterealityproject.org/blog/how-climate-change-impacting-france "France has experienced some of the most significant temperature increases in Europe, particularly in the French Alps region. Heat waves are becoming more intense and frequent, posing risks to human health and agriculture. The 2019 heat wave brought record temperatures of nearly 46° Celsius (nearly 115° Fahrenheit), highlighting in particular the vulnerability of French cities to extreme heat. Extreme heat can strain healthcare systems, increase mortality rates, and disrupt daily life. This was seen in the 2019 heat event, as nearly 1,500 people lost their lives to the extreme heat." Anonymkode: 46639...f87 Jeg tror en av utfordringene til klimaalarmistene er at det bærer preg av sensasjonsjournalistikk og er fjernt fra folks egne opplevelser av været. Det står at det var rekordvarmt i 2019, med nesten 46 grader. Det var ved en relativt ny målestasjon. Den gamle rekorden på 44 grader fra 1923 står seg fortsatt på en mye eldre målestasjon i Toulouse, som da ikke hadde slike ekstremrekorder i 2019. At 1500 døde av ekstrem hete er heller ikke sant, det som står i kilden er at disse dødsfallene kunne være linket til heten fordi det var en økning i dødsraten den sommeren. Som det er hver sommer... Akkurat nå er det 18 grader i Paris og 22 i Toulouse, med andre ord litt småkjølig til sommer å være så langt sør i Europa. Anonymkode: 1dd58...318 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:32 #32 Skrevet søndag kl 15:32 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror en av utfordringene til klimaalarmistene er at det bærer preg av sensasjonsjournalistikk og er fjernt fra folks egne opplevelser av været. Det står at det var rekordvarmt i 2019, med nesten 46 grader. Det var ved en relativt ny målestasjon. Den gamle rekorden på 44 grader fra 1923 står seg fortsatt på en mye eldre målestasjon i Toulouse, som da ikke hadde slike ekstremrekorder i 2019. At 1500 døde av ekstrem hete er heller ikke sant, det som står i kilden er at disse dødsfallene kunne være linket til heten fordi det var en økning i dødsraten den sommeren. Som det er hver sommer... Akkurat nå er det 18 grader i Paris og 22 i Toulouse, med andre ord litt småkjølig til sommer å være så langt sør i Europa. Anonymkode: 1dd58...318 Så du tror ikke på klimaforandringene? Det gjør jeg. Og jeg ønsker dem ikke. Planeten vil klare seg fint. Menneskene vil gå en kjip tid i møte, det er for sent å stanse, og vi elsker forbruk for mye til å omstille oss. Jeg drar til syden, har råd til full air-condition og servitører som bringer oss drikke der vi sitter under en parasoll på stranda. De vifter deg litt også, for ekstra cash. Varmen er bare deilig da. Men jeg innser at det er noe dritt for mange. Og at det mulig vil innhente meg også. Hvis jeg lever til jeg er over hundre. Anonymkode: 46639...f87 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:47 #33 Skrevet søndag kl 15:47 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så du tror ikke på klimaforandringene? Det gjør jeg. Og jeg ønsker dem ikke. Planeten vil klare seg fint. Menneskene vil gå en kjip tid i møte, det er for sent å stanse, og vi elsker forbruk for mye til å omstille oss. Jeg drar til syden, har råd til full air-condition og servitører som bringer oss drikke der vi sitter under en parasoll på stranda. De vifter deg litt også, for ekstra cash. Varmen er bare deilig da. Men jeg innser at det er noe dritt for mange. Og at det mulig vil innhente meg også. Hvis jeg lever til jeg er over hundre. Anonymkode: 46639...f87 Jeg mener ærlighet varer lengst. Å pynte på sannheten og fremstille det verre enn det er for å få mindre opplyste folk til å bli redde mener jeg er helt feil. Anonymkode: 1dd58...318 2 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:18 #34 Skrevet søndag kl 16:18 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg mener ærlighet varer lengst. Å pynte på sannheten og fremstille det verre enn det er for å få mindre opplyste folk til å bli redde mener jeg er helt feil. Anonymkode: 1dd58...318 Helt enig. Dette er å svekke troverdigheten til en ellers god og alvorlig sak. Anonymkode: c9d9a...eed 3
Meowmere Skrevet søndag kl 16:28 #35 Skrevet søndag kl 16:28 Det trenger ikke bli så mye varmere i syden før air condition ikke fungerer. 1
NatNat Skrevet søndag kl 16:40 #36 Skrevet søndag kl 16:40 Meowmere skrev (10 minutter siden): Det trenger ikke bli så mye varmere i syden før air condition ikke fungerer. har vokst opp i Frankrike som sagt og ingen hadde air condition da, verken hjemmen eller i bilen ... Det er fremdeles veldig uvanlig å ha aircon hjemme. 1
NatNat Skrevet søndag kl 16:47 #37 Skrevet søndag kl 16:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du tror ikke på klimaforandringene? Det gjør jeg. Og jeg ønsker dem ikke. Planeten vil klare seg fint. Menneskene vil gå en kjip tid i møte, det er for sent å stanse, og vi elsker forbruk for mye til å omstille oss. Jeg drar til syden, har råd til full air-condition og servitører som bringer oss drikke der vi sitter under en parasoll på stranda. De vifter deg litt også, for ekstra cash. Varmen er bare deilig da. Men jeg innser at det er noe dritt for mange. Og at det mulig vil innhente meg også. Hvis jeg lever til jeg er over hundre. Anonymkode: 46639...f87 Den måte du skriver bekymrer meg.. tror.. tror ikke.. "så du tror ikke på Jesus ? .. Liker ikke ordet "tror" for å være herlig. Hele de grønne, "klimafrelste"vokabular miner suspekt om religion av og til.. klima forandrer seg ja. Personlig.. jeg vet ikke. Mulig at det er pga mennesker, mulig at det skjer av seg selv, mulig at det er en blanding. Vet bare en ting, det er altfor mange mennesker på kloden uansett. Og ingen snakker om elefanten i rommet. Velgerne liker ikke å høre sånn... 1 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:53 #38 Skrevet søndag kl 16:53 NatNat skrev (Akkurat nå): Den måte du skriver bekymrer meg.. tror.. tror ikke.. "så du tror ikke på Jesus ? .. Liker ikke ordet "tror" for å være herlig. Hele de grønne, "klimafrelste"vokabular miner suspekt om religion av og til.. klima forandrer seg ja. Personlig.. jeg vet ikke. Mulig at det er pga mennesker, mulig at det skjer av seg selv, mulig at det er en blanding. Vet bare en ting, det er altfor mange mennesker på kloden uansett. Og ingen snakker om elefanten i rommet. Velgerne liker ikke å høre sånn... Klimaforandringene er reelle. Og ja, befolkningsveksten er det største problemet. Det vi vil merke først er energimangel. Det merkes allerede. Vannmangel er den største trusselen for millioner nå, vi merker det som økte avgifter til å begynne med. Men folk vil migrere hit. Det vil bli millioner av mennesker som flykter grunnet tørke. Krig og elendighet venter. Det har i grunn startet allerede. Hver tiende EU-borger var rammet av energifattigdom under de høye prisene i 2022. Og verre skal det bli. Spennende tider. Men jada, jeg skal til syden, og håper livet ikke blir for langt. For noen god løsning finnes ikke. Anonymkode: 46639...f87 1 1
Meowmere Skrevet søndag kl 17:16 #39 Skrevet søndag kl 17:16 NatNat skrev (35 minutter siden): har vokst opp i Frankrike som sagt og ingen hadde air condition da, verken hjemmen eller i bilen ... Det er fremdeles veldig uvanlig å ha aircon hjemme. Jeg kunne nevnt kjøleanlegg og kjøleskap også.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:19 #40 Skrevet søndag kl 17:19 https://www.dagsavisen.no/nyheter/fn-rapport-vannmangel-kan-utlose-global-krise/5450493 "Rundt 2 milliarder mennesker, eller 26 prosent av befolkningen, mangler tilgang på trygt drikkevann og 3,6 milliarder, om lag 46 prosent av verdens befolkning, mangler tilgang til fungerende sanitærtjenester, står det i en felles rapport fra FNs vannforum og Unesco i anledning FNs markering av verdens vanndag onsdag. I rapporten heter det at «vampyrisk overforbruk og overutvikling» har ført til at vannmangel er blitt vanlig mange steder i verden og at situasjonen skaper grobunn for «nær forestående risiko» for global krise." https://fn.no/nyheter/fn-juridisk-beskyttelse-avgjoerende-for-klimaflyktninger «Klimaflyktning» er et begrep som blir brukt om de som må flykte på grunn av disse klimaendringene. Verdensbanken anslår at antallet klimaflyktninger vil være 140 millioner innen 2050." https://www.kraftkommune.no/artikkel/kraftunderskudd "Vannkraftlandet Norge er i ferd med å gå tom for strøm." https://www.nytimes.com/2025/02/03/business/ukraine-russia-energy-europe.html "Europe Grapples With Energy Crisis, Three Years After Ukraine Invasion" https://www.finansavisen.no/energi/2025/01/31/8227282/befolkningsvekst-og-okt-velstand-er-et-baerekraftproblem-som-ikke-snakkes-om "En dollar brukt på familieplanlegging vil redusere CO2-utslippene like mye som 24 dollar brukt på vindteknologi, 51 på solkraft og 131 dollar på elbiler.” Men: "De aller fleste politikere ser helt bort fra å diskutere reduksjon av velstand og planlegge for en lavere befolkning som ledd i arbeidet med å forbedre klimaet. " Vi er Titanic på vei mot isfjellet. Kan bremse litt kanskje, men det vil ramme hardt. Anonymkode: 46639...f87 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå