Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt - når skjønte dere at dere var ferdige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De første gangene jeg gikk ned i vekt, telte jeg kalorier nøyaktig. Det var tunge og slitsomme tider synes jeg, også fikk jeg litt sånn tankegang «når jeg er kommet i mål, da slipper jeg telle så nøye». Det gjorde at jeg raste opp i vekt. 

Men siste gangen gikk jeg ned med all visdom veien hadde lært meg. Jeg visste hva som var sunt å spise, hva kutte ned på/ta bort, hva spise en gang i blant, osv. Det er som at jeg vet hva alt inneholder i kalorier og gjør et automatisk regnestykke. På den måten har jeg ikke telt noen ting på veien ned. Jeg fastet, spiste to måltid jeg ble mett på, men ikke stappmett. Visste at de inneholdt nok fett og proteiner til å holde meg mett lenge. 

Og når jeg spiste slik og gikk ned var jeg stadig på slanker’n, og da vekten stoppet opp, visste jeg at nå er jeg i mål. For der har jeg holdt meg fortsatt. Og spiser slik jeg har gjort hele veien. 

Anonymkode: 230e4...6d1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men du er aldri ferdig! Det er den innstillingen du vil feile på. Det var den innstillingen jeg selv hadde gang på gang når jeg slanket meg tidligere. "Ok, nå er jeg i mål. Fint. Da kan jeg slappe av, og spise mer "normalt". 

Denne gangen visste jeg at jeg skulle slanke meg for siste gang. Brukte 1,5 år på å gå ned 28 kg, og målet mitt var BMI på 24. Jeg ville bli normalvektig, men ikke tynn. Grunnen til at jeg var fornøyd med BMI på 24 er at det er urealistisk å sikte lavere når utgangspunktet var fedme. Og man har allerede fått alle helsegevinstene. 

Dette er for 6 år siden, og jeg har holdt vekten siden. Men jeg spiser jo det samme som da jeg slanket meg, har nøyaktig det samme kostholdet, bare med rom for enkelte utskeielser og snacks. Eller å kunne kose seg i ferier og høytider litt, men ikke mye ekstra. Med en gang jeg går opp litt så kutter jeg litt. Jeg veier meg opp passer på, for jeg vet hvor raskt ting kan skli ut. Og jeg er heller aldri fristet til å gå ned mer (det vet jeg vil føre med seg overspising på sikt)

Vekten har siden jeg kom i mål variert med 2 kg opp/ned. Det er en seier for meg etter et liv med en kropp som svinget mellom tynn/slank/lubben/fedme/slank/lubben/fedme - repeat. 

Anonymkode: 3de99...2cb

Man kan aldri gå tilbake til tiden før, man må ha en ny livstil. Og mindre kropp betyr mindre forbruk, du må altså ha et vedlikeholds opplegg også

Anonymkode: 4c8d5...291

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...