Gå til innhold

Et bra svar fra Trygdekontoret som jeg var på idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag leverte jeg brilleseddel og kvittering fra optikeren til Trygdekontoret, siden man får igjen litt penger siden det er til barn.

Jeg spurte dama hvor lang tid det tok før jeg fikk tilbake pengene, og svaret var: "Det kan ta litt tid, men det går bra" :klaske: Hva betydde det? Jeg ble ikke så mye klokere, gitt. Noen som kan trygde-språk her? :ler: Kunne hun ikke sagt f.eks. et par uker, i stedet? Jaja. Det var rett før stengetid, så jeg ville ikke plage henne mer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Min ærfaring når det gjelder trygdekontoret er at når de sier; dette tar ikke så lang tid, så er det nettopp det det gjør. I ditt tilfelle, tja, kanskje du får de til julekalenderen skal handles inn ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Og "det går bra" betyr at du må purre 4-5 ganger før de ser på kvitteringen din. :-D

Gjest Ester
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med servicen på trygdekontoret, med det er i Oslo, vet ikke hvor du bor. De var valgt ut som spesielt servicesatsingsområde for et par-tre år siden og det kan man merke. Jeg får raske svar og de forteller meg hva som er lurt å gjøre (har en bidragsinnkrevingssak).

Skrevet

Sist jeg leverte egenandelskort og kvitteringer for å få frikort tok det 3 dager fra jeg var innom Trygdeetaten til pengene jeg hadde "til gode" var på konto.

Det sammenfaller forøvrig med inntrykket jeg har av den etaten, har bare gode erfaringer!

Skrevet

Burde vel flytte til Bloksberg jeg også, da. Virker som det er bra service der :ler:

Skrevet

bruker ett trygdekontor i oslo jeg også, og er IKKE fornøyd med servicen der, så det er nok forskjeller i de forskjellige bydelen her i oslo også.

bortsett fra det, så er ihvertfall min erfaring, at den personen som sitter og tar imot sakene, sjeldent har oversikt over hvor lang tid ting tar, det er jo antagelig en helt annen saksbehandler som skal ta seg av saken, og personen som tar imot har kanskje ikke til enhver tid oversikt over alle arbeidsoppgavene til de forskjellige saksbehandlerne. for det er jo det som ofte er avgjørende, hvor mye saksbehandler har å gjøre den dagen. ;)

føler selv at det er litt som å kjøpe lodd, noen ganger er man heldig og ting går fort, noen ganger må man mase og etter å ha mast skikkelig går det fort, andre ganger maser man og likevel tar ting ufattelig lang tid.

ett flaksspill som er alt annet en servicepreget spør du meg ihvertfall, dessverre.

Skrevet
Burde vel flytte til Bloksberg jeg også, da. Virker som det er bra service der  :ler:

:sjarmor:

Skrevet

Jeg har bare hatt god erfaring med å få overført penger.

Den eneste gangen jeg hadde noe å klage på var det refusjon fra reguleringstannlegen - og da var det tannlegen som ikke hadde sendt inn dokumentasjon - og da purret trygdekontoret - og pengene var på konto hos meg et par dager etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var litt av et snodig og usaklig svar du fikker der! Var damen helt ute og kjøre eller?

Gjest Donna
Skrevet

Jeg har fått refundert utgifter til briller for en av mine sønner og reguleringstannlegen for begge. Mitt inntrykk er at pengene fra Trygdekontoret kommer uhyre kjapt på konto - to-tre dager har det tatt.

Skrevet

Jeg fikk tilbakebetalt penger fra Trygdeetaten (hadde gårr over egenandelen på egenandelskortet), og fikk pengene på konto i løpet av et par dager.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg leverte kvitteringer en fredag, og fikk overraskende penger på konto allerede mandag morgen. Jeg hadde belaget meg på å vente i ukesvis.......

Skrevet

Det har vel med hva det gjelder. For det kan gå raskt. NÅr jeg søkte på å få utvidet tilsyn for barn over 12 år( når barnet er sykt og har en funksjonshemming) gikk det raskt.

Men har det vært diverse andre saker som jeg har søkt på har det tatt tid.

En god venn av meg og gubben søkte om uføretrygd og skulle få svar før jul i fjor har enda ikke fått svar. Saken hans er nå sendt til fylkestrygdekontoret.

Skrevet

Tolket det som: Det tar nok litt tid, men pengene skal du få

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...