Gå til innhold

Kvinners syn på en situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet
trenger_perspektiv skrev (1 minutt siden):

Okei. Så når er det ikke "en annen og rimelig uskyldig" situasjon?

Hvis det gjøres med en seksuell undertone til andre, som i en flørtende setting og bevisst skjult for deg. Altså et "jeg vil suge deg og har lyst på deg" tegn. 

Også om det gjøres helt ut av det blå, så vil jeg si det er høyst merkelig og ikke greit. Om dere sitter og diskuterer hva som skjer i Ukraina f.eks. eller hva dere skal i sommer, og så sitter dama di og gir blowjob tegn, så vil jeg vel si det er rimelig no-go

• Liker 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Hvis det gjøres med en seksuell undertone til andre, som i en flørtende setting og bevisst skjult for deg. Altså et "jeg vil suge deg og har lyst på deg" tegn. 

Også om det gjøres helt ut av det blå, så vil jeg si det er høyst merkelig og ikke greit. Om dere sitter og diskuterer hva som skjer i Ukraina f.eks. eller hva dere skal i sommer, og så sitter dama di og gir blowjob tegn, så vil jeg vel si det er rimelig no-go

Er det noen situasjoner, hvor meg som partner og ikke vet om dette, du tenker det ville vært greit av dama å gjøre det?

Skrevet
trenger_perspektiv skrev (6 minutter siden):

Er det noen situasjoner, hvor meg som partner og ikke vet om dette, du tenker det ville vært greit av dama å gjøre det?

Spørs hva du legger i "greit". Som sagt, som kødd på et bilde som tas og hvor stemningen er god, en ikke-sak. Som kødd i en samtale, som du ikke får med deg og hvor intensjonen overhodet ikke er noe seksuelt, også en ikke-sak.

• Nyttig 3
Skrevet

Det er utrolig respektløst overfor mannen i forholdet, og dessuten en utrulig harry ting å gjøre på generell basis!

Skrevet
Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Spørs hva du legger i "greit". Som sagt, som kødd på et bilde som tas og hvor stemningen er god, en ikke-sak. Som kødd i en samtale, som du ikke får med deg og hvor intensjonen overhodet ikke er noe seksuelt, også en ikke-sak.

For å tirre de andre mennene. Når er det greit?

Skrevet
trenger_perspektiv skrev (51 minutter siden):

Hvilken kontekst mener du må være på plass for at dette ikke er ok?

Hvilken kontekst mener du burde vært på plass for at dette skal være ok?

Mennesker som ikke skjønner en spøk, og seriøs forsamling. 

Menn(esker) som forstår en spøk. 

Anonymkode: 0de2f...e59

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mennesker som ikke skjønner en spøk, og seriøs forsamling. 

Menn(esker) som forstår en spøk. 

Anonymkode: 0de2f...e59

Er å gjøre et slikt tegn, skjult for partneren sin, spøk? Hva spøker man med da? 

Skrevet
trenger_perspektiv skrev (31 minutter siden):

Men hvis du hadde vært kjent med det og visst hva det betyr. Hva synes du om en slik situasjon?

Uskyldig gøy

Skrevet
trenger_perspektiv skrev (1 time siden):

Basert på dine egne tanker, hvordan ville du svart spørsmålene kun med den informasjonen du har fått?

Gi gjerne kriterier for forskjellige synspunkter dersom du mener noe ville påvirket. Poenget med posten er å gi så objektiv informasjon som mulig. Baser derfor svaret ditt på egne tanker. 

Hvis avtalt, så.. 

Hvis ikke avtale, så.. 

Med andre ord, svar på begge scenarioer du ber om mer info om. 

1. Hvis avtalt på forhånd så er det kurrant og innafor. 

2. Om ikke det er avtalt så synes jeg det er respektløst å oppføre seg slik. Hennes prioritet bør være av hensyn til hennes partner. Tviler på partneren hennes setter pris på det. 

Jeg er veldig opptatt av å ha respekt for hverandre i alle sammenhenger. At man lytter til hverandre i parforholdet, og det er det jeg baserer mine synspunkter på.

Respekt = kjærlighet ❤️ 

I forhold til de andre mennene så er det viktig å tenke på dem også. Erfaringsmessig så tviler jeg på at de har noe imot det, så det er en sjanse og ta. Så litt ambivalens her kjenner jeg. Personlig om det hadde vært meg så hadde jeg vært mer forsiktig enn dette. Mer som i antydningens kunst, for det er lettere å feie bort om man ønsker det. Flørte på en litt annerledes måte. Tilfeldigvis streife borti for å se reaksjonen. Øyekontakt. 

Man kan også spørre direkte, men da kan man risikere at det blir en litt påtatt stemning etterpå, om det ikke faller i god jord. 

Det er mange måter å løse en situasjon på. Ofte er det ikke situasjonen i seg selv, men menneskene som befinner seg i den. Av den grunn tenker jeg det er viktig å observere litt på forhånd, for å kunne initiere kontakt på en hensiktsmessig måte. 

Kommunikasjon er et veldig spennende tema.

Hva slags forforståelse har de andre menneskene som befinner seg i denne situasjonen fra tidligere? 

Det kan være med på å prege situasjonen, noe som gjør at her er det potensielt mange ulike utfall og muligheter. 

Selv mener jeg at andre mennesker må få lov til å gjøre det de vil, så lenge det baserer seg på respekt og samtykke.

Anonymkode: dc96c...91c

Skrevet

Man lærer noe nytt hver dag. Må være obs på hvor man har tunga ser jeg. 
Skal jeg si min ærlige mening, synes jeg ts høres i overkant sjalu ut. 
Jeg er helt med på at om dama vet hva dette betyr, gjør det i skjul og med intensjon om at hun har lyst på sex med en av de utenforstående mennene er det på trynet. 
Men noe sier meg at dette er noe som oppsto i en kødde-situasjon, og kanskje ikke var så gjennomtenkt. Har selv ADHD og hender jeg både sier og gjør merkelige ting, spøker som er ganske dårlige uten at jeg tenker så mye over det. 
Der er jo ikke som at dama har vært utro eller noe.

Hadde det ikke vært fordi jeg er 100 år og ikke visste hva det betød, kunne jeg sikkert gjort det samme sjøl. Og brukt et par dager på å ergre meg over … hvorfor gjorde jeg det der liksom… om jeg hadde husket det (alkohol)

Anonymkode: 18e89...b43

• Nyttig 1
Skrevet

Helt uavhengig av alle andre faktorer så tenker jeg at det er respektløst å ev. fleipe om dette også når det også er en av dine kollegaer som er involvert. Det er respektløst mot deg.

Hva sier hun selv?

Jeg antar at det også er andre ting du reagerer på i forholdet?

Anonymkode: 81553...b00

Skrevet

Litt snudd på hodet. Jeg ble lagt ned i sofaen og tungekysset fra en dame mens typen var tilstede. Var ikke kjempe sjokkert egentlig. Dette paret hadde stadig både trekanter, firkanter og det som verre var.

Har dama i historien her en fortid?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man lærer noe nytt hver dag. Må være obs på hvor man har tunga ser jeg. 
Skal jeg si min ærlige mening, synes jeg ts høres i overkant sjalu ut. 
Jeg er helt med på at om dama vet hva dette betyr, gjør det i skjul og med intensjon om at hun har lyst på sex med en av de utenforstående mennene er det på trynet. 
Men noe sier meg at dette er noe som oppsto i en kødde-situasjon, og kanskje ikke var så gjennomtenkt. Har selv ADHD og hender jeg både sier og gjør merkelige ting, spøker som er ganske dårlige uten at jeg tenker så mye over det. 
Der er jo ikke som at dama har vært utro eller noe.

Hadde det ikke vært fordi jeg er 100 år og ikke visste hva det betød, kunne jeg sikkert gjort det samme sjøl. Og brukt et par dager på å ergre meg over … hvorfor gjorde jeg det der liksom… om jeg hadde husket det (alkohol)

Ville du syntes det var greit at din partner flørtet tydelig med noen andre mens du var tilstede, men i skjul for deg? 

Skrevet
PITTY skrev (1 minutt siden):

Litt snudd på hodet. Jeg ble lagt ned i sofaen og tungekysset fra en dame mens typen var tilstede. Var ikke kjempe sjokkert egentlig. Dette paret hadde stadig både trekanter, firkanter og det som verre var.

Har dama i historien her en fortid?

Det er ingenting ved forholdet som tilsier åpenhet mot flere partnere. 

Skrevet
Sparkling_Pink skrev (3 minutter siden):

Uskyldig gøy

Eller, det er en viktig presisering. Jeg har stått som mottaker av noen intense blikk fra en av partene som var i en «kos» situasjon. Sånn dype blikk som ikke viker. Som om jeg er neste. Der er det ikke humor, det var begjær ut over det mennesket som var i armene til. I dette tilfellet var partner uten innsikt i oppførselen. Var litt uggent for meg.

Hadde jeg byttet sted med den som ikke viste noe og fått innsikt i dette i ettertid, hadde jeg helt rolig spurt om hva dette var. Eller latt det gå. Det er tross alt min usikkerhet og jeg blir helst i lag med mennesker jeg kan stole på.

Annonse
Skrevet
trenger_perspektiv skrev (4 minutter siden):

Ville du syntes det var greit at din partner flørtet tydelig med noen andre mens du var tilstede, men i skjul for deg? 

Hmm… etter en tenkepause må jeg si ja. Men det er jo fordi jeg vet at det stopper der. Men så klart, alle har forskjellig terskel for slikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hmm… etter en tenkepause må jeg si ja. Men det er jo fordi jeg vet at det stopper der. Men så klart, alle har forskjellig terskel for slikt. 

Men forstår jo at det føles ekkelt om du opplevde at dette ble skjult for deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt klart. Folk er forskjellige. Litt av grunnen til at jeg spør om perspektiver her inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt uavhengig av alle andre faktorer så tenker jeg at det er respektløst å ev. fleipe om dette også når det også er en av dine kollegaer som er involvert. Det er respektløst mot deg.

Hva sier hun selv?

Jeg antar at det også er andre ting du reagerer på i forholdet?

Anonymkode: 81553...b00

Hun sier at det var for å vise de karene hva de ikke kunne få. At hun ble litt pirret av å være ettertraktet. At hun gjorde det for å øke min verdi, vise de at på slutten av kvelden var det jeg som fikk hu. 

Personlig syntes jeg det høres fullstendig apekatt ut, veldig respektløst. Jeg vet hva jeg selv tenker når jeg har sett slike situasjoner om andre, og det er ikke positivt. Å se at en dame flørter med andre foran karen sin får meg til å tenke stakkars kar. 

Andre jeg har pratet med som har fortalt om tilsvarende situasjoner støtter meg i samme synspunkt, uten at jeg har verken fortalt om min situasjon eller delt mine meninger. 

Men alle meldingene i sum her, mener jeg tegner opp et bilde. Ingen har etter min mening delt noe som får meg til å tenke at dette er grei adferd. 

Hva tenker du om grunnlaget for hvorfor det blir gjort? Denne infoen kom frem senere når hun blir konfrontert med bildet. 

Skrevet

Utrolig spesiell oppførsel. Kanskje hun er av den typen som trenger oppmerksomhet og går ned på et latterlig nivå for å få det.

Anonymkode: bf530...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...