AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Noen steder det vokser mye av det? Anonymkode: 95081...950
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Bor i Sunnfjord. Her vokser det revebjelle. Anonymkode: 1530a...6cb 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor i Sunnfjord. Her vokser det revebjelle. Anonymkode: 1530a...6cb Masse og. Vakre Sunnfjord. Anonymkode: 6016f...a08
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Overalt, men her hos meg (Sør-vestlandet) har den ikke slått ut ennå, selv om vi ligger sikker tre uker foran skjema med det meste i år. Anonymkode: 06042...38b
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Revebjelle finner man de fleste syeder nen den blomstrer ikke enda. Anonymkode: d613b...d7b 1
Minitroll Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Mye i Hardanger. Og mye sopp. Her finner du hele apoteket. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 17.03): Noen steder det vokser mye av det? Anonymkode: 95081...950 Revebjeller er giftige, og skal ikke røres. Du kan få problemer med hjerterytmen om du plukker dem. De står som regel der ugress vokser, langs veier ol. Ikke egne marker fulle av revebjeller. Anonymkode: 78c79...4be 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Revebjeller er giftige, og skal ikke røres. Du kan få problemer med hjerterytmen om du plukker dem. De står som regel der ugress vokser, langs veier ol. Ikke egne marker fulle av revebjeller. Anonymkode: 78c79...4be Da bruker en hansker. Anonymkode: 95081...950
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni De er absolutt ikke ufarlige å ta i. Hele planten inneholder Digitoksiner og bare ved å plukke en, kan du få hjerterytneforstyrrelser, voldsomt oppkast og magevondt. Jeg har prøvd, i uvitenheten. Anbefales ikke. Anonymkode: 78c79...4be 1 1
Rhodiola Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni Tråden er ryddet for tulleinnlegg, helseskadelige anbefalinger og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Da bruker en hansker. Anonymkode: 95081...950 Hansker hjelper lite og ingenting på en så sterk gift. Anonymkode: 78c79...4be
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hansker hjelper lite og ingenting på en så sterk gift. Anonymkode: 78c79...4be Den etser gjennom tykke hagehansker altså? Waow, syre som plantesaft, gitt. Anonymkode: 95081...950
Honey Dew Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni Skal du ta livet av noen, eller skal du lage hjertemedisin? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni Honey Dew skrev (13 minutter siden): Skal du ta livet av noen, eller skal du lage hjertemedisin? Jeg skrev bruken tidligere, men det ble fjernet av moderator. Står om bruk her: https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/digi_pur.htm Anonymkode: 95081...950
Honey Dew Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev bruken tidligere, men det ble fjernet av moderator. Står om bruk her: https://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/digi_pur.htm Anonymkode: 95081...950 Du skal ikke lage medisin og hvertfall ikke av en plante som er giftig.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni Honey Dew skrev (1 minutt siden): Du skal ikke lage medisin og hvertfall ikke av en plante som er giftig. Riktig, det er ikke medisin jeg skal lage. Du kan lese mer på linken. Anonymkode: 95081...950
Minitroll Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): De er absolutt ikke ufarlige å ta i. Hele planten inneholder Digitoksiner og bare ved å plukke en, kan du få hjerterytneforstyrrelser, voldsomt oppkast og magevondt. Jeg har prøvd, i uvitenheten. Anbefales ikke. Anonymkode: 78c79...4be Søskenbarnet mitt spiste revebjelle da han var barn. Lever ennå, men det ble rabalder og tur til legevakten med han.. Men trodde ikke det var så krise bare å ta på den, da ville vi nok hatt en del dauinger rundt i skog og mark.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni Det er mye revebjeller her jeg bor i allefall, i nordhordland. Og her blomstrer de nå. Anonymkode: d2fb1...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå