Maia70 Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Jeg fant en artikkel om en skoleklasse som hadde prøvd dette og som mente det virket. Så jeg tok og søkte på "flies plastic bag water" og fant denne artikkelen: https://plantersplace.com/pest-patrol/keeping-flies-away-with-a-baggie-water-and-pennys/ Metoden er å fylle en plastpose halvveis med vann og putte noen mynter oppi, og så henge den utenfor vinduet for å forhindre fluer fra å fly inn. Det skal visst fungere ifølge artikkelen over også, så jeg har tenkt å prøve det når jeg har en tett plastpose, må bare kjøpe det først. Noen andre som har hørt om dette og prøvd?
Maia70 Skrevet 7. juni Forfatter #2 Skrevet 7. juni Etter forklaringen over tenkte jeg at CD-plater må også fungere, og det gjør de faktisk, men ikke noe av dette er en "vanntett" løsning, da det kun er forvirrende til en viss grad: https://blog.rentokil.co.za/fact-or-fiction-cds-can-keep-flies-away/
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Jeg bodde et sted hvor det var SÅ MYE FLUER utenfor på terassen, jeg fylte brødposer med vann og hengte rundt ballongdøren min, og jammen fungerte dette veldig bra. Jeg kunne se fluene fly mot døren og så bråsnu når de så posene. Er visst noe med synet deres om at de ser seg selv 100 ganger større eller noe i vannet. Husker ikke om jeg hadde mynter nedi. Anonymkode: 72e8c...bab 2
Maia70 Skrevet 7. juni Forfatter #4 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bodde et sted hvor det var SÅ MYE FLUER utenfor på terassen, jeg fylte brødposer med vann og hengte rundt ballongdøren min, og jammen fungerte dette veldig bra. Jeg kunne se fluene fly mot døren og så bråsnu når de så posene. Er visst noe med synet deres om at de ser seg selv 100 ganger større eller noe i vannet. Husker ikke om jeg hadde mynter nedi. Anonymkode: 72e8c...bab Jøss så flott! Jeg har hengt noen DC-er midt i døra nå, da jeg må ha den åpen for å lufte. Jeg har en gjennomsiktig gardin hengende ned til golvet, men det hjelper ikke så mye. Dessverre har jeg ikke blanke CDer så de reflekterer ikke så mye...og det ser ikke ut som det hjelper så mye heller... Hvor i forhold til døra hengte du dem?
AnonymBruker Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni Maia70 skrev (På 7.6.2025 den 17.37): Jøss så flott! Jeg har hengt noen DC-er midt i døra nå, da jeg må ha den åpen for å lufte. Jeg har en gjennomsiktig gardin hengende ned til golvet, men det hjelper ikke så mye. Dessverre har jeg ikke blanke CDer så de reflekterer ikke så mye...og det ser ikke ut som det hjelper så mye heller... Hvor i forhold til døra hengte du dem? Heng CDene med baksiden utover, da blir de jo blanke😊 Anonymkode: 380c3...933
GjestSiden2006 Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Har sett brødpose med vann i på en spiker utenfor inngangsdøra fungere skikkelig bra. Til og med på et gårdsbruk. Prøv i vei, folkens. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå