Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann på 55 og Demisexuell men kåt som pokker.

ons er vanskelig da det blir uten følelser, ender oppe med mye onani men savner nærhet og kvinnekroppen.

Vet egentlig ikke hva jeg spør om her med mindre noen har noen råd.

hilsen frustrert mann😒

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morty70 skrev (3 minutter siden):

Er en mann på 55 og Demisexuell men kåt som pokker.

ons er vanskelig da det blir uten følelser, ender oppe med mye onani men savner nærhet og kvinnekroppen.

Vet egentlig ikke hva jeg spør om her med mindre noen har noen råd.

hilsen frustrert mann😒

Kontaktannonse? 

AnonymBruker
Skrevet

Seksuell*

Anonymkode: b69ce...a96

Skrevet

Vil du ha en sexpartner eller en kjæreste? Vanskelig å svare uten å kjenne til det. 

• Liker 2
Skrevet
Gaia skrev (9 minutter siden):

Vil du ha en sexpartner eller en kjæreste? Vanskelig å svare uten å kjenne til det. 

Ønsker noen faste og aller helst en kjæreste.

Skrevet
Topper og daler skrev (21 minutter siden):

Kontaktannonse? 

Kanskje det er en god ide….🤔

Skrevet
Morty70 skrev (3 minutter siden):

Kanskje det er en god ide….🤔

Er kontaktannonser i tråd med forumreglene? 

Skrevet

Begrepet "demiseksuell" har vel aldri passer dårligere.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Topper og daler skrev (1 time siden):

Er kontaktannonser i tråd med forumreglene? 

Er ikke lov nei.

Anonymkode: 3c2ab...f7f

• Nyttig 2
Skrevet
Morty70 skrev (2 timer siden):

Er bare å hive seg på en av datingappene da? Og forklare at du er av typen som vil bli godt kjent før man "hopper i det"?

AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (53 minutter siden):

Begrepet "demiseksuell" har vel aldri passer dårligere.

Skjønner hva du mener, derfor jeg (som er som TS, også mann) nøler med å kalle meg demiseksuell. Også fordi det menes å være "på det aseksuelle spekteret", som det føles ekstremt latterlig for meg å tenke at jeg er. 

Men hvordan skal man beskrive seg selv da, om man er en veldig seksuell person, bare at sex uten følelser blir helt feil for en? Har alltid levd i sølibathelvete som singel, liksom. Ikke fornøyd med det i det hele tatt. Vantrivdes alltid som single, damer kunne nok lett tenke at jeg var desperat. 

Eneste gang i mitt liv jeg har avvist en kvinnes seksuelle initiativ var det fordi jeg knapt hadde blitt kjent med henne. Da hadde jeg ikke hatt sex på et par år! Det eneste jeg angrer på med det, er at jeg ikke fikk meg til å forklare grunnen til min tverre avvisning. Mulig vi kunne passet sammen har jeg tenkt i ettertid, men jeg kunne aldri innledet et forhold med sex først og så skulle følelser evt. komme siden. Blir bare helt, HELT feil for meg. Vet ikke om jeg hadde greid å bli tent engang i en sånn situasjon.

I et parforhold kan jeg bli småfrynsete etter et par dager uten sex, for kan ha konstant høy sexlyst hver dag i år ut og år inn når jeg er i et godt forhold. 

Nekter å tro at jeg er det eneste mennesket i verden som er sånn, men hva skal man kalle det?

Anonymkode: ee648...833

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skjønner hva du mener, derfor jeg (som er som TS, også mann) nøler med å kalle meg demiseksuell. Også fordi det menes å være "på det aseksuelle spekteret", som det føles ekstremt latterlig for meg å tenke at jeg er. 

Men hvordan skal man beskrive seg selv da, om man er en veldig seksuell person, bare at sex uten følelser blir helt feil for en? Har alltid levd i sølibathelvete som singel, liksom. Ikke fornøyd med det i det hele tatt. Vantrivdes alltid som single, damer kunne nok lett tenke at jeg var desperat. 

Eneste gang i mitt liv jeg har avvist en kvinnes seksuelle initiativ var det fordi jeg knapt hadde blitt kjent med henne. Da hadde jeg ikke hatt sex på et par år! Det eneste jeg angrer på med det, er at jeg ikke fikk meg til å forklare grunnen til min tverre avvisning. Mulig vi kunne passet sammen har jeg tenkt i ettertid, men jeg kunne aldri innledet et forhold med sex først og så skulle følelser evt. komme siden. Blir bare helt, HELT feil for meg. Vet ikke om jeg hadde greid å bli tent engang i en sånn situasjon.

I et parforhold kan jeg bli småfrynsete etter et par dager uten sex, for kan ha konstant høy sexlyst hver dag i år ut og år inn når jeg er i et godt forhold. 

Nekter å tro at jeg er det eneste mennesket i verden som er sånn, men hva skal man kalle det?

Det er ikke så farlig hvilken merkelapp vi setter på det. Du er som du er, og du beskriver det bra.

Jeg tenkte bare at du har et sterkt savn etter sex uten at det er knyttet til en bestemt person. Det var ikke så viktig poeng når jeg tenker meg om.

Endret av Isambard
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (3 minutter siden):

Det er ikke så farlig hvilken merkelapp vi setter på det. Du er som du er, og du beskriver det bra.

Jeg tenkte bare at du har et sterkt savn etter sex uten at det er knyttet til en bestemt person. Det var ikke så viktig poeng når jeg tenker meg om.

Ja, noe sånt. Og at "bare sex" ikke er en aktuell greie for alle. Hvis man skal forklare det med færre ord. Jeg har vært sånn siden før noen kom på termen "demiseksuell", og er like usikker på om det som legges i det er like dekkende for alle som tenker at de er "demiseksuelle". 

Skrevet
Morty70 skrev (4 timer siden):

Noen faste - og demiseksuell?

Hvordan går det seg til, er ikke konseptet liggevenn IKKE sterk emosjonell tiltrekning og helst svært lite? 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Hvordan går det seg til, er ikke konseptet liggevenn IKKE sterk emosjonell tiltrekning og helst svært lite? 

Tror ikke du skal gå i dybden på det.

Anonymkode: 3f826...3ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror ikke du skal gå i dybden på det.

Anonymkode: 3f826...3ff

Jeg spurte TS. 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Det er det sexologen kalte det så , handler om at jeg må i hvertfall kjenne vedkommende litt også gjerne lott hva hun liker.

Anonymkode: 2eee5...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn selv jeg, jeg må ha mye følelser for noen for å kunne ha sex med dem, og jeg får ekstremt sjelden følelser for noen. Det er liksom følelsene og "sjelen" jeg tenner på, ikke kroppen eller kjønnet. Hvis du ikke vil ha noen merkelapp så trenger du ikke kalle deg noe, men trenger du å sette deg selv i en bås så det blir lettere å akseptere (jeg har kjent på det litt selv), så høres det absolutt ut som demiseksuell passer i ditt tilfelle. 

Aseksualitet/demiseksualitet er tross alt en legning, på lik linje med heteroseksuell og homoseksuell. Den sier i utgangspunktet kun noe om hva du er seksuelt tiltrukket av, ikke om man liker sex eller ikke, eller noe om libido. Slik som det å være heteroseksuell ikke sier noe om libido eller om man liker sex. Det er relativt nytt å snakke om aseksualitet, så det florerer myter om at alle aseksuelle ikke liker sex, ikke blir kåte etc. Kjempeirriterende for oss som har slitt med å forstå hvilken legning vi har hele livet. Derfor er det vanlig å spesifisere om man er "aseksuell og sex positiv" eller "aseksuell og sex negativ", om man liker å ha sex eller ikke. Hadde jo vært gøy om heteroseksuelle måtte gjøre det samme.. 

Anonymkode: 458af...ef4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er akkurat sånn jeg er også. Jeg er kvinne og kjenner følelsen. Etter hva jeg har blitt forklart så er det du skriver selve definisjonen på demiseksuell, så det er den som siterer deg på at denne "legningen" ikke stemmer med beskrivelsen som tar feil her. 

Anonymkode: 5e10d...481

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er akkurat sånn jeg er også. Jeg er kvinne og kjenner følelsen. Etter hva jeg har blitt forklart så er det du skriver selve definisjonen på demiseksuell, så det er den som siterer deg på at denne "legningen" ikke stemmer med beskrivelsen som tar feil her. 

Anonymkode: 5e10d...481

Kanskje det, og de som selv tenker på seg selv som (evt. "tja?") demiseksuelle har gjerne lest flere definisjoner og om ulike måter en slik seksualitet oppleves, og forstår at den rommer en del individuell variasjon. 

Noen definerer det enkelt som at man ikke har "primær seksuell tiltrekning", som i det at følelser må være der før sex med en person er av interesse. Det er et så enkelt premiss og samtidig noe jeg definitivt alltid har opplevd, at ok, så er jeg demiseksuell. 

Samtidig er det så vanlig (og nok enda mer blant kvinner) at noen ikke synes det fortjener et eget flagg osv. Jeg kan skjønne det litt også. Men det er jo noe like selvfølgelig for oss som det kan være vanskelig å forstå for mange andre, så hvorfor ikke definere det? 

Det er nok mulig å bli misforstått veldig i noen situasjoner (og diskusjoner!) om man ikke får forklart seg om denne "legningen", så jeg syns det kan være nyttig noen ganger å bare slenge det ut. Men så blir det ikke likt forstått av alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...