Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke vandt til å bo på hotell. Men skal bo på hotell i Oslo en uke i sommer og har frokost inkludert. Lurer bare på om det er innafor å hente frokost og ta med på rommet? Jeg er ikke så glad i å spise foran folk. Kommer såklart til å rydde etter meg, men lurer bare på om det er ok i det hele tatt? 

Det er scandic om det har noe å si.

Anonymkode: f809e...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke vandt til å bo på hotell. Men skal bo på hotell i Oslo en uke i sommer og har frokost inkludert. Lurer bare på om det er innafor å hente frokost og ta med på rommet? Jeg er ikke så glad i å spise foran folk. Kommer såklart til å rydde etter meg, men lurer bare på om det er ok i det hele tatt? 

Det er ikke innfor.

Anonymkode: 6b3d2...8f1

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er ok. 

• Liker 5
Gjest jegerrinne
Skrevet

Da bestiller en på rommet 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig det på mange hotell, det er som regel slik at man avtaler det enten i resepsjonen ved innsjekk eller i frokostsalen med de som jobber der. 
Noen steder må man bestille det til rommet mot betaling, bare kontakt hotellet å hør hvordan de gjør det der du skal bo☺️

Anonymkode: c2065...6bb

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (3 minutter siden):

Da bestiller en på rommet 

Men er det ikke mer stress for personalet at jeg bestiller til rommet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt vanlig det på mange hotell, det er som regel slik at man avtaler det enten i resepsjonen ved innsjekk eller i frokostsalen med de som jobber der. 
............

Interessant.  Hvilke hoteller er det vanlig på?  Jeg har vært på mange hoteller og aldri sett noen som har tatt med seg mat ut av frokostrestauranten.

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men er det ikke mer stress for personalet at jeg bestiller til rommet? 

Nei, det er overhodet ikke noe problem.  Du betaler jo for en tjeneste.

Men blir dyrere da, siden du ikke benytter deg av frokosttilbudet som er inkl, samt må betale for mat til rommet :vetikke:

Anonymkode: ee8bf...db4

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kan du ikke bare sende en e-post til hotellet og spørre, da? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma har bursdag i fellesferien og i oppveksten har vi ofte vært på et eller annet hotell på bursdagen hennes. Før hun våknet har som regel en av oss gått ned i frokostbuffeten og spurt de ansatte om vi får lov til å ta med et bakverk og en kopp kaffe opp til mamma som har bursdag. Vi har fått ca. 50/50 avslag og lov. Dette er både i inn- og utland. Men det er en stund siden nå da, nå er alle ungene over 30 år, og vi har ikke vært på familieferie siden vi var ungdommer. 

Anonymkode: 72b34...730

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (Akkurat nå):

Kan du ikke bare sende en e-post til hotellet og spørre, da? 

Joda, jeg gjør jo det om jeg ikke får svaret her. Tenkte bare det kunne være kjappere å spørre her, men er jo så mange ulike svar. Og når jeg googla fant jeg et gammelt innlegg hvor noen spurte om det samme og der mente tydeligvis alle at det er helt greit. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å spise på rommet om jeg har balkong. 

Pleier da bare å spørre den som tar romnummeret, eller en annen ansatt, om det går greit at jeg tar med meg en tallerken på rommet. Får nesten alltid "ja" med et smil. 

Anonymkode: 1d280...e74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (16 minutter siden):

Interessant.  Hvilke hoteller er det vanlig på?  Jeg har vært på mange hoteller og aldri sett noen som har tatt med seg mat ut av frokostrestauranten.

Jeg har stort sett alltid sett det nevnt i permen på hotellrommet, på nettsiden til hotellet, blitt informert om muligheten i resepsjonen eller fått beskjed om det enten av de som jobber i frokostsalen eller sett skilt om det. Hotell Alexandra, Hotell Ivar Aasen, Thon i Ålesund, diverse hoteller jeg ikke husker navnet på i farten i Portugal, USA, Tsjekkia osv. Det er helt vanlig. Mange forretningsfolk blant annet spiser på rommet har jeg lagt merke til. 

Selv foretrekker jeg å spise i frokostsalen med mindre jeg reiser veldig tidlig, da før jeg maten levert til rommet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er overhodet ikke noe problem.  Du betaler jo for en tjeneste.

Men blir dyrere da, siden du ikke benytter deg av frokosttilbudet som er inkl, samt må betale for mat til rommet :vetikke:

Anonymkode: ee8bf...db4

Tror TS mener å gå til frokostbuffeten, ta mat, ta med tallerken/brett opp til rommet og spise der.

TS du må nesten spørre på hotellet, noen steder er det ikke lov å ta mat ut av frokostsalen andre steder er de ikke så strenge. Uannsett større sjanse for at du får lov likevel om du spør enn om du bare går med brett ut av salen. 

Anonymkode: 3edb3...28e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja syns det er helt innafor! I tilegg mange som går eller drar med seg syke barn eller seg selv i matsalene, møkka lei av å få feriene ødelagt ... hoster,nyser utover mat og folk.. 

Anonymkode: 027e6...acb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger, tenker det er null stress så lenge man rydder etter seg 😊

• Liker 4
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å få nei til å ta med frokosten på rommet. Mange hotell tilbyr da også room seservice, men da må du betale for å få maten båret opp

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rom regel på Citybox, og der er ikke frokost inkludert, og dermed rimeligere. Du kunne jo ha valgt en sånn løsning, og heller kjøpt mat utenfor hotellet et sted.

Dagligvarebutikker har jo mye påsmurt og ferdige salater. Og ellers er det mange kaféer og bakerier i Oslo. 

Ang. det du spør om, så hadde jeg valgt å spise så tidlig som mulig på dagen. Da vil jeg tro det er færre der. 

Anonymkode: 97a54...759

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å ta med seg mat fra matsalen til rommet, annet enn kanskje en frukt eller kaffekopp på tur ut av matsalen. Jeg har aldri sett at folk gjør dette, og jeg er ganske mye på hoteller i løpet av et år. 

Anonymkode: eb519...1fb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må snakke med hotellet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...