AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Hvorfor? Jeg skjønner virkelig ikke? Dette er en voksen mann. Han Sier noe til noen, og noe helt annet til noen andre. Lyver om alt og ingenting. Denne personen er i nær familie, som jeg må forholde meg til. Og vi alle prater jo sammen, om forskjellige ting, å finner Jo veldig fort ut, veldig merkelige ting som blir sagt av denne personen. Som ikke stemmer i det hele tatt. Jeg bare skjønner ikke. Og jeg har alltid lyst å spørre han rett ut. Om hvorfor han må lyve om helt idiotiske, uviktige ting? Men er det riktig av meg? Folk irriterer seg veldig over det, men sier jo aldri noe til han. Men det at han lyver, gjør at han setter folk noen ganger i teite situasjoner. Som egentlig er hele unødvendig? Jævlig irriterende Anonymkode: e061f...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Lystløgner? Personlighetsforstyrrelse sannsynligvis. Anonymkode: bc80c...99e
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor? Jeg skjønner virkelig ikke? Dette er en voksen mann. Han Sier noe til noen, og noe helt annet til noen andre. Lyver om alt og ingenting. Denne personen er i nær familie, som jeg må forholde meg til. Og vi alle prater jo sammen, om forskjellige ting, å finner Jo veldig fort ut, veldig merkelige ting som blir sagt av denne personen. Som ikke stemmer i det hele tatt. Jeg bare skjønner ikke. Og jeg har alltid lyst å spørre han rett ut. Om hvorfor han må lyve om helt idiotiske, uviktige ting? Men er det riktig av meg? Folk irriterer seg veldig over det, men sier jo aldri noe til han. Men det at han lyver, gjør at han setter folk noen ganger i teite situasjoner. Som egentlig er hele unødvendig? Jævlig irriterende Anonymkode: e061f...2d6 Det kan være så mange forskjellige grunner til at noen lyver. Om det er verdt å konfrontere må du selv avgjøre. Tenk over om du vil oppnå noe positivt på egne og andres vegne, ved å påpeke løgn. Snakk med noen som har samme oppfatning som deg og se om dere finner en løsning sammen. Tror det er lurt å støtte, dersom det blir konfrontasjon. Anonymkode: 804df...be6
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor? Jeg skjønner virkelig ikke? Dette er en voksen mann. Han Sier noe til noen, og noe helt annet til noen andre. Lyver om alt og ingenting. Denne personen er i nær familie, som jeg må forholde meg til. Og vi alle prater jo sammen, om forskjellige ting, å finner Jo veldig fort ut, veldig merkelige ting som blir sagt av denne personen. Som ikke stemmer i det hele tatt. Jeg bare skjønner ikke. Og jeg har alltid lyst å spørre han rett ut. Om hvorfor han må lyve om helt idiotiske, uviktige ting? Men er det riktig av meg? Folk irriterer seg veldig over det, men sier jo aldri noe til han. Men det at han lyver, gjør at han setter folk noen ganger i teite situasjoner. Som egentlig er hele unødvendig? Jævlig irriterende Anonymkode: e061f...2d6 Mest sannsynlig så lyver han for å beskytte seg selv. Er mange mennesker som gjør det, derav uttrykket "hvite løgner". En hvit løgn er en løgn man forteller til andre for å beskytte dem, og unngå å såre dem. Hensikten er i utgangspunktet god. Selv tenker jeg at det er mange måter å levere et budskap på. Noen gjør det for å unngå konfrontasjon. Det kommer an på hvor sårbar man er. Jeg er vant til at andre mennesker lyver for meg, så jeg ser lite på ord. Emosjonell kontakt er helt annerledes. Det er den kommunikasjonen jeg foretrekker, og liker best. Den lyver nemlig ikke. Anonymkode: 273d1...82e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Min mor er sånn, hun lyver om helt rare ting som at hun har gått tur, møtt på en person hun kjente eller hva hu har spist på middag. Alt for å virke mer interessant og rett og slett for bare ha noe og si.. stillet oppfatter hun som at noen er sinte. Det skal snakket i ett kjør hele tiden om tanta tin venninna som jeg ikke vet hvem er osv.. blir ofte en monolog fra henne da.. ja hva skal jeg si? Jeg driter vel i hva tanta til venninna driver med. Hu er venninne med alle butikk ansatte hu ser ukentlig i sine faste butikker. For de er hun nok bare en og annen kunde. Hun har nok en veldig alvorlig personlighetsforstyrrelse. Hun er konfliktsky som fy, tar alt i verste mening, og ja lyver om rare ting. Anonymkode: 063a5...4d6 1
Anonym11223344 Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Han har kanskje skammet seg endel og blitt vant med å lyve om ting han har eller ikke har gjort. Barn flest venner seg av med dette. Det er en svikt i personligheten når voksne lyver, og de fleste ønsker ikke å være sammen med dem.
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Jeg husker en lystløgner fra ungdomstiden. Han løy om helt trivielle ting, men alltid for å sette seg selv i et bedre lyst. Han løy om karakterer, penger, hadde 0 feil på teoritesten osv. Ofte ble det avslørt, men likevel fortsatte han. Virket normal og oppegående ellers, har i dag full jobb og familie. Lurer på om han fortsatt holder på, det må jo være ekstremt slitsomt for familie, venner, og kolleger å forholde seg til mennesker som gjør slikt? Anonymkode: 1ef50...458 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå