Gå til innhold

Hva er best skjermnekt eller skjermsjokk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Endelig er det noen andre enn meg som tør å si dette høyt. Misforstå meg rett, for mye skjermbruk er selvsagt et problem og jeg er personlig enig i begrensninger, men å tiden for å nekte skjerm er forbi.

Det bekymrer meg at at så mange ser på skjermbruk-regler som helt A4 uten å vurdere konsekvensene i begge ender.

Skjermsjokk når de plutselig er gammel nok er nok overhodet ikke bra det heller. Da er det bedre med en kontrollert tilgang med støtte og veiledning når tiden er inne for det, og den tiden er der når barnets omgivelser gir behov for det, og enda viktigere før løsrivelsen.

Dette er også det jeg har ment og har gjennomført her hjemme, med det resultatet i at hun vet farene, hører ikke helt, men tør å si fra når hun skjønner noe er skummelt eller ubehagelg og ikke minst ser tegnene på at noe rart er på ferde.

Med andre ord så er resultatet s

At hun er tryggere på nett, og jeg kan være trygg på at jeg får beskjed om noe foregår.

Her er artikkelen som referanse til hva jeg snakker om.

https://www.bt.no/amagasinet/i/1Mjk0Q/skjermtid-blant-barn-og-ungdom-er-totalforbud-en-god-ide

Anonymkode: 5dda6...38a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg. Ta for eksempel sosiale medier. Ungene skal absolutt ikke ha tilgang før de er 13, men da slippes de til gjengjeld løs helt uten veiledning som om nettvett og nettikette er noe som gror over natten av seg selv. 

Anonymkode: f6edf...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...