Gå til innhold

50/50 deling av barn. Rett på barnebidrag ved AAP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går for tiden dessverre på AAP. Jeg og min eksmann har flere barn sammen og har 50/50 ordning. Noen her som vet om jeg kan ha rett på barnebidrag fra eksen da?

Jeg har googlet og kommet frem til at man kan ha rett på det, dersom det er stor forskjell i inntekt. Men gjelder det om jeg går på AAP?
Blir veldig usikker og har virkelig ikke lyst å spørre han om årsinntekt osv.  om det ikke er tilfelle. 
Vi har et veldig godt samarbeid og er redd dette skal ødelegge for det. Men får det virkelig ikke til å gå rundt lengre økonomisk. 

Anonymkode: 991a6...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Prøv bidragskalkulatoren til nav, evt spør eksmannen din om å ta en større del av utgiftene for å gjøre opp for din lavere inntekt. Eller begge deler. 

Anonymkode: dc872...db5

• Liker 2
Skrevet

Du får ikke bidrag, men du kan få litt inntektsutjevning av kostnader.

Han skal tjene betydelig bedre en deg for at det skal bli mye penger. Type 300 000 deg vs 500 000 gir lite om noe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (3 timer siden):

Han skal tjene betydelig bedre en deg for at det skal bli mye penger. Type 300 000 deg vs 500 000 gir lite om noe

Jo hun kan fint få bidrag. Bare å sjekke kalkulatoren på nav.no ts. Men da må du vite ca inntekt til far

Anonymkode: cbd8e...c28

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (3 timer siden):

Jo hun kan få bidraf

Anonymkode: e0aaf...637

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har flere barn, kan ikke du ha fast bosted for ett av barna hos deg? Så får du rett på flere stønader 

Anonymkode: 7b0aa...62a

• Liker 1
Skrevet

Det skal store forskjeller til for at hun får noe, hvordan man deler barnetrygd og betaler feks barnehage eller Sfo er større summer enn inntektsutjevning vil gi.

Sjekk bidragskalkulatoren på NAV den er god.

Forvent at far ikke blir førnøyd at din manglende evne til å stå i jobb går direkte ut over hans liv.  

Drit i å manipulere situasjonen til at et av barna bor hos deg får å få mer penger som foreslås over det er oppskriften på konflikt og kan ende opp motsatt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 time siden):

Det skal store forskjeller til for at hun får noe, hvordan man deler barnetrygd og betaler feks barnehage eller Sfo er større summer enn inntektsutjevning vil gi.

Sjekk bidragskalkulatoren på NAV den er god.

Forvent at far ikke blir førnøyd at din manglende evne til å stå i jobb går direkte ut over hans liv.  

Drit i å manipulere situasjonen til at et av barna bor hos deg får å få mer penger som foreslås over det er oppskriften på konflikt og kan ende opp motsatt.

Nei, det skal ikke store forskjeller til

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, det skal ikke store forskjeller til

Du er så god å argumentere for synspunktene dine det er din sterke side helt klart.

Hvis far har relativt lav inntekt (under 500 000) med 3 barn på delt omsorg er det ikke mye å hente nei, da far får beholde ganske mye av sin inntekt som basis kostnader med 3+barn.

Hvis far feks betaler flere omsorgsutgifter (SFO/bhg) eller lar mor beholde den utvidete delen av barnetrygden er dette beløp som overgår de feks 500-750 nok per barn som høyere lønn MAKS vil gi.

Far betalte ikke bidrag før så han har neppe millionlønn de har relativt lik lønn fra før av, mye vi ikke vet fra TS, så jeg tenker at det blir lite penger av dette til slutt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Vi deler alt av utgifter som f.eks SFO ol. likt. Samme med barnetrygd. 

Ja, syns det er helt forferdelig at min manglende evne til å jobbe skal gå ut over han🥺 Og ønsker på ingen måte å ruinere han.  Lurte bare på om jeg hadde rett på noe her, om det i det hele tatt var vits å ta det opp med han. 

Skal prøve ut bidragskalkulatoren. 
Legger inn en ca årslønn på han for å se, og tar det der i fra. 

Takk for svar til dere som har svart her😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde krav på litt, men vi valgte å lage en privat avtale. Han var opptatt av at jeg skulle klare meg for ungene sin skyld.

Anonymkode: c8d0e...228

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her

Vi deler alt av utgifter som f.eks SFO ol. likt. Samme med barnetrygd. 

Ja, syns det er helt forferdelig at min manglende evne til å jobbe skal gå ut over han🥺 Og ønsker på ingen måte å ruinere han.  Lurte bare på om jeg hadde rett på noe her, om det i det hele tatt var vits å ta det opp med han. 

Skal prøve ut bidragskalkulatoren. 
Legger inn en ca årslønn på han for å se, og tar det der i fra. 

Takk for svar til dere som har svart her😊

Hadde du syns det var ok å gi bidrag til han da? Om han skulle bli syk i fremtiden, og gå over på aap?

Det skal svare seg å jobbe. Er du syk? Det er bare å stå opp hver dag. Hilsen Høyre. 

Anonymkode: 7dd4c...ad3

AnonymBruker
Skrevet

Det skulle du tenkt på før du splittet opp familien . Skremmende hvor mange damer som ikke klarer seg selv etter brudd uten NAV eller barnefar

Anonymkode: 702b0...084

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (2 timer siden):

Du er så god å argumentere for synspunktene dine det er din sterke side helt klart.

Hva er poenget med sånne kommentarer? Skaper bare dårlig debattmiljø.

Anonymkode: fe5ac...b39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det skulle du tenkt på før du splittet opp familien . Skremmende hvor mange damer som ikke klarer seg selv etter brudd uten NAV eller barnefar

Anonymkode: 702b0...084

Hvordan vet du hvem som splittet opp familien? For en dum kommentar 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hadde du syns det var ok å gi bidrag til han da? Om han skulle bli syk i fremtiden, og gå over på aap?

Det skal svare seg å jobbe. Er du syk? Det er bare å stå opp hver dag. Hilsen Høyre. 

Anonymkode: 7dd4c...ad3

Hadde selvfølgelig hjulpet til med bidrag om rollene var snudd. 

Selvfølgelig svarer det seg å jobbe. Regner med man ikke går på AAP på gøy. Man får det heller ikke innvilget om man ikke er syk? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han tjener 1,3 mill og jeg 500.000 blir det en del i bidrag, selv med ett barn og overgangsstønad.

Anonymkode: de851...fde

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er poenget med sånne kommentarer? Skaper bare dårlig debattmiljø.

Anonymkode: fe5ac...b39

Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...