Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har studert det lenge hvordan jeg reagerer av gilde sine kjøttprodukter, som gilde kjøttkake, gilde karbonade, gilde pølse, gilde kjøttboller, gilde kjøttpålegg, gilde burger.... 

og hver gang brekker jeg meg. Det er som at jeg ikke klarer å spise. Gilde karbonade og gilde kjøttboller  har en ekkel konsistens som jeg synes er noe forandret siden 90 tallet.

Hva har de i produktene sine? For jeg blir rett og slett syk av gilde sine produkter. Jeg kjøper ikke det mer, men ikke lett om er på middagsbesøk og det blir servert noe fra gilde. Å si nei takk oppleves gjerne som frekt og da blir en ikke invitert flere ganger.

Anonymkode: 6cc0b...d92

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men smaker ikke alt prosessert egentlig det samme? Syns du andre produkter smaker bedre?

Anonymkode: 58bc1...516

AnonymBruker
Skrevet

Spis sunt isteden?

Gilde karbonadedeig uten noe i er ålreit.

Anonymkode: e9759...918

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men smaker ikke alt prosessert egentlig det samme? Syns du andre produkter smaker bedre?

Det er da rimelig markant forskjell på feks grillpølser og pølser produsert av en bonde eller et firma med litt stolthet på egne vegne? Den første (grillpølsen) er masseprodusert av de dårligste råvarer tilgjengelig, optimalisert for maks inntjening og lav pris. Den siste er rett og slett kvernet kjøtt og fett av normal kvalitet, krydret og servert i tarm.

Jeg har smakt pølser som er bedre enn biff - det krever bare at man altså er stolt over eget håndverk. :vetikke: 

Det er omtrent samme forskjellen som differansen mellom fiskeboller og fiskekaker med 80% fisk. Den er rimelig markant.

Norge er et land der kvalitet er en faktor av lav til ingen verdi for forbrukere flest hva angår mat, så de store produsentene har ingen grunn til å satse på kvalitet. Og gjør derfor ikke det. Dette er ikke produsentenes «feil». De eksisterer jo bare for å selge forbrukerne akkurat det de vil ha, til høyest mulig fortjeneste.

Anonymkode: 6e721...192

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da rimelig markant forskjell på feks grillpølser og pølser produsert av en bonde eller et firma med litt stolthet på egne vegne? Den første (grillpølsen) er masseprodusert av de dårligste råvarer tilgjengelig, optimalisert for maks inntjening og lav pris. Den siste er rett og slett kvernet kjøtt og fett av normal kvalitet, krydret og servert i tarm.

Jeg har smakt pølser som er bedre enn biff - det krever bare at man altså er stolt over eget håndverk. :vetikke: 

Det er omtrent samme forskjellen som differansen mellom fiskeboller og fiskekaker med 80% fisk. Den er rimelig markant.

Norge er et land der kvalitet er en faktor av lav til ingen verdi for forbrukere flest hva angår mat, så de store produsentene har ingen grunn til å satse på kvalitet. Og gjør derfor ikke det. Dette er ikke produsentenes «feil». De eksisterer jo bare for å selge forbrukerne akkurat det de vil ha, til høyest mulig fortjeneste.

Anonymkode: 6e721...192

Nå tenker jeg selvsagt på produkter med noenlunde samme prosesseringsgrad, som Gilde og Nordfjord for eksempel. Er Nordfjord bedre enn Gilde? Delikat bedre enn Denja? Mills bedre enn Idun? Osv...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg har studert det lenge hvordan jeg reagerer av gilde sine kjøttprodukter, som gilde kjøttkake, gilde karbonade, gilde pølse, gilde kjøttboller, gilde kjøttpålegg, gilde burger.... 

og hver gang brekker jeg meg. Det er som at jeg ikke klarer å spise. Gilde karbonade og gilde kjøttboller  har en ekkel konsistens som jeg synes er noe forandret siden 90 tallet.

Hva har de i produktene sine? For jeg blir rett og slett syk av gilde sine produkter. Jeg kjøper ikke det mer, men ikke lett om er på middagsbesøk og det blir servert noe fra gilde. Å si nei takk oppleves gjerne som frekt og da blir en ikke invitert flere ganger.

Velg kjøtt fra slakter når du spiser hjemme. Vær vegetarianer når du spiser borte.

Anonymkode: ab235...3ba

AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke syk fordi du synes noe smaker ekkelt. 

Prøv å spis skikkelig kjøtt og fisk og ikke kverna muk, så blir det bedre skal du se. 

Anonymkode: afd48...a51

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir fort dårlig i magen av ultraprosessert kjøtt. Kan rett og slett få diaré. Er bare ærlig på besøk og sier at jeg ikke tåler det, uten å gå i detaljer. 

Anonymkode: 80a53...452

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Den første (grillpølsen) er masseprodusert av de dårligste råvarer tilgjengelig,

Påstand som du ikke kan dokumentere.

Anonymkode: 1ec85...476

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er potetfiber oppi. Jeg reagerer også på fiber og har kuttet det ut av kostholdet mitt. Jeg spiser rene kjøttprodukter som biff og kjøttdeig i stedet og har god fordøyelse.

Disse hamburgerne fra Gilde er bare kjøtt, salt og pepper. Jeg reagerer litt på pepper, så jeg kjøper ikke disse da. 

Anonymkode: 27b13...2ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er potetfiber oppi. Jeg reagerer også på fiber og har kuttet det ut av kostholdet mitt. Jeg spiser rene kjøttprodukter som biff og kjøttdeig i stedet og har god fordøyelse.

Disse hamburgerne fra Gilde er bare kjøtt, salt og pepper. Jeg reagerer litt på pepper, så jeg kjøper ikke disse da. 

Jeg synes gilde hamburger er like ille. Selv om står 99% kjøtt, så takler jeg ikke konsistensen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes gilde hamburger er like ille. Selv om står 99% kjøtt, så takler jeg ikke konsistensen. 

0/10

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det jo tydeligvis psyken din, og forventningene som gjør deg dårlig. 

Anonymkode: e6608...0c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noe feil med psyken din TS.

Gilde produserer så mye under andre sine navn så dette gjelder alle mat. At du har innbilt deg at Gilde er synderen viser om en psyke du lar påvirke kroppen.

Anonymkode: f9fb3...c8a

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...