Gå til innhold

Sterk mat/krydder lukt i oppgangen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært på visning til leie leilighet og når jeg var i felles oppgang slo krydder lukten meg som en vegg. Veldig sterk lukt og fikk følelsen at det satt i veggene i oppgangen. Når jeg kom inn i leiligheten satt kanskje lukten stadig i nesa så var vanskelig å skille ut om det også luktet i leiligheten. Han som hadde visning hadde også vinduet på vidt gap og luftet. Så usikker på om det luktet der inne også. Gammel bygård så ventilasjon er nok ikke den beste og ytterdøra så vel egentlig ikke så isolert ut ved nærmere ettertanke. Ellers var leiligheten fin og koselig og moderne innredet. Og jeg er desperat for å finne et sted og bo fort. 

Men hva er erfaringene deres? Kan leiligheten være luktfri selv om oppgangen lukter? Noen som har opplevd det? Eller er det stor sannsynlighet for at lukten vil sive inn i leiligheten også? Redd for at det skal sette seg i klærne mine og jeg selv blir gående rundt og lukte mat 😅

Tusen takk hvis noen vil dele erfaringer.

Anonymkode: 17f8b...c73

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med sånne gamle bygg som har lite ventilasjon og ikke er like tett som nyere bygg er at man ikke ønsker naboer som bruker en haug med krydder til matlaging 

Anonymkode: e4747...230

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror noe av problemet er at mange med opprinnelse fra fjernere kulturer ikke åpner vinduer for å lufte fordi det er kaldt ute for da slipper de kald luft inn. De åpner døra til oppgangen i stedet. Jeg leide ut leilighet til indere i en bygård fra 1990. Jeg kunne bare erstatte gamle leietakere med nye fra India for krydderlukta satt i veggene og jeg har måttet malt om hvis jeg skulle fått det vekk. Dessverre oppdaget jeg litt sent at de siste som leide hadde koplet ut villaventen slik at baderomsmøblene begynte å trutne. 
Poenget med denne historien er at om du ikke kan leve med krydderlukta, må du finne et annet sted å leie.

Anonymkode: c27ab...004

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk østkant. Hvis leiligheten er tett lukter det ikke der selv om det stanker i oppgangen 

Anonymkode: e1bfb...5c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Typisk østkant. Hvis leiligheten er tett lukter det ikke der selv om det stanker i oppgangen 

Anonymkode: e1bfb...5c4

Ja bare usikker på om leiligheten er tett. Er så gammelt bygg og synes ytterdøra så sliten ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Dytt. 
Flere som har erfaring med dette? 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 15.51):

Min erfaring med sånne gamle bygg som har lite ventilasjon og ikke er like tett som nyere bygg er at man ikke ønsker naboer som bruker en haug med krydder til matlaging 

Anonymkode: e4747...230

Dette er min erfaring også. Og noen lager mat gjerne midt på natten også. Deilig å våkne til stanken av hvitløk og krydder midt på natta. Det satte seg i sengetøy, klær, alt.

Jeg hadde ikke villet leie der, TS. Unn deg selv noe annet!

Anonymkode: 4de8f...3d5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket. Det er komboen fett med sterke krydder.

Ekleste lukten jeg vet om. Jeg liker krydret mat. Men det er noe ekstrem primitivt med denne lukta. Limer seg til klær og hår🤢

Anonymkode: 7d6cf...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...