AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Hei. Jeg har melkelignende væske som kommer fra brystvortene mine når jeg klemmer på de på en spesiell måte. Kun noen få dråper. Vært sånn veldig lenge. I tillegg spotter jeg 3-5 dager før mens kommer skikkelig i gang. Ellers er syklus stabil og har fått positive el-tester. Har ikke prøvd lenge, men lurer på om dette er noe jeg burde søke hjelp for? Eller vil legen bare si at vi uansett må ha prøvd i 12 mnd før de gjør noe? Jeg har jo konkrete tegn på at noe kan være «galt» noen som har opplevd det samme og blitt/ikke blitt gravid? Fikk du isåfall hjelp, og hvilken? hilsen spent førstegangsprøver ❤️ Anonymkode: 8b5c3...734
AnonymBruker Skrevet 21. juni #3 Skrevet 21. juni Jeg har også «melk» som kommer fra det ene brystet når jeg klemmer på en spesiell måte. Oppdaget det for nærmere et års tid siden, dro til lege og fikk ingen hjelp eller utredning annet enn at legen sende spørsmål til en brystkirurg for å høre om det var noe som burde sjekkes nærmere. Fikk beskjed om at det er relativt vanlig og ingenting farlig. Da det ikke gikk over dro jeg tilbake til lege for å få sjekket stoffskiftet (leste meg opp på det og hadde en del symptomer, og væske fra bryst var faktisk ett av dem) og de tok samtidig prøver på prolaktin for å sjekke om det kunne være snakk om feil i hypofysen. Prolaktin var innenfor normal, prøvene for stoffskifte var noe utenfor, men ikke nok til at de vil behandle det. Skal prøve å bli gravid nå, og har ikke fått noen indikasjoner fra lege om at det kan bli problematisk eller at vi må sjekke noe mer enn vi allerede har gjort. Så om det blir vanskelig å bli gravid vet jeg ikke, men så lenge væsken er hvit og du ikke har noen kul eller vondt i brystet, evt at det har endret farge eller form, så er det nok ikke noe farlig 😊 Sjekk det gjerne opp, men husk på at det er mer sannsynlig at det ikke er noe enn at det er noe farlig. Anonymkode: 0b473...1be
HeleneHS Skrevet 21. juni #4 Skrevet 21. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også «melk» som kommer fra det ene brystet når jeg klemmer på en spesiell måte. Oppdaget det for nærmere et års tid siden, dro til lege og fikk ingen hjelp eller utredning annet enn at legen sende spørsmål til en brystkirurg for å høre om det var noe som burde sjekkes nærmere. Fikk beskjed om at det er relativt vanlig og ingenting farlig. Da det ikke gikk over dro jeg tilbake til lege for å få sjekket stoffskiftet (leste meg opp på det og hadde en del symptomer, og væske fra bryst var faktisk ett av dem) og de tok samtidig prøver på prolaktin for å sjekke om det kunne være snakk om feil i hypofysen. Prolaktin var innenfor normal, prøvene for stoffskifte var noe utenfor, men ikke nok til at de vil behandle det. Skal prøve å bli gravid nå, og har ikke fått noen indikasjoner fra lege om at det kan bli problematisk eller at vi må sjekke noe mer enn vi allerede har gjort. Så om det blir vanskelig å bli gravid vet jeg ikke, men så lenge væsken er hvit og du ikke har noen kul eller vondt i brystet, evt at det har endret farge eller form, så er det nok ikke noe farlig 😊 Sjekk det gjerne opp, men husk på at det er mer sannsynlig at det ikke er noe enn at det er noe farlig. Anonymkode: 0b473...1be Eeh, hvis stoffskifte er ut av balanse kan det bli utrolig vanskelig å bli gravid! Dra tilbake til legen og be om behandling, eventuelt gå privat! Jeg var innenfor "normalen" (TSH rundt 3), men da jeg begynte på fertilitetsbehandling så ville de helst ha TSH rundt 1.5, tror det ligger litt info om det på stoffskifte forbundet sin nettside også!
AnonymBruker Skrevet 21. juni #5 Skrevet 21. juni HeleneHS skrev (1 time siden): Eeh, hvis stoffskifte er ut av balanse kan det bli utrolig vanskelig å bli gravid! Dra tilbake til legen og be om behandling, eventuelt gå privat! Jeg var innenfor "normalen" (TSH rundt 3), men da jeg begynte på fertilitetsbehandling så ville de helst ha TSH rundt 1.5, tror det ligger litt info om det på stoffskifte forbundet sin nettside også! Jeg tok det opp med legen, fordi jeg har lest det samme. Fikk ikke gjennomslag for behandling, han var i dialog med endokrinolog for å vurdere som sa det samme. Tok ut spiralen og skal prøve i noen måneder før jeg evt. tar det opp igjen. Tar nye prøver hver 3. mnd for å sjekke utvikling. Er akkurat nå i første prøveperiode, så helt i startgropa enda. Anonymkode: 0b473...1be
HeleneHS Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tok det opp med legen, fordi jeg har lest det samme. Fikk ikke gjennomslag for behandling, han var i dialog med endokrinolog for å vurdere som sa det samme. Tok ut spiralen og skal prøve i noen måneder før jeg evt. tar det opp igjen. Tar nye prøver hver 3. mnd for å sjekke utvikling. Er akkurat nå i første prøveperiode, så helt i startgropa enda. Anonymkode: 0b473...1be Masse lykke til! Jeg vet at endokrinologer er veldig imot over behandling, mens gynekologer og fertilitetsleger har en helt annen holdning. For meg var spesielt behandlingen i første trimester (økning av dosen) avgjørende for å hindre spontanabort.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni HeleneHS skrev (4 timer siden): Masse lykke til! Jeg vet at endokrinologer er veldig imot over behandling, mens gynekologer og fertilitetsleger har en helt annen holdning. For meg var spesielt behandlingen i første trimester (økning av dosen) avgjørende for å hindre spontanabort. Takk! 😊 jeg har TSH på 3,7 (høyeste normalverdi 3,6) og T4 på 11 (laveste normalverdi er 10), så er såvidt utenfor normal. Tilskudd av d-vit har gjort mye med symptomene jeg trodde var stoffskifte, så håper det ikke byr på noen problemer 🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 0b473...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå