Gjest Gjest_mille_* Skrevet 17. mars 2006 #1 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg var i jobbintervju i dag, og sa at jeg ikke trivdes så bra i min nåværende jobb. de spurte da litt videre rundt det, og jeg sa at arbeidsoppgavene var topp! det var ikke noe galt med de andre ansatte heller sa jeg, men følte til slutt at jeg måtte oppgi grunnen, og da sa jeg at de andre ansatte var en del eldre enn meg og at vi ikke var så like/hadde så mye til felles... etterpå lurer jeg på om det var teit av meg å si? jeg angret på at jeg uttalte meg om at jeg ikke trivdes in the first place, og så kom jeg meg liksom ikke ut av det... var det dumt? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. mars 2006 #2 Del Skrevet 17. mars 2006 Det er lurt å tenke igjennom sånne ting på forhånd, og finne ut hva man skal svare når det kommer et oppfølgingsspørsmål - for det gjør det alltid Det kan ha slått negativt ut, ikke fordi du ikke trivdes, men fordi du ikke var forberedt og ikke visste hvordan du skulle svare. Da virker du litt lite gjennomtenkt - og gjennomtenkt bør du jo være når du ønsker å bytte jobb. Får du ikke jobben, så kan du ta med deg lærdommen og erfaringen du fikk fra dette intervjuet, over i neste intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 17. mars 2006 #3 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg var i jobbintervju i dag, og sa at jeg ikke trivdes så bra i min nåværende jobb. de spurte da litt videre rundt det, og jeg sa at arbeidsoppgavene var topp! det var ikke noe galt med de andre ansatte heller sa jeg, men følte til slutt at jeg måtte oppgi grunnen, og da sa jeg at de andre ansatte var en del eldre enn meg og at vi ikke var så like/hadde så mye til felles... etterpå lurer jeg på om det var teit av meg å si? jeg angret på at jeg uttalte meg om at jeg ikke trivdes in the first place, og så kom jeg meg liksom ikke ut av det... var det dumt? :o ← Det var vel ikke nødvendigvis dumt av deg. Du fikk frem at det ikke var arbeidsoppgavene så da vet de nok at du kan ta i et tak og ikke er redd for arbeid. Det er ikke nødvendigvis noe galt med de andre ansatte, selv om de er eldre enn deg. Men det er klart det kan vises tilbake på interesser og at man ikke har like mange samtaleemner som du ville hatt om du arbeidet sammen med jevnaldrende. Jeg har også mange eldre kollegaer, og jeg merker at vi ikke kommuniserer bra. Jeg trives bedre når to av mine yngre kolleger er på, siden vi er mer like i alder. Ellers er det en grei regel å ikke si noe negativt om arbeidsstedet en kommer fra, men den lille der synes jeg ikke kvalifiserer til å bli noe negativt eller stort. Hvis du har søkt på en arbeidsplass med fleres arbeidstakere i alle aldersgrupper, ser jeg ikke noe "feil" i uttalelsene dine. Men nå har du sikkert lært å være litt forsiktigere med slike uttalelser til neste intervju... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #4 Del Skrevet 17. mars 2006 huff, jeg håper virkelig ikke det... dere skjønner, jeg har opplyst om at jeg har søkt en fast stilling på den arbeidsplassen jeg har nå. og da lurte disse som jeg var i intervju hos om hva jeg kom til å gjøre dersom jeg fikk tilbud om denne faste stillingen. og jeg ville jo bare gi et inntrykk av at jeg mest sannsynlig ville velge disse som jeg var i intervju hos. selv om det kanskje var teit måte å gi det inntrykket på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #5 Del Skrevet 17. mars 2006 Ja, det var en lite gjennomtenkt måte å gi dem signal om at du så gjerne ville jobbe hos dem - ved å si at du ikke helt trivdes med det sosiale der du var. Hvis alt det andre stemmer og de er fornøyd med det, vil de sikkert se gjennom fingrene for dette, det kan jo hende at de oppfattet det bedre enn du selv tror. En annen gang kan du la nåværende arbeidsplass være for seg og ikkeblande dem inn i den nye, heller ikke på intervjuet (annet enn å si noe generelt om god trivsel og fokusere på det bra). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå