AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Har en jente på 4,5 måneder som først opplevdes som veldig sosial. Hun elsket ansikter og smilte veldig når noen kom bort. Sprellet av glede hver gang hun så meg. Siste ukene har jeg følt en endring, men ikke veldig stor. Hun smiler fortsatt veldig når hun ser oss, og viser tydelig glede. Men jeg er litt bekymret for øyekontakt. Hun ser mindre på oss, og når jeg sier noe snur hun seg ikke like ofte mot stemmen min. Dette skjer ofte om hun er opptatt av å se på noe annet. Vet ikke hva som er normalt. Hun kan ha øyekontakt i noen få sekunder. Føler også at hun babler lite i forhold til vår eldre gutt på samme alder. Hun lager noen lyder av og til, men ikke babling i form av «lengre samtaler» eller hvordan jeg skal forklare. Med vår eldre gutt var det tydelig at han prøvde å kommunisere/snakke på samme alder. Ellers snur hun seg etter leker og er veldig opptatt av ting. Spiser godt, liker nærkontakt, ler og snur seg rundt. Helsestasjonen viser ingen bekymring men ikke godt å være bekymret så må spørre her. Anonymkode: 91f00...0f7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Vil også legge til at noen ganger kan jeg eksempel lage lyder eller gjøre ting for å få hun til å se, men hun snur seg ikke likevel etter lyden. Dette er spesielt i situasjoner hvor hun allerede er opptatt med å se på noe Anonymkode: 91f00...0f7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet, er det at hun ikke er helt lik broren? Eller at ho ikke slutter med å se på noe spennende for å snu seg etter deg hele tiden? Jeg vet jeg kanskje er av den ganske laid-backe typen men stress nå ned, det går sikkert helt fint. La nå ungene holde på i sitt eget tempo og ikke hyperfokuser på de hele tiden, det høres jo ut som om ho har det bra. Anonymkode: af386...679 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Forstår heller ikke helt hva du er redd for, blikkontakt? At hun ikke snur seg mot deg fordi hun er opptatt med andre ting? Min på 7 mnd utforsker veldig for tiden, og ikke alltid han er så interessert i meg når han ligger på gulvet å leker. Men jeg har alltid latt de holde på mye selv, og «sjekket inn» innimellom med smil, prat og blikkontakt. Det er ikke alltid 4 åringen snur seg og hører på meg heller, er vel helt normalt at barna er litt i sin egen boble når de er opptatt med noe spennende 😅 Anonymkode: 67019...62f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå