Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med så mye negativitet utroskap bringer med seg, er det vel ikke så mange som har medfølelse med de som er utro.

Forteller du til noen at du er utro eller har vært det, og hvilken reaksjon har du fått?

Anonymkode: 41ea8...849

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har delt det med en kompis. Rett og slett fordi jeg trengte støtte i det jeg sto i, og fordi jeg visste han ville lytte. Han støttet meg i det jeg sto i da. 

Ingen andre vet at jeg har vært utro i dette forholdet. Men jeg har fortalt til flere at jeg var utro i mitt forrige forhold. 

Aldri noen som har sagt noe negativt til meg. Men mulig det blir snakket bak ryggen min. 

Folk får tenke hva de vil om meg. 

Kvinne 47

Anonymkode: 44b63...28f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vært åpen om det til de nærmeste og «stått for det jeg har gjort « Føler det har vært med å hjelpt meg å bearbeide en vanskelig tid i livet mitt. Vi gjør alle feil, og noen ganger på bekostning av andre dessverre. Har troen på at vi alle lærer av våre feil på godt og vondt.

Anonymkode: a3cd2...d1a

• Liker 3
Skrevet

Jeg forteller at jeg har vært utro i alle forhold slik at deilige folk skal vite at jeg er tilgjengelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg forteller iblant til folk at jeg var utro mot min første kjæreste for mange år sia.

Da forteller jeg også at:

1) jeg var utro fordi min kjære hadde sluttet å elske meg, ville ut, ville ikke snakke om det og behandlet meg fælt (det er min eks som har fortalt meg at målet var å provisere meg til å gå eller til å være utro så det var en "grunn" tll å forlate meg. Det ble det siste. Merkelig nok er vi venner i dag, kanskje fordi vi begge var ærlige? 

2) Jeg brukte årene etter utroskapen og bruddet til å lære mye om min egen måte å reagere på. Jeg kan feks gjenkjenne det at når et forhold går dårlig, begynner jeg å se litt mer på andre, men nå er det jeg som styrer tilbøyeligheten og ikke omvendt, jeg kjenner meg selv veldig godt. Jeg er også tydeligere på hva jeg tolererer av oppførsel i et forhold. Har testa ut begge deler, og vet jeg er til å stole på. 

Den gangen det skjedde, fortalte jeg det til en del venner. Har ikke fått noen negativ reaksjon på det. Tror folk skjønte hvor forvirret jeg var. Noen venner oppfordret meg til å lære av det. 

Jeg var sammen med og ettervert gift med utropartner i en del år, så fokuset var nok mye på bruddet og det nye forholdet, heller enn utroskapen. 

Anonymkode: 4c72d...962

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et åpent forhold, så jeg er ikke utro 

Anonymkode: 4a6c5...de1

AnonymBruker
Skrevet

Har fortalt det til alle jeg har datet. Noen har endt opp med å gå pga. dette men da tenker jeg at det var for det beste. Ser ingen poeng i å bedra noen ved å holde sånt skjult, og ser heller mer nytte i å ta ansvar for feilene sine og lære fra dem.

Anonymkode: 81561...4a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Med så mye negativitet utroskap bringer med seg, er det vel ikke så mange som har medfølelse med de som er utro.

Forteller du til noen at du er utro eller har vært det, og hvilken reaksjon har du fått?

Anonymkode: 41ea8...849

Jeg er åpen om mine tidligere erfaringer, både det som har vært vondt og godt. Det er det som har gjort meg til den jeg er idag, og jeg kan fint reflektere over det uten å føle på skyld og skam i dag. Det er bearbeidet, jeg har lært mye av det, og det har jeg valgt å legge bak meg. 

Jeg kan fint ha medfølelse for alle mennesker. Derimot synes jeg ikke synd på dem, for det gjør de ikke noe godt. Forståelse og empati kan man gi til alle mennesker, selv om man ikke er enig. Det kommer helt an på hva slags perspektiver man ønsker å se andre mennesker i. 

Jeg har faktisk ikke fått noen negative reaksjoner fra andre. Det er mange sider av en sak, og jeg har utelukkende blitt møtt med forståelse. 

Utroskap er ikke bra. Jeg trøster meg med at jeg var ung og dum, og visste ikke bedre. Jeg har lært min lekse. Ingen mennesker er perfekte. Å dømme andre er det letteste i hele verden! Et slikt menneske ønsker ikke jeg å være. 

Anonymkode: 9362c...b5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var vel utro i alle forhold til jeg var 23, etter det fikk jeg hjelp og terapi, og har ikke vært det siden. Det er 20 år siden. Har sagt det til folk, de bryr seg ikke. 

Anonymkode: 9bf4a...43d

Skrevet

Altså folk flest er jo i teorien utro hver uke. Man ser folk ta på håndtak på bussen, og en halvtime senere tar de tarmbakteriene i håret når de retter på det. Mange tar på dørhåndtak som kan være full av urin eller sæd. Utroskap er jo noe alle går gjennom hele tiden.

Skrevet

Eksen fortalte det i hvert fall ikke til meg, selv om jeg visste at han var det 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Fortalte det til den det gjaldt, og senere til noen nære. Det var allmenn kjent at jeg var blitt bedratt av førstnevnte over flere år, så reaksjonene var helst at det var på tide min partner fikk kjenne på det selv. Jeg avsluttet forholdet til partner samme dag.

Anonymkode: 02e75...d37

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Altså folk flest er jo i teorien utro hver uke. Man ser folk ta på håndtak på bussen, og en halvtime senere tar de tarmbakteriene i håret når de retter på det. Mange tar på dørhåndtak som kan være full av urin eller sæd. Utroskap er jo noe alle går gjennom hele tiden.

Dude, what

Anonymkode: 4f8df...98d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å fortalt det til noen. Du vet aldri hva som skjer videre i et vennskap og jeg vil ikke dele hemmeligheter med noen hvis det potensielt kan velte hele tilværelsen min.

Anonymkode: 21e86...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forteller ikke nye flammer med mindre de spør. Da svarer jeg jeg og tenker at de ikke burde spørre om ting de ikke tåler svar på. Med andre relasjoner så kan jeg lett si det hvis det er relevant for samtaleemnet. 

Anonymkode: d788a...57a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller det gjerne. Fordi jeg har et annet syn på utroskap enn det veldig mange har. 

I mitt forhold var vi begge utro, og det handlet kun om oss selv. Vi hadde det bra sammen og dekket behovene til hverandre i forholdet, men på hver vår kant hadde vi lyst til å utforske ting spontant. Det var ikke planlagt utroskap, det «bare skjedde» i øyeblikket hvor det føltes naturlig ut med den vi var med. 

Begge ble enig om at det vekket sjalusi og vi ble enig om at vi forholdt oss monogame resten av forholdet. 

og det kan jeg gjerne fortelle andre, fordi jeg syns det er synd at det å være menneskelig skal være så tabu. Vi er ikke skapt for én av 5 billioner mennesker. Vi kan skape forhold med så mange, og at det oppstår gnist andre steder som man river seg med i er ganske menneskelig. Syns jeg. Derfor kan jeg også fortelle at jeg har vært utro, men at jeg i et nytt forhold vil forholde meg til monogami dersom det er det som blir enigheten. Føler polygami ville blitt for flytende for meg også, vanskelig med grensesetting.

Anonymkode: 6ccbb...358

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (På 7.6.2025 den 11.47):

Jeg forteller at jeg har vært utro i alle forhold slik at deilige folk skal vite at jeg er tilgjengelig.

Takk for tipset! 😁

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 11.40):

Ingen andre vet at jeg har vært utro i dette forholdet. Men jeg har fortalt til flere at jeg var utro i mitt forrige forhold. 

Once a cheater, always a cheater.

Anonymkode: c4a0d...afc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 16.06):

Jeg forteller det gjerne. Fordi jeg har et annet syn på utroskap enn det veldig mange har. 

I mitt forhold var vi begge utro, og det handlet kun om oss selv. Vi hadde det bra sammen og dekket behovene til hverandre i forholdet, men på hver vår kant hadde vi lyst til å utforske ting spontant. Det var ikke planlagt utroskap, det «bare skjedde» i øyeblikket hvor det føltes naturlig ut med den vi var med. 

Begge ble enig om at det vekket sjalusi og vi ble enig om at vi forholdt oss monogame resten av forholdet. 

og det kan jeg gjerne fortelle andre, fordi jeg syns det er synd at det å være menneskelig skal være så tabu. Vi er ikke skapt for én av 5 billioner mennesker. Vi kan skape forhold med så mange, og at det oppstår gnist andre steder som man river seg med i er ganske menneskelig. Syns jeg. Derfor kan jeg også fortelle at jeg har vært utro, men at jeg i et nytt forhold vil forholde meg til monogami dersom det er det som blir enigheten. Føler polygami ville blitt for flytende for meg også, vanskelig med grensesetting.

Anonymkode: 6ccbb...358

Ifølge mange på KG, så skjer det noe den dagen du trer inn i et forhold, da mister du helt evnen til å finne noen andre en partneren attraktiv. Det finnes kun en i hele verden som kan vekke lysten i deg. Så det er litt synd i oss andre som er feilkobla og fortsatt ser at andre kan være attraktive, og faktisk må bruke mye viljestyrke for å stå imot.

Så de som er så heldige at de blir selektivt kjemisk kastrert når de inngår et forhold, har en enkel tilværelse, slipper å bruke viljestyrke i det hele tatt.

Anonymkode: 66741...fa0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 50 og ville ikke fortalt det til min partner om det hadde skjedd. Jeg ser ikke nødvendigheten av å ødelegge for ham, der det ville holdt å ødelegge en del av meg selv i vår relasjon.

I 20-årene så jeg annerledes på det. Da var feks sjalusi og usikkerhet faktorer i forhold. Det er det ikke lenger. Jeg hadde absolutt ikke ønsket å vite om min partner hadde en utskeielse. Ville tenkt at det er hans valg som han må leve med alene.

Man modnes.

Anonymkode: 21a2a...76d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...