AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Synes det er helt merkelig når moren allerede har hatt sin babyshower. Hørte om en mann som skulle ha babyshower med kompiser/kolleger/familie, og det var som et utdrikningslag. Anonymkode: 6f04f...9b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Har hørt/sett at folk har hatt det for menn også. Men da vært i samme slag som hos jentene. jeg lagde selv, med venner og familie. Syntes det var greit at mennene i familien også fikk være med. ☺️ Anonymkode: aa3bb...f5a 1
Snok1 Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Trenger nye golfkøller og dischjul til temposykkelen, si! 5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Er babyshower kun for mor? Da burde det hete "mothershower", om det kun er mors fest og ikke en feiring for den kommende babyen (som også er fars)? Jeg vet ikke. Her er det ikke vanlig med babyshower. Vi har tradisjon med å "krymp barnfot" eller barselfeiring for foreldrene og barnet som er kommet. Anonymkode: 2c840...27e 4 2
Virrevirrevapp Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Veldig koselig om menn også har begynt med dette 😀 1
Virrevirrevapp Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er babyshower kun for mor? Da burde det hete "mothershower", om det kun er mors fest og ikke en feiring for den kommende babyen (som også er fars)... Anonymkode: 2c840...27e Ofte er det feiring av mor, stelt i stand av mors venninner. Gaver til ungen (bleiekake osv), men også til mor. Feks ting hun kan bruke på sykehuset eller i barsel m 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synes det er helt merkelig når moren allerede har hatt sin babyshower. Hørte om en mann som skulle ha babyshower med kompiser/kolleger/familie, og det var som et utdrikningslag. Anonymkode: 6f04f...9b8 Hæ? Drekking uten noe babygaver osv? Anonymkode: eab33...58a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Aldri hørt om. Menn skal jo krympe banfot når ungen er født, det er en fin tradisjon. Anonymkode: ae07c...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri hørt om. Menn skal jo krympe banfot når ungen er født, det er en fin tradisjon. Anonymkode: ae07c...4bf "Krympe banfot"? Hva i alle dager betyr det? Og hva gjør fedrene da? Anonymkode: fe47b...035 2 4
Maleficenta Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Er babyshower kun for mor? Da burde det hete "mothershower", om det kun er mors fest og ikke en feiring for den kommende babyen (som også er fars)? Jeg vet ikke. Her er det ikke vanlig med babyshower. Vi har tradisjon med å "krymp barnfot" eller barselfeiring for foreldrene og barnet som er kommet. Anonymkode: 2c840...27e Krymp barnfot? Hva er det? 1
Virrevirrevapp Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Maleficenta skrev (24 minutter siden): Krymp barnfot? Hva er det? https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137503914-å-krympe-banfoten/ 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni Babyshower er teit uansett, men om en vordende mor skal ha samling med sine venninner for å feire baby, så bør det vel være greit, og forståelig, om en vordende far ønsker samme type samling med sine kompiser - uavhengig av hvordan samlingen gjennomføres. Skjønner at mor føder babyen, men begge skal jo bli foreldre og bør bli like verdsatt. Anonymkode: d2667...518 7 3
Maleficenta Skrevet 7. juni #14 Skrevet 7. juni Virrevirrevapp skrev (22 minutter siden): https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137503914-å-krympe-banfoten/ Gav ingen mening. Trodde det het bare krympefedt og da trodde jeg det handlet om å feire at mors mage hadde krympa... 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #15 Skrevet 7. juni Jeg har aldri vært med på babyshower, og årsaken er at jeg synes det er et merkelig fenomen. Mor skal feires, mor skal få tradisjoner rundt barnet før det er født, mor skal få oppmerksomhet. Det har i grunn lite om det kommende barnet å gjøre. Vi har tradisjoner i Norge som vi heller kunne tatt opp, hvor det ble feiret at barnet var født og så ga gaver som foreldreparet trengte. Når kvinner hopper på en trend som ekskluderer menn i det som faktisk er like mye en del av menns liv, da må også kvinner forvente at menn lager sine egne greier som så ekskluderer kvinnene. Mer enn noe annet er babyshowers en trend som har til hensikt å øke salg av varer. Dessverre så bidrar det også til å polarisere kvinner og menn, og dessverre også de kommende foreldrene i mange tilfeller når fokuset kun er på hva mor ønsker, hva mor vil, hvilken oppmerksomhet mor vil ha, som om far allerede før fødsel er uvikig i mor og barns liv. Anonymkode: 4f529...4f2 3 2
Maleficenta Skrevet 7. juni #16 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri vært med på babyshower, og årsaken er at jeg synes det er et merkelig fenomen. Mor skal feires, mor skal få tradisjoner rundt barnet før det er født, mor skal få oppmerksomhet. Det har i grunn lite om det kommende barnet å gjøre. Vi har tradisjoner i Norge som vi heller kunne tatt opp, hvor det ble feiret at barnet var født og så ga gaver som foreldreparet trengte. Når kvinner hopper på en trend som ekskluderer menn i det som faktisk er like mye en del av menns liv, da må også kvinner forvente at menn lager sine egne greier som så ekskluderer kvinnene. Mer enn noe annet er babyshowers en trend som har til hensikt å øke salg av varer. Dessverre så bidrar det også til å polarisere kvinner og menn, og dessverre også de kommende foreldrene i mange tilfeller når fokuset kun er på hva mor ønsker, hva mor vil, hvilken oppmerksomhet mor vil ha, som om far allerede før fødsel er uvikig i mor og barns liv. Anonymkode: 4f529...4f2 Det ER jo ikke like mye en del av menns liv
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri vært med på babyshower, og årsaken er at jeg synes det er et merkelig fenomen. Mor skal feires, mor skal få tradisjoner rundt barnet før det er født, mor skal få oppmerksomhet. Det har i grunn lite om det kommende barnet å gjøre. Vi har tradisjoner i Norge som vi heller kunne tatt opp, hvor det ble feiret at barnet var født og så ga gaver som foreldreparet trengte. Når kvinner hopper på en trend som ekskluderer menn i det som faktisk er like mye en del av menns liv, da må også kvinner forvente at menn lager sine egne greier som så ekskluderer kvinnene. Mer enn noe annet er babyshowers en trend som har til hensikt å øke salg av varer. Dessverre så bidrar det også til å polarisere kvinner og menn, og dessverre også de kommende foreldrene i mange tilfeller når fokuset kun er på hva mor ønsker, hva mor vil, hvilken oppmerksomhet mor vil ha, som om far allerede før fødsel er uvikig i mor og barns liv. Anonymkode: 4f529...4f2 Fra gammelt av var det barselgrøt. Og på toppen av det hele holdt mor senga i dagesvis. Det handlet jo mer om kvinnen enn en enkel babyshower. Anonymkode: 7cd70...b30 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Høres mer ut som en unnskyldning for å drikke seg litt ferdig før barseltiden 😅 Tenker det må være helt greit, men kunne kalt det noe annet… Anonymkode: f1822...90f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hørt/sett at folk har hatt det for menn også. Men da vært i samme slag som hos jentene. jeg lagde selv, med venner og familie. Syntes det var greit at mennene i familien også fikk være med. ☺️ Anonymkode: aa3bb...f5a En siste fest før babyen kommer har jeg hørt at flere har. Så er det ikke fest igjen før begge får dratt ut/har barnepike. Anonymkode: b5cff...c98
AnonymBruker Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er helt merkelig når moren allerede har hatt sin babyshower. Hørte om en mann som skulle ha babyshower med kompiser/kolleger/familie, og det var som et utdrikningslag. Anonymkode: 6f04f...9b8 jeg har alderi hørt om det at mannen har babyshower men at dem har en fest, ikke babyshower fest men helt vanelig drikke partey Anonymkode: e6a4a...e62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå