AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Hvordan er det med hyggelige ord eller komplimenter fra partneren deres? Er det noe dere får, og hvor ofte? Mannen min gir meg aldri noen komplimenter. Så får aldri høre at jeg er vakker, fin, e.l. Eller at han er takknemlig for meg osv. Kjenner at det er et savn, å aldri få høre at man er fin. Jeg gjør virkelig en innsats for å holde meg slank og trent, velstelt, er renslig og fint kledd osv. Men ingen godord å oppdrive. Anonymkode: bbd54...c24 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Noen er ikke god på ord, men viser heller med handlinger at man setter pris på og elsker partneren sin. Prioriterer han deg og deres fremtid sammen og viser det i handlinger? Anonymkode: 83edf...dfa 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Sier du hyggelige ord til ham? Ellers enig med innlegget over, noen viser det mer i handlinger enn i ord. Anonymkode: 86360...2a7 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Selvsagt. Får høre det mange ganger om dagen. Anonymkode: efe09...eab 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Snakk med han om det. Mange menn er elendige på sånt. Sier du til HAN at han er fin, men får ikke noe igjen? Jeg tror han synes det, og tar det som en selvfølge at du vet det. Typisk dumme menn🙄🥰 Anonymkode: d933c...05d
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Menn flest viser med handlinger og ikke ord. Anonymkode: c574d...dff
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Jeg får ikke så ofte høre at jeg er fin og morsom og sånt, men han sier veldig ofte at han er stolt av meg, hvor sterk jeg er og hvor god jeg er på å finne løsninger og finne ut av ting, og at han setter så pris på måten jeg møter ham på og lignende. Det er veldig fint med alle de gode ordene jeg får! Og så drømmer jeg om å få høre at jeg er morsom, interessant og vakker også. 🥰 Men samtidig tenker jeg, han ler av vitsene mine, han lytter og spør til ordene mine, og han elsker å kysse og ligge med meg, så ... Anonymkode: fe889...625 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Min har vel aldri gitt meg et kompliment overhode som går på utseende men han er veldig flink til å takke for ting jeg gjør og vise at han legger merke til ting. Jeg gir han masse kompliment på utseende og er like flink å takke for alt han gjør. Taknemmelighet og anerkjennelse er viktig for begge og gjør hverdagen enklere. Jeg skulle gjerne fått et kompliment i ny og ne, spesielt når jeg sier jeg er fornøyd med noe og legger tilrette for at han i det minste kan si seg enig eller noe men det skjer bare ikke og det er helt greit. Jeg er ihvertfall helt sikker på at jeg kler og pynter meg mer for meg enn for han så det har jo en viss verdi det også. Anonymkode: 4c639...3b9 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Mannen gir ofte ros og komplimenter for praktiske ting. I blant får jeg kommentarer på fine klær og at jeg lukter godt. Men som oftest får jeg gaver, blomster, håndskrevne kort og opplevelser. Tror jeg hadde blitt skeptisk dersom han hadde overøst meg med kommentarer om hvor nydelig, flott, pen eller ungdommelig han synes jeg er. Nå er jeg ikke ung lengre, og trygg på hvem jeg er da. Alle fortjener koselig oppmerksomhet i et parforhold. Snakk sammen, bli enige om hva dere opplever som god oppmerksomhet. Det er sannsynlig at dere ønsker det samme for hverandre, men har forskjellig måte å uttrykke det på. Anonymkode: 063d6...a8d
Isambard Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni Jeg mener man bare må gjøre det. Det er ikke noen unnskyldning å være mann. Menn klarer å være ledere og kolleger på en arbeidsplass. Der bør man også gi positive tilbakemeldinger når det er på plass. I alle fall ikke bare kritikk. Ellers blir folk usikre. 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni Jeg er ikke vant med at folk som har vært sammen lenge - det være seg menn eller kvinner - komplimenterer hverandre daglig for utseendemessige ting. I mine øyne er det mer naturlig i et langvarig forhold å rose sin partner for handlinger og karakter enn for hvor veltrent eller oppstaset vedkommende er. Anonymkode: b22ae...f61 2
Trolltunge Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Jeg står veldig sikkert i meg selv og min egenverdi, og er veldig selvbekreftende i at jeg slår selv fast at jeg er bra nok som jeg er, eller har vært flink når jeg har gjort noe bra, men jeg må vedkjenne at jeg hadde blitt veldig usikker på mannen, hans tanker om meg og vår relasjon dersom jeg aldri fikk noen gode ord. Menn viser i handlinger mer enn ord skrives det, men noen gjør jo verken eller, og jeg forstår godt at man da blir usikker og trist. Mannen min er ikke superflink, men heller ikke dårlig. Jeg får ofte blomster og gaver, eller at han kjøper noe jeg liker å spise for å glede meg. Han er veldig oppmerksom på hva jeg setter pris på. Vi har vært gift i evigheter, men han er nå fremdeles litt sjenert/flau liksom for å gi komplimenter og gode ord, så han pakker det ofte inn i litt fleip liksom. De beste ordene får jeg via via, angående hvordan han omtaler meg til andre. Det er liksom så fantastisk super- woman, som er så flott og klok, samt har så stort hjerte at jeg nesten kan bli litt sjenert/flau. For jeg er ikke så fantastisk. Blir nesten litt redd for at han har presentert meg slik for ukjente, og så møter de bare meg liksom. Men selvfølgelig fint at han mener dette da. Permanente ølbriller. 😂 2
Trolltunge Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er ikke vant med at folk som har vært sammen lenge - det være seg menn eller kvinner - komplimenterer hverandre daglig for utseendemessige ting. I mine øyne er det mer naturlig i et langvarig forhold å rose sin partner for handlinger og karakter enn for hvor veltrent eller oppstaset vedkommende er. Anonymkode: b22ae...f61 Jeg gjør begge deler, selv om langt ekteskap. Så synes jeg også at jeg har en flott ektemann, som blir ekstra flott når han har staset seg opp. Permanente ølbriller på meg også antagelig. 😅 Endret 7. juni av Trolltunge Skriveleif
test1e Skrevet 7. juni #14 Skrevet 7. juni (endret) Handling veier opp for 1000 ord tenker jeg. Jeg trenger ikke si noe til kona, men hver kveld når vi legger oss kommer hun over på min side av senga og skal varme seg under min dyne(Hun er en sånn en iskald jævel, mens jeg alltid er varm) Vi kysser hverandre god natt når vi legger oss, og farvel når jeg går til bussen om morgenen, og om vi skal møtes noe sted etter jobb. Er vi ute å går så går vi ofte hand i hand. Da har jeg selvfølgelig gått "above and beyond" i mine øyne. Ord blir overflødig Endret 8. juni av test1e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #15 Skrevet 8. juni test1e skrev (9 timer siden): Handling veier opp for 1000 ord tenker jeg. Jeg trenger ikke si noe til kona, men hver kveld når vi legger oss kommer hun over på min side av senga og skal varme seg under min dyne(Hun er en sånn en iskald jævel, mens jeg alltid er varm) Vi kysser hverandre god natt når vi legger oss, og farvel når jeg går til bussen om morgenen, og om vi skal møtes noe sted etter jobb. Er vi ute å går så går vi ofte hand i hand. Da har jeg selvfølgelig gått "above and beyond" i mine øyne. Ord blir overflødig Jeg er SÅ uenig! Sånn var eksmannen min også. Handlet og lagde mat, gjorde masse praktisk i huset, strøk meg på ryggen nesten hver kveld vi hadde lagt oss. Men aldri et eneste fint ord til meg, aldri en kompliment, aldri: Så pen du var i kveld, aldri: Jeg er stolt av deg, aldri: For en god mamma du er for ungene våre. Ingenting. Jeg følte meg så liten og usynlig i det forholdet. Han fikk masse fine tilbakemeldinger fra meg og solte seg i glansen, men kunne ikke engang få seg til å si at jeg var fin når jeg hadde ny kjole. Det er så ekstremt usjenerøst og smålig. Ord er IKKE overflødige, det var bare ham som ville ha alt på sin urause måte og ga f*** i hva jeg faktisk ønsket meg. Til slutt ga jeg f*** i ham også og vi ble skilt. Anonymkode: 65f8c...bd1 6 1 6
test1e Skrevet 8. juni #16 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er så ekstremt usjenerøst og smålig. Ord er IKKE overflødige, det var bare ham som ville ha alt på sin urause måte og ga f*** i hva jeg faktisk ønsket meg. Til slutt ga jeg f*** i ham også og vi ble skilt Ja ja, jeg har aldri strøket noen(bortsett fra når vi....), og jeg hater klenging, men jeg føler at jeg strekker meg langt allerede nå. Jeg gir jo komplimenter om kona har vært hos frisøren eller har kjøpt noe nytt, selv om jeg egentlig ikke bryr meg Og eneste gangen jeg tar ord som 'Elsker' i min munn er år jeg synger nasjonalsangen 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #17 Skrevet 8. juni test1e skrev (19 minutter siden): Ja ja, jeg har aldri strøket noen(bortsett fra når vi....), og jeg hater klenging, men jeg føler at jeg strekker meg langt allerede nå. Jeg gir jo komplimenter om kona har vært hos frisøren eller har kjøpt noe nytt, selv om jeg egentlig ikke bryr meg Og eneste gangen jeg tar ord som 'Elsker' i min munn er år jeg synger nasjonalsangen Men da gir du jo komplimenter? Selv om du "ikke bryr deg". Sjarmerende. Anonymkode: 65f8c...bd1 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #18 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg gjør virkelig en innsats for å holde meg slank og trent, velstelt, er renslig og fint kledd osv. Men ingen godord å oppdrive. Anonymkode: bbd54...c24 Gjør du det kun for mannen sin del? Anonymkode: f41e3...dda
AnonymBruker Skrevet 8. juni #19 Skrevet 8. juni Jeg får mange komplimenter hver dag, og jeg har egentlig ikke tenkt over hvor heldig jeg er som har en sånn mann. Så takk, ts, for påminnelsen. Anonymkode: 41d5c...779 2 1
Snabeltann Skrevet 8. juni #20 Skrevet 8. juni Tenker at om ikke mannen gjør det, er det lett å falle for andre menn som gjør det. Man lengter etter å bli sett, anerkjent og beundret. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå